13.2 C
Athens
Κυριακή, 3 Μαρτίου, 2024

Η Εκατομμυριούχος – Θέατρο Παλλάς: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει κριτική για την παράσταση «Η Εκατομμυριούχος» στο Θέατρο Παλλάς στην οποία πρωταγωνιστούν η Ελεωνόρα Ζουγανέλη και ο Νίκος Κουρής.

Μια κοπέλα πραγματικά εμμονική με το συγχωρεμένο πατέρα της αλλά και με τα πολλά εκατομμύρια που κληρονόμησε από αυτόν, χωρίζει τον άντρα της γιατί καταλαβαίνει ότι την απατάει και ερωτεύεται έναν γιατρό ο οποίος όμως είναι αφοσιωμένος στην επιστήμη του και δεν δίνει δεκάρα για τα εκατομμύρια της.

Ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω (1856 – 1950) έγραψε μια μεγάλη σειρά από θεατρικά έργα, κωμωδίες κυρίως όπου όλα τα έργα του έχουν έντονο το στοιχείο της σάτιρας και της κοινωνικής κριτικής. Από την Μπελ Επόκ και τη Βικτωριανή εποχή πέρασε στα χρόνια δυο παγκοσμίων πολέμων, στον μεσοπόλεμο, αλλά πάντα του άρεσε να στηλιτεύει παλιές συνήθειες και δοξασίες που τότε θεωρούνταν ταμπού για τις κοινωνίες της δύσης και να τα αντιμετωπίζει με ειρωνικό τρόπο ως πράγματα που πάνε τον κόσμο πίσω και όχι μπροστά. Είχε βέβαια ως βασικά όπλα, τις πανέξυπνες υποθέσεις των έργων του αλλά και τον καταπληκτικό διάλογο -τον οποίο είχε και στη ζωή του- για αυτό και πολλές φράσεις του έχουν μείνει έως σήμερα όπως και πολλά θεατρικά του έργα, που ενώ αυτά που σατιρίζει ή στηλιτεύει δεν υφίστανται πλέον, εντούτοις το ίδιο το έργο σαν έργο αντέχει θαυμάσια. Δεν είναι βέβαια όλα του τα έργα το ίδιο ανθεκτικά, αλλά αυτό συμβαίνει με όλους τους θεατρικούς συγγραφείς όλων των εποχών. Ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω είναι ένας κλασικός και απολαυστικός συγγραφέας.

εκατομμυριούχος Παλλάς

Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη αλωνίζει τη μεγάλη σκηνή του Παλλάς και μεταφέρει το κέφι της στους θεατές

«Η Εκατομμυριούχος» δεν είναι από τα πολύ γνωστά του έργα στην Ελλάδα, αντίθετα π.χ. με το «Ωραία μου Κυρία» που έχει παιχτεί ατέλειωτες φορές. Η παράσταση στο Θέατρό Παλλάς διαθέτει πριν απ’ όλα τα άλλα, ένα μεγάλο θετικό στοιχείο που είναι η πρωταγωνίστριά της. Άμα ένα έργο λέγεται «Η Εκατομμυριούχος» και το έχεις διασκευάσει και σε μιούζικαλ πρέπει να διαθέτεις κάποια που να μπορεί να τα καταφέρει και στο τραγούδι αλλά και στην πρόζα και να είναι και αρκετά λαμπερή. Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη, που ξέρουμε ότι έτσι κι αλλιώς διαθέτει τα φωνητικά προσόντα, αποδεικνύει εδώ ότι είναι μια εξαιρετική κωμικός, κάτι πολύ δύσκολο, γιατί ως γνωστόν ο καθένας μπορεί να παίξει δράμα αλλά κωμωδία μπορεί να παίξουν πολύ λίγοι. Λαμπερή και τσαχπίνα αλωνίζει τη μεγάλη σκηνή του Παλλάς παίζοντας, χορεύοντας και κυρίως τραγουδώντας και δίνει τον τόνο στο έργο και μεταφέρει το κέφι της στους θεατές.

εκατομμυριούχος Παλλάς Ελεωνόρα Ζουγανέλη

Η σκηνοθεσία κάνει την πρωταγωνίστρια να λάμψει ενώ συγχρόνως διηγείται την ιστορία του έργου

Ο Γιάννης Κακλέας έχει κάνει μια από τις καλύτερες σκηνοθεσίες των αρκετών τελευταίων χρόνων, όπου αφού έχει μεταφράσει και διασκευάσει σε μιούζικαλ μαζί με τον Βασίλη Τσιγκριστάρη με έξυπνο τρόπο το έργο, το σκηνοθετεί κλασικά χωρίς σκηνοθετικά κόλπα άνευ λόγου, δίνοντας την ευκαιρία στο μεγαλύτερο ατού του την πρωταγωνίστριά του να λάμψει και συγχρόνως διηγείται την ιστορία. Η μουσική και τα τραγούδια έχουν στοιχεία από κλασικά μιούζικαλ και με την βοήθεια του εξαιρετικού όπως πάντα διευθυντή της ορχήστρας Αλέξιο Πρίφτη, δίνουν κέφι στο έργο. Θαύμα η μουσική του Bάιου Πράπα, αλλά κυρίως θαύμα οι στίχοι της Σάννη Μπαλτζή. Όπως και τα κοστούμια της Ηλένια Δουλαδίρη είναι εξαιρετικά, αλλά τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη είναι θαυμάσια και βγάζουν από τη μια όλη την εποχή του μεσοπολέμου και του άρτ ντεκό και την ίδια στιγμή δίνουν τον τόνο και το ποιόν της βασικής ηρωίδας.

Πολύ ωραίες και οι χορογραφίες της Στεφανίας Σωτηροπούλου που δεν κυριαρχούν βέβαια, αλλά εκτελεσμένες σωστά τονίζουν το στοιχείο του μιούζικαλ. Χρειάζονται μερικά καλά λόγια για όλους τους ηθοποιούς που δεν υπηρετούν τη βασική ηρωίδα, αλλά ο καθένας από αυτούς φαίνεται ότι δίνει κέφι σε αυτό που κάνει. Όλοι είναι καλοί, αλλά να πω δυο κουβέντες για τον Ιβάν Σβιτάιλο απλώς και μόνο, γιατί έχει το χιούμορ να παρωδεί την ίδια την εμφάνισή του στο δικό του ρόλο.

Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε που γράφτηκε «Η Εκατομμυριούχος» και η αλήθεια είναι ότι αντίθετα με αυτό που θα πίστευε ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω η παράσταση μας πείθει πιο πολύ ότι τα λεφτά μπορούν να αγοράσουν τα πάντα, αλλά σε ένα μιούζικαλ, σε μια λαμπερή παράσταση τα λεφτά που έχουν πέσει σε αυτήν μπορούν να σε κάνουν να ξεχαστείς και να διασκεδάσεις.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ