11.6 C
Athens
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, 2022

“Hamilton”: Είδαμε το εκπληκτικό μιούζικαλ στο διαδίκτυο

Είδαμε το εκπληκτικό μιούζικαλ “Hamilton” στο διαδίκτυο και σας το μεταφέρουμε.

Γράφει ο Δημήτριος Ζαπάντης

“Κληρονομιά είναι να φυτεύεις σπόρους για ένα κήπο που δεν πρόκειται να δεις”. Αυτό είναι ένα από τα αποφθέγματα του Alexander Hamilton, μέσα από το ομώνυμο θεατρικό έργο, ένα εκπληκτικό μιούζικαλ, που έκανε πρεμιέρα στο Off-Broadway το Φλεβάρη του 2015· και στο Broadway τον Ιούλη του ίδιου έτους.

Το Hamilton πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μιούζικαλ όλων των εποχών, με μεγάλη απήχηση στο κοινό, έχοντας ακόμα ζήτηση και το υψηλότερο εισητήριο στο broadway αυτή τη στιγμή, μέχρι που διακόπηκαν οι παραστάσεις λόγω κορονοϊού.

Το θεατρικό έργο -που πλέον είναι διαθέσιμο και στο διαδίκτυο- είναι βασισμένο στην βιογραφία του Alexander Hamilton, γραμμένη από τον Ron Chernow. Σκηνοθέτης είναι ο Lin-Manuel Miaranda που παίζει και τον Hamilton.

Τι είδαμε λοιπόν σε αυτό το εκπληκτικό μιούζικαλ, το Hamilton.

"Hamilton": Είδαμε το εκπληκτικό μιούζικαλ στο διαδύκτιο - 2 - youfly.com

Ουσιαστικά, βλέπουμε στην σκηνή την ιστορία ενός από τους πατέρες του Αμερικάνικου έθνους και πρώτου υπουργού οικονομικών.

Βλέπουμε την ζωή του, σαν πολεμιστή, στον πόλεμο της ανεξαρτησίας της Αμερικής, έπειτα σαν δικηγόρου και συγγραφέα άρθρων του Αμερικάνικου συντάγματος, σαν σύζυγο και πατέρα, αλλά κυρίως σαν τον βασικό επινοήτη του Αμερικάνικου οικονομικού μοντέλου. Μέχρι το θάνατό του σε μονομαχία από τον άσπονδο φίλο του Aaron Burr.

O τρόπος που παρουσιάζεται στη σκηνή το μιούζικαλ με μουσική RnB, Hip-Hop, Rap, συνδέει το <χτές> της Αμερικάνικης ιστορίας με το σήμερα. Τα σύγχρονα ακούσματα καθιστούν πιο <εύπεπτο> το έργο και παρουσιάζουν στη σκηνή την ιστορία, μελωδικά.

Οι κινήσεις των ηθοποιών λειτουργούν άψογα συγχρονισμένα  και τα πρόσωπα επιτελούν τον συμβολικό ρόλο της τάξης, κάθε κοινωνίας. Ενώ ο Miranda (Hamilton) με τον Odom (Burr) λειτουργούν κατοπτρικά μέχρι το τέλος του έργου όπψς είδαμε. Επίσης, μέσα από τα πρόσωπα του έργου διακρίνουμε τύπους συμπεριφορές μιας ανερχόμενης κουλτούρας, με πολιτισμικά ακαθόριστους στο νέο έθνος παράγοντες, αλλά Ευρωπαίκές ρίζες.

 Ο lin-Manuel Miranda σαν Hamilton, απέδωσε εξαιρετικά την κατασκευή του χαρακτήρα με συνεχές τραγούδι, επικουρούμενο από τη μουσική και τη συνεχή κίνηση.

Η Phillipa soo σαν σύζυγος Eliza Hamilton, με εξαιρετική απόδοση και αυτή απέδωσε με φωνητικές ποιότητες τη σχέση της με τον σύζυγό της· και την οικογενειακή ανερχόμενη αστική ζωή.

Ο Leslie Odom σαν Aaron Burr, εξαιρετικός στον κατοπτρικό αρχικά, μανιχαϊστικό από κάποιο σημείο και μετά, ρόλο που απαιτούσε το έργο.

Τέλος, ο Daveed Diggs σαν Lafayette, λειτούργησε σαν άνθρωπος σύμβολο μιας χώρας (Γαλλίας), με φιλική διάθεση στον φίλο του Hamilton· όπως η Γαλλία τότε στην Φίλη της Αμερική.

Η χορογραφία από τον Andy Blankenbuehler ήταν πολύ συγχρονισμένη, σε σημείο οι κινήσεις να καλύπτουν όλο το χώρο αρμονικά δεμένες. Τα κουστούμια από τον Paul Tazewell πλήρως εναρμονισμένα με την εποχή (με εξαιρετικό πλουραλισμό στις εναλλαγές κουστουμιών).

Ένα μιούζικαλ σαν το Hamilton σίγουρα δεν αγγίζει την Ελληνική κουλτούρα.

Όμως γεγονός είναι πως είναι μια από τις πιο επιτυχημένες παραγωγές όλων των εποχών. Αναφέρεται σε ένα οικονομικό μοντέλο, που εν πολλοίς, το έχουν υιοθετήσει σχεδόν όλες οι δυτικές χώρες, είναι κατι που έχει αντίκτυπο στο σήμερα.

Επίσης, το γεγονός ότι δεν είναι στην κουλτούρα μας το musical τόσο πολύ πλέον, είναι ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο. Δεδομένα το μιούζικαλ θα κυριαρχήσει στις επόμενες γενιές, καθώς τα μικρά παιδιά πλέον μεγαλώνουν με cartoons-musical.

Οι συντονισμένες προσπάθειες απόδοσης του υποκριτικού κώδικα και οι σκηνές χορευτικού πλήθους, καθιστούν το Hamilton είναι ένα έργο που βλέπεται απ΄όλους.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

youfly_zapantis

Δημήτριος Ζαπάντης
Δημήτριος Ζαπάντης
Λέγομαι Δημήτρης Ζαπαντης έχω γεννηθεί το 1978 στην Πάτρα, εργάζομαι σαν θεατρολογος στην περιφέρεια δυτ. Αττικής και μένω στην Πετρούπολη. Είμαι απόφοιτος με υποτροφία του τμήματος θεατρολογιας πανεπιστημίου Πατρών, όπου και κάνω το μεταπτυχιακό μου στην πρόσληψη του αρχαίου δράματος, έχω σκηνοθετήσει, στο θέατρο act την παράσταση Σταθμός Ωρίων του Γιάννη Σιδέρη και είμαι κριτικός θεάτρου και δραματοθεραπευτης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
57,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
11,300ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,642ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ