17.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Αιμιλία Υψηλάντη, Νατάσα Καλογρίδη και Σάρα Εσκενάζη ξανά μαζί

Η Αιμιλία Υψηλάντη,η Νατάσα Καλογρίδη και η Σάρα Εσκενάζη, συναντώνται για δεύτερη χρονιά στη σκηνή του θεάτρου Αργώ (από τις 7 Οκτωβρίου), στην παράσταση «Η κυρία Κλάιν», σε σκηνοθεσία της Χρύσας Καψούλη.

Τρεις γυναίκες και οι τρεις ψυχαναλύτριες, μια μάνα -η περίφημη Μέλανι Κλάιν- η κόρη της και η γραμματέας της περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. O ξαφνικός θάνατος του γιού και αδελφού δημιουργεί άγριες συγκρούσεις, συνεχείς ανατροπές, ανταγωνισμό, ενοχές, πάθη.

Μαζί ξανά η Αιμιλία Υψηλάντη, η Νατάσα Καλογρίδη και η Σάρα Εσκενάζη

Η Κυρία Κλάιν είναι η βιεννέζα ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν, η σημαντικότερη της Ευρώπης που έκανε πρωτοπόρες έρευνες στη νηπιακή και παιδική ψυχολογία και αμφισβήτησε έντονα τον Σίγκμουντ Φρόυντ του οποίου υπήρξε μαθήτρια.

Το έργο αυτό του Νίκολας Ράιτ γράφτηκε το 1988 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας. Ο Άγγλος δραματουργός Νίκολας Ράιτ βασίστηκε στην βιογραφία της Κλάιν για να συνθέσει με μαεστρία στοιχεία από την προσωπική και την επαγγελματική της ζωή, δραματοποιώντας καταστάσεις και παράλληλα κριτικάροντας, πότε με χιούμορ και πότε με οξύτητα,  τις ακρότητες και την ανεπάρκεια της ψυχανάλυσης ακόμη και για τους επαγγελματίες του είδους. Ο ίδιος έχει πει: «Δεν έχει καμία σημασία για το έργο, αν εγώ είμαι υπέρ ή κατά της ψυχανάλυσης, αν συμφωνώ ή όχι με τις θεωρίες της Κλάιν, αφού η ιστορία των τριών αυτών γυναικών – παρά το ότι ήταν ψυχαναλύτριες – λειτουργεί σαν μεταφορά για τις σχέσεις οποιασδήποτε μάνας με την κόρη της και τη φίλη της. Το έργο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σε κοινωνίες, όπου η μάνα έχει κυρίαρχο ρόλο, όπως, για παράδειγμα, στη Λατινική Αμερική».

Πώς γίνεται μία γυναίκα που θεραπεύει τα τραύματα της ανθρώπινης ψυχής ταυτόχρονα να συνθλίβεται από τα δικά της τραύματα; Και γιατί οι συγκρούσεις μέσα σε σχέσεις βαθιάς αγάπης αντί να καταλήγουν στη λύση και την ανακούφιση να οδηγούν στην συντριβή;

Μια διαρκής σύγκρουση μεταξύ τριών γυναικών τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, που καταλήγει σε μια σύγχρονη τραγωδία. Το έργο – πιο σύγχρονο από ποτέ – δεν στέκεται μόνο στις ανθρώπινες σχέσεις και τις συγκρούσεις που είναι φαινόμενο κάθε κοινωνίας, σε οποιαδήποτε εποχή, από καταβολής κόσμου. Εγείρει παράλληλα τόσο φιλοσοφικά όσο και κοινωνικά ζητήματα, αλλά και τις προεκτάσεις τους.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αιμιλία Υψηλάντη, Νατάσα Καλογρίδη, Σάρα Εσκενάζη

Κείμενο: Νίκολας Ράιτ, μετάφραση: Έλση Σακελλαρίδου, σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη, σκηνογραφία: Γιάννης Αρβανίτης, συνεργάτης σκηνογράφος: Μελίνα Αναλυτή, κοστούμια: Σπύρος Γκέκας, σχεδιασμός φωτισμών: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη, βοηθοί σκηνοθέτη: Βαγγέλης Βογιατζής, Βίλλυ Κοντονικολάκη, καλλιτεχνικός συνεργάτης: Χάρης Φλέουρας, φωτογραφία/βίντεο: Παναγιώτης Μάλλιαρης, διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Άκης Φωτόπουλος
Άκης Φωτόπουλος
Ο Άκης Φωτόπουλος ξεκίνησε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα Μακεδονία το 1983. Ασχολήθηκε με το αθλητικό, καλλιτεχνικό και τηλεοπτικό ρεπορτάζ. Έχει εργαστεί στα περιοδικά: Τηλέραμα, Ραδιοτηλεόραση, TV Zάπινγκ, ΕΝΑ, Εικόνες. Στη τηλεόραση εργάστηκε ως ρεπόρτερ στον τηλεοπτικό σταθμό Star Channel το διάστημα 1993 -95. Διετέλεσε υπεύθυνος επικοινωνίας του Alpha Θεσσαλονίκης την περίοδο 2005 -2007. Μέχρι πρότινος εργάζονταν στην εφημερίδα Έθνος της Κυριακής (TV Έθνος). Πλέον είναι συντάκτης στο youfly.com. Eίναι πατέρας ενός 11χρονου κοριτσιού, της Σοφίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ