14.9 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ο Άνθρωπος του Θεού σπάει τα ταμεία

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει για τα εισιτήρια που έχει κόψει μέχρι στιγμής η ταινία «Ο Άνθρωπος του Θεού» με τον Άρη Σερβετάλη και το αβαντάζ που έχει στη χώρα μας.

Πόσο επηρεάζει ο αριθμός εισιτηρίων την τέχνη του κινηματογράφου

Ασφαλώς μια ταινία δεν είναι ούτε σπουδαία, ούτε σημαντική από καλλιτεχνική άποψη ανάλογα με το πόσα εισιτήρια κόβει στους κινηματογράφους. Μεγάλα αριστουργήματα έκοψαν ελάχιστα εισιτήρια και αρκετές ασήμαντες ταινίες έσπασαν τα ταμεία όπως λένε. Από την άλλη βέβαια μεγάλα αριστουργήματα έσπασαν τα ταμεία ενώ ασήμαντες ταινίες δεν έκοψαν ούτε εισιτήριο…

Δεν γράφει κανείς κριτική για μια ταινία ανάλογα με τα πόσα εισιτήρια έχει κάψει, ούτε μπορούν να αλλάξουν τη γνώμη του για αυτό αλλά αν η δουλειά και το ενδιαφέρον σου είναι ο κινηματογράφος οφείλεις να ενδιαφερθείς γιο τα εισιτήρια των ταινιών γιατί -ποιος δεν το ξέρει;- ότι ο κινηματογράφος είναι η πιο ακριβή από όλες τις τέχνες. Ακόμα και στην πιο φτηνή της μορφή στοιχίζει ακριβά. Oπότε τα εισιτήρια έχουν σημασία για να μπορεί να κινηθεί όλη αυτή η ιστορία, για να μπορεί να υπάρξει αυτή η τέχνη. Γιατί αυτή η τέχνη δεν έχει μόνο κάποιους ανθρώπους που κάνουν μια ταινία, αλλά και τους κινηματογράφους που την προβάλουν και άλλους πολλούς, τι να σας λέω τώρα….

 ταινία με τον Άρη Σερβετάλη Ο Άνθρωπος του Θεού

Το αβαντάζ της ταινίας «Ο Άνθρωπος του Θεού»

Τα γράφω αυτά για να σας πω πως δεν γράφω σήμερα για το πόσες εισπράξεις έχει κάνει μέχρι σήμερα «Ο Άνθρωπος του Θεού» ο Άγιος Νεκτάριος δηλαδή με τον Άρη Σερβετάλη επειδή έγραψα καλή κριτική γι’ αυτήν για να δικαιώσω τη γνώμη μου αλλά γιατί περίμενα, πρέπει να πω, την προβολή αυτής της ταινίας με μεγάλη αγωνία πριν καν τη δω…

Η συγκεκριμένη ταινία έχει το αβαντάζ ότι προβάλλεται σε μια χώρα ορθόδοξη με την πιο μεγάλη πλειοψηφία του λαού της να πιστεύει βαθιά και ο Άγιος Νεκτάριος να είναι ένας από τους αγαπημένους της Αγίους. Αυτό είναι ένα αβαντάζ για την ταινία και τις εισπράξεις της στην Ελλάδα, το ίδιο αβαντάζ που είχε πριν λίγα χρόνια το περίφημο «300» σχετικά με την μάχη των Θερμοπυλών που είχε σπάσει τα ταμεία. Αυτές οι δύο ταινίες έχουν ένα κοινό ότι σε αυτή τη χώρα έχουν ένα ιδιαίτερο μεγάλο κοινό..

Όμως από την εποχή των «300» μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση που έχουν οι Έλληνες με την κινηματογραφική αίθουσα. Επιπλέον εδώ και ενάμιση σχεδόν χρόνο οι κινηματογράφοι είναι κλειστοί, ο κόσμος έχει συνηθίσει να ψυχαγωγείται ή να βλέπει τις ταινίες από άλλα μέσα. Χρειαζόταν κάτι να τον ταρακουνήσει να τον φτάσει μέχρι τα ταμεία του σινεμά. Για να τους θυμίσει ότι τις κανείς τις βλέπει στο σινεμά, ούτε στην τηλεόραση ούτε στο κομπιούτερ. Ε, αυτή η ταινία που θα το κατάφερνε αυτό ή θα ήταν «Ο Άνθρωπος του Θεού» ή καμιά άλλη ταινία. Είχα μεγάλη αγωνία για το πως θα πήγαινε «Ο Άνθρωπος του Θεού» και για το ότι θα έδειχνε αν ο κόσμος μπορεί και θέλει να γυρίσει στο σινεμά….

Ευτυχώς οι φόβοι μου διαψεύσθηκαν και οι ελπίδες μου επιβεβαιώθηκαν καθώς η ταινία  «Ο  Άνθρωπος του Θεού» σπάει στην κυριολεξία τα ταμεία και συνεχίζει να κόβει πολλά εισιτήρια.

 ταινία Ο Άνθρωπος του Θεού - αφίσα

11 ημέρες προβολής με μεγάλα νούμερα εισιτηρίων

Για να καταλάβετε την πρώτη μέρα προβολής έκανε κοντά στα 15.000 εισιτήρια -που είναι πάρα πολλά για πρώτη μέρα προβολής- η πρώτη εβδομάδα προβολής έκλεισε με 118.000 εισιτήρια που τα έκοψε σε 117 αίθουσες σε όλη την Ελλάδα. Ενώ η πρώτη εβδομάδα μαζί με το δεύτερο 4ημερο, δηλαδή οι πρώτες 11 μέρες προβολής του έως χθες βράδυ Κυριακής, έκοψε κοντά στα 180.000 εισιτήρια. Τη δεύτερη μάλιστα εβδομάδα οι αίθουσες είχαν αυξηθεί και από 117 είχαν φτάσει στις 141 μια και όλοι οι αιθουσάρχες έτρεξαν σαν τρελοί να την προβάλουν για να δουν κόσμο στις αίθουσες τους…

Αυτά τα νούμερα έχουν σχεδόν ξεχαστεί για το ελληνικό σινεμά και είναι σίγουρο πως αυτές οι εισπράξεις δεν είναι μόνο για το σινεμά και την ταινία αλλά κυρίως για το θέμα της. Το ότι όμως έγινε θέμα θα βοηθήσει πολύ για την κατοπινή πορεία, τον από εδώ και πέρα μάλλον δύσκολο χειμώνα που έρχεται για το σινεμά…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ