13.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021

Ριάλιτι μαγειρικής: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης κάνει κριτική για τα ριάλιτι μαγειρικής που κυκλοφορούν στην ελληνική τηλεόραση.

Ρίαλιτι από ριάλιτι έχει διαφορά

Υπάρχουν πολλοί οι οποίοι με το που ακούν ένα είδος, ένα είδος ταινίας, ή ένα είδος εκπομπής, αρχίζουν να κατηγορούν γιατί κατά τη γνώμη τους κάποια είδη είναι κακά ενώ κάποια άλλα είναι εκ των πραγμάτων από τη φύση τους υπέροχα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει με τίποτα. Κάθε είδος έχει τις διαβαθμίσεις του με τα καλά και τα άσχημα του. Αυτό συμβαίνει και στο μελό που όλοι το βρίζουν, αυτό συμβαίνει και στα λεγόμενα ριάλιτι…

Ριάλιτι από ριάλιτι έχει διαφορά. Άλλο είναι να είσαι σε ένα σπίτι κλεισμένος και να παρατηρούν τις αντιδράσεις σου οι απ’ έξω και άλλο είναι να κάνεις κάτι, το οποίο οδηγεί σε μια δουλεία ενδεχομένως σε μια καριέρα…

Ότι οδηγεί προς μια δουλειά ενδεχομένως και σε μια καριέρα είναι καλύτερο γιατί έχει ένα σκοπό. Τα ριάλιτι μαγειρικής ας πούμε, ή ακόμα και τα ριάλιτι για μοντέλα ξεχωρίζουν από ριάλιτι στην ελληνική τηλεόραση που κάποιες κυνηγάνε έναν γαμπρό…

ριάλιτι μαγειρικής τηλεόραση

Η μαγειρική μπήκε στην τηλεόραση

Τα ριάλιτι λοιπόν με θέμα τη μαγειρική και τους μάγειρες και τους σεφ, ή όπως θέλετε να τα πείτε τα τελευταία χρόνια έχουν πολύ πέραση. Γενικά τα τελευταία χρόνια έχουν πολύ πέραση οι εκπομπές μαγειρικής. Από ριάλιτι και προσωπικές εκπομπές έως ένθετες σε άλλες εκπομπές ακόμα και ειδικές εκπομπές για το πως μαγειρεύουν στο Άγιο Όρος –που υποτίθεται κιόλας ότι το  ευ ζην, η καλοζωία, η απόλαυση δεν είναι βασικός στόχος αυτών που καταφεύγουν εκεί-…

Όμως σε αυτές τις εκπομπές, είτε τις πούμε ριάλιτι, είτε διαγωνισμούς μαγειρικής, είτε όπως θέλετε, το πιο σημαντικό είναι αφενός πώς επιλέγονται αυτοί που θα λάβουν μέρος από τη μια και από την άλλη ποιοι και πώς είναι αυτοί που τους κρίνουν…

Οι κριτές σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το πιο σημαντικό. Και δεν είναι το πιο σημαντικό από την άποψη του αν είναι σπουδαίοι σεφ και έχουν κάνει σπουδαίες καριέρες. Άλλωστε τέτοιου είδους μάγειρες σεφ σχεδόν δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Το πιο σημαντικό είναι κατά πόσον κάποιος μπορεί να σε πείσει με την παρουσία του μπροστά στην κάμερα και με αυτά που σου λέει σχετικά με την μαγειρική ότι αξίζει τον κόπο να σε κρίνει. Επίσης το πόσο λαμπερός και γοητευτικός μπορεί να είναι μπροστά στην κάμερα όπως και πόσο σωστά έχει γίνει ο συνδυασμός αυτών που κρίνουν –και αυτών που κρίνονται βέβαια από την άλλη-…

MasterChef – Μια παραγωγή που ξεχωρίζει

Από αυτή την άποψη λοιπόν και μόνο από αυτήν την άποψη που δεν είναι λίγο βέβαια το MasterChef στο STAR είναι πολύ μακράν το καλύτερο του είδους. Έχει τους καλύτερους στο χώρο της επιτροπής, οι οποίοι δεν ξέρω αν είναι και οι καλύτεροι, γιατί δεν έχω δοκιμάσει και φαγητά τους, αλλά η παρουσία τους, ο τρόπος που έχουν επιλεγεί, η εμφάνισή τους επίσης και ο τρόπος που μιλάνε μπορούν σε πείσουν ότι ξέρουν τη δουλειά τους. Και βέβαια το ότι τους θέλει ο φακός -αυτό είναι πολύ σημαντικό- και ότι δένουν μεταξύ τους…

ριάλιτι μαγειρικής τηλεόραση - MasterChef

Άλλωστε το MasterChef με τα χρόνια – αλλά όχι μόνο με τα χρόνια, γιατί αυτό γίνεται από την αρχή σχεδόν- έχει μια πολύ σωστή παραγωγή σε όλα του. Όσο πρέπει πλούσια για να μην φαίνεται φτωχή και όσο πρέπει λιτή για να μην φαίνεται υπερβολική και κακόγουστη. Έχει ένα μέτρο σε όλα από τα σκηνικά μέχρι τους κριτές ούτως ώστε να μπορούν το μέτρο να το ξεπερνούν οι διαγωνιζόμενοι και να μην υπάρχει πρόβλημα υπερβολής…

Κάπου έμαθα ότι ο Τούρκος παραγωγός – ο γνωστός Τούρκος παραγωγός που τα τελευταία χρόνια έχει βάλει πόδι και στην ελληνική τηλεόραση με καθόλου καλά αποτελέσματα –έδωσε πολλά λεφτά- αλλά όταν λέμε πολλά, εννοούμε πάρα πολλά, στους κριτές του MasterChef και αυτοί είπαν όχι. Δεν ξέρω αν είναι καλοί στη μαγειρική. Δεν έχω φάει κάτι από αυτούς. Αλλά έξυπνοι είναι σίγουρα και ξέρουν να χτίζουν σωστά την καριέρα τους. Γιατί είναι γνωστό ότι όποιος κυνηγάει τα χρήματα της μιας φοράς συνήθως χάνει τα μόνιμα χρήματα μιας σωστής δουλειάς που οδηγεί κάπου…

Top Chef  και Game of Chefs

Game of Chefs

Με το τελευταίο θέλω να πω ότι οι άλλες δυο εκπομπές μαγειρικής στην τηλεόραση ή ριάλιτι με τους μάγειρες ή σεφ ή όπως θέλετε να τους πείτε, δηλαδή το Top Chef του ΣΚΑΪ και το Game of Chefs στον ANT1 είναι χάλια. Και αυτό οφείλεται στους παραγωγούς της, σε αυτούς που τις φτιάξανε. Γιατί και αυτοί που λαμβάνουν μέρος ως διαγωνιζόμενοι αλλά και αυτοί που λαμβάνουν μέρος ως κριτές δεν φαίνεται να έχουν επιλεγεί με κάποια σκέψη και φιλοσοφία. Είναι όποιος περνούσε μπήκε. Και οι κριτές δεν ταιριάζουν μεταξύ τους και οι διαγωνιζόμενοι μοιάζουν και εκείνοι να είδαν φως και να μπήκαν.

Και έτσι αν υποτίθεται ότι σε ενδιαφέρει να δεις έναν διαγωνισμό μαγειρικής και κατά πόσο μετά βρίζονται οι διαγωνιζόμενοι στα παρασκήνια σε αυτές τις εκπομπές δεν ενδιαφέρεσαι και πολύ ίσως μόνο τους λυπάσαι για αυτά που λένε και οι μεν και οι δε. Άλλωστε και όλη η παραγωγή και στη μια και στην άλλη εκπομπή δεν φαίνεται να είναι αυτό που λένε πρώτης κατηγορίας.

ριάλιτι μαγειρικής τηλεόραση - Top Chef

Τα γράφω αυτά και βασικά κρίνω τρεις διαφορετικές εκπομπές που στην ουσία ένα είδος είναι και οι τρεις εκπομπές, γιατί δεν χρειάζεται να πιάνεις μια μια. Άλλωστε η σύγκριση γίνεται αυτόματα…

Η απουσία της «απλής» κουζίνας

Και εννοείται βέβαια πως άσχετα από αυτά τα τρία ριάλιτι ή διαγωνισμούς, όπως θέλετε πείτε τα ή οποιαδήποτε άλλη εκπομπή μαγειρικής που κυκλοφορεί στην ελληνική τηλεόραση προσωπικά αν κάτι με ενοχλεί σε όλα αυτά είναι η απουσία του μέσου όρου του μέτρου και της λογικής και η απόθεση της «κανονικής» κουζίνας, της παραδοσιακής κουζίνας, της λογικής αν θέλετε κουζίνας, να την πούμε και έτσι. Κανείς δεν μιλάει για τον απλό μεν αλλά και όχι εύκολο τρόπο που γίνονται τα γεμιστά και όλοι ασχολούνται με περίτεχνες και παράξενες συνταγές. Σου έρχεται πραγματικά να πεις:

«με λίγα λόγια προσπαθώ γλυκά να σου εξηγήσω,
αν με καλέσεις για φαΐ την πρόσκληση θα σκίσω»…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και επιμελείται το πρόγραμμα του 24ωρου καναλιού 3 της Cosmote TV με τις ελληνικές ταινίες. Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 16:00 με 17:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
42,748ΥποστηρικτέςΚάντε Like
8,392ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
6,939ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ