15.2 C
Athens
Τρίτη, 19 Οκτωβρίου, 2021

Κομάντα και Δράκοι: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη νέα σειρά του MEGA, Κομάντα και Δράκοι, που έκανε πρεμιέρα χθες.

Η προσπάθεια για κάτι καινούριο είναι πάντα ευπρόσδεκτη

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως οποιαδήποτε προσπάθεια για κάτι διαφορετικό, είτε όσον αφορά τα πρόσωπα, είτε όσον αφορά τις εκπομπές, ή σειρές, στον τρόπο που φτιάχνονται ή την θεματολογία τους είναι πάντα ευπρόσδεκτο στην ελληνική τηλεόραση που πολύ δύσκολα τολμά κάτι καινούριο και ασταμάτητα χρόνια τώρα αναπαράγει τα ίδια και τα ίδια χωρίς απαραίτητα αυτά τα ίδια όπως και τα ίδια να έχουν και καμιά ξεχωριστή επιτυχία…

Αλλά το καινούριο για το καινούριο και μόνο και όχι γιατί έχει κάτι να πει ξεχωριστό που να ταράξει τα νερά δεν είναι απαραίτητο καλό. Ίσα ίσα που η ενδεχόμενη επιτυχία του, φοβίζει τους υπεύθυνους των καναλιών να τολμήσουν την επόμενη φορά κάτι καινούριο για το φόβο της αποτυχίας…

νέα σειρά του MEGA Κομάντα και Δράκοι

Κριτική για τη νέα σειρά του MEGA, Κομάντα και Δράκοι

Το Κομάντα & Δράκοι που ξεκίνησε χθες το βράδυ στο MEGA και μόνο από τον τίτλο του, αλλά και λίγο από το τρέιλερ που παιζόταν έδειχνε να είναι κάτι διαφορετικό. Κάτι παράξενο. Τώρα κωμωδία θα ήταν; Δράμα θα ήταν; Σειρά φαντασίας θα ήταν; Αυτό περιμέναμε να δούμε, όπως και το πως θα ήταν φτιαγμένο αυτό το ενδεχομένως «καινούριο»… Τελικά έμαθα πως θα ήταν μια προσπάθεια να φτιαχτεί στην ελληνική τηλεόραση μια σειρά τρόμου ή θρίλερ ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων…

Για να καταλάβουν και αυτοί που μας διαβάζουν και που είτε δεν θέλουν, είτε δεν μπόρεσαν ποτέ να μάθουν περί σινεμά, τηλεόρασης κ.λ.π. ας ξεκινήσουμε με κάτι απλό. Όλα τα είδη ας πούμε του κινηματογράφου ή της μυθοπλασίας στην τηλεόραση όπως π.χ. τα μιούζικαλ, τα θρίλερ, τα του τρόμου, ή τα μελό έχουν κάποια χαρακτηριστικά κοινά το καθένα, που πολλοί τα ονομάζουν περιφρονητικά κλισέ.

Αλλά που στην πραγματικότητα φτιάχτηκαν από την πείρα πολλών χρόνων και προσπαθειών στο κάθε είδος. Βέβαια -και αυτή είναι άλλωστε και η δύναμή τους- «αν τραβήξεις από τα μαλλιά» αυτά τα κλισέ και τα υπερτονίσεις τότε μπορείς να φτάσεις στην παρωδία όλου του είδους μια και οι παρωδίες βασίζονται στον υπερτονισμό «μέχρι να σπάσει το σκοινί» που λένε κάποιων πραγμάτων που και μόνο η εμφάνισή τους γεννάει στον θεατή τη σκέψη πως ναι αυτό είναι το συγκεκριμένο είδος. Καταλάβατε περίπου τι θέλω να πω δεν χρειάζεται να δώσω και παραδείγματα…

Ο Βασίλης Μπισμπίκης στη σειρά του MEGA Κομάντα και Δράκοι

Από το Νησί, στο Κομάντα και Δράκοι

Το Κομάντα Και Δράκοι το υπογράφει ο κύριος Παπαδουλάκης ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και γενικά απ’ ότι κατάλαβα γενικά άνθρωπος που είναι πίσω σχεδόν απ’ όλα στη συγκεκριμένη σειρά…

Ο κύριος Παπαδουλάκης όμως έχει ένα κακό. Γοητεύεται-ερωτεύεται είναι το πιο σωστό-, τα πλάνα και τις σκηνές που γυρίζει. Το πως θα στηθούν, το πως θα φροντιστούν, το πως θα φωτογραφηθούν. Είναι προφανές πως τόσο τα θαυμάζει που δεν του πάει η καρδιά στον τελικό μοντάζ να κόψει τίποτα. Ο κύριος Παπαδουλάκης έχει στο ενεργητικό του φυσικά το Νησί προ δεκαετίας, που και θαυμάστηκε καλλιτεχνικά και είχε και εμπορική επιτυχία. Όμως εκεί είχε ένα ισχυρό κείμενο. Ένα σενάριο από ένα βιβλίο μπεστ σέλερ. Ενώ εδώ δεν το έχει…

σειρά του MEGA με τίτλο Κομάντα και Δράκοι

Μια σειρά με όλα τα κλισέ ταινιών τρόμου

Όλα τα κλισέ που μπορεί να φανταστεί άνθρωπος ταινιών τρόμου ή και των απλών θρίλερ τα έχει μέσα η σειρά του MEGA Κομάντα και Δράκοι. Πόρτες ανοιγοκλείνουν, άνεμοι φυσάνε ξαφνικά μέσα στη νύχτα δυνατά, αρνιά τρέχουν, ένα παιδάκι δεν μπορεί να φωνάξει και άλλα πολλά…

Είμαι, όμως, περίεργος αν διάβασε κανείς το σενάριο πριν το εγκρίνει και το στείλει για γύρισμα. Και το λέω αυτό γιατί άντε η σκηνοθεσία π.χ. πρέπει να περιμένεις μέχρι να γυριστεί για να την κρίνεις. Ένα σενάριο, όμως, το καταλαβαίνεις ακόμα και αν απλώς το διαβάσεις. Και το συγκεκριμένο σενάριο είναι στην κυριολεξία αλλού πατάς και αλλού βρίσκεσαι.

Μια κλοπή σε ένα πολυτελές αμάξι που προφανώς κάτι πολύτιμο κουβαλάει ανάμεσα σε ξερά βουνά, ένας αστυνομικός που πάει με την οικογένειά του στην καινούργια του δουλειά σε ένα χωριό της Κρήτης, βιαιότητες σε μια οικογένεια, τα παιδιά του αστυνομικού που είναι αλλού ξημερωμένα, ένα κρατητήριο του αστυνομικού τμήματος το οποίο το έχουν κάνει αποθήκη γιατί δεν συλλαμβάνουν κανένα, και ανάμεσα σε αυτά και άλλα τέτοιου είδους ένας δάσκαλος γιόγκα που εκεί γύρω, προφανώς αλλού ξημερωμένος, προσπαθεί να βάλει την ομάδα του στην υπέρτατη γνώση και ηρεμία!!!….

Αυτά συν το γεγονός ότι προφανώς για να δείξουμε ότι είμαστε μέσα στην εποχή μας κάθε τόσο ο αστυνομικός ρωτά διάφορους γιατί δεν φοράνε μάσκα λόγω πανδημίας και αυτοί του λένε πως έχουν εμβολιαστεί κ.λ.π., κ.λ.π.

στιγμιότυπο από τη σειρά του MEGA Κομάντα και Δράκοι

Καταφέρνει η σειρά να υποβάλει τον θεατή σε τρόμο;

Τα ακριβώς 15 λεπτά του πρώτου επεισοδίου δεν έχουμε μάθει τίποτα για αυτό που θα δούμε αλλά στα 23 λεπτά ο γιος του αστυνομικού βλέπει ένα όνειρο ή σχεδόν όνειρο με κάτι παράξενο που συμβαίνει σε αυτήν την περιοχή. Και τότε πια βλέπουμε ένα ορυμαγδό από όλα τα γνωστά κλισέ ενός έργου τρόμου. Φτιαγμένα όμως ναι μεν με αισθητική αλλά χωρίς την ένταση και το κάπως υπόγειο σκοτάδι που θα υπέβαλε σε τρόμο τον θεατή του…

Κατόπιν η ζωή συνεχίζεται στη σειρά του MEGA Κομάντα και Δράκοι και ο αστυνόμος συνεχίζει να γκρινιάζει για τις μάσκες. Υπάρχει ένα παιδί ανάπηρο με κινητικά προβλήματα και όχι μόνο κινητικά, που δεν κατάλαβα αν είναι ένα άτομο που όντως είναι ανάπηρο με σοβαρά κινητικά και όχι μόνο προβλήματα ή αν είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός που παίζει τόσο φυσικά. Επιπλέον υπάρχουν πολλά και διάφορα που συμβαίνουν. Η κόρη του αστυνόμου που γενικά είναι νευρικιά, ο ελαφρώς μάγκας γιος της οικογένειας που τους φιλοξενεί που αφήνει τα καρπούζια που κρατά στα χέρια του να πέσουν στο έδαφος και να σπάσουν προκειμένου να δώσει το χέρι του και να συστηθεί, κάτι σκοτεινοί τύποι που φέρονται φριχτά σε μια ηλικιωμένη γυναίκα -και όταν λέμε σκοτεινοί τύποι δεν εννοούμε το σκοτάδι του τρόμου της μεταφυσικής αλλά απλώς του υπόκοσμου-…

Σειρά τρόμου ή παρωδία;

Αν ο σκηνοθέτης τράβαγε λίγο παραπάνω το πράγμα, μια σάτιρα του συγκεκριμένου είδους θα ήταν πολύ αστεία. Αλλά ο κύριος Παπαδουλάκης θαυμάζει και υπερεκτιμά λίγο τα πλάνα που γυρίζει και έτσι χάνει και το χιούμορ αυτό. Και έτσι όμως δυστυχώς εφόσον τρόμο δεν προκαλεί, είναι αποτυχημένο με την λογική ότι και μια κωμωδία που δεν προκαλεί γέλιο είναι αποτυχημένη.

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και επιμελείται το πρόγραμμα του 24ωρου καναλιού 3 της Cosmote TV με τις ελληνικές ταινίες. Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 16:00 με 17:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
40,671ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,858ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
6,194ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ