27.7 C
Athens
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου, 2022

Δημήτρης Αποστόλου: Με την «Τούρτα της μαμάς» και τους «Θεούς με σάρκα και οστά»

Τηλεόραση με την «Τούρτα της μαμάς» με τη Λυδία Φωτοπούλου, τον Κώστα Κόκλα, την Καίτη Κωνσταντίνου, την Ιωάννα Πηλιχού τον Θάνο Λέκκα, τον Πάρι Θωμόπουλου, τον Μιχάλη Παπαδημητρίου. 

Θέατρο με την παράσταση «Θεοί με σάρκα και οστά» σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη και ακόμα δύο παραστάσεις ετοιμάζει ο Δημήτρης Αποστόλου.

Γράφει η Μαριλένα Θεοδωράκου

Τα γυρίσματα για την «Τούρτα της μαμάς» ξεκινούν σε δύο εβδομάδες, κάθε επεισόδιο θα είναι ωριαίο, ενώ συζητάνε μήπως κάθε επεισόδιο θα έχει και πρωτότυπη μουσική. Με την ΕΡΤ έχουν μια ελευθερία και μια πολύ καλή συνεργασία που, όπως μου λέει ο Δημήτρης Αποστόλου, δεν τη συναντάς στα ιδιωτικά κανάλια και το μόνο που τους είπαν ήταν να μην προσβάλουν κάποιον επί προσωπικού. 

Στην ΕΡΤ σεβάστηκαν πολύ το γεγονός ότι ήθελαν να κάνουν κάτι σοβαρό, έδωσαν αξιοπρεπή χρήματα για μια δύσκολη σειρά με πάνω από 12-13 ώρες γύρισμα την ημέρα. Έως τώρα, ο Αποστόλου και ο Αλέξανδρος Ρήγας που υπογράφουν το σενάριο της σειράς έχουν γράψει περισσότερα από τα μισά επεισόδια, χωρίς πίεση, και η λογική είναι να κάνουν κάθε φορά ένα επεισόδιο το οποίο θα άντεχε μόνο του και θα στεκόταν σαν τηλεταινία.

Όσο μεγαλώνεις μερικά πράγματα αμβλύνονται μέσα σου και τελικά  βγαίνουν στην επιφάνεια τα καλά που σε ένωναν με κάποιον και όχι τα κακά που μπορεί να σε ξεχωρίσανε. Και αυτά ήταν τα περισσότερα, μου λέει ο Δημήτρης Αποστόλου για τη σχέση του με τον Αλέξανδρο Ρήγα με τον οποίο είναι επαγγελματικά μαζί από το 1996. Τι να πρωτοθυμηθούμε ως τηλεθεατές; Τους «Δύο Ξένους», το «Κόκκινο Δωμάτιο», τους «Στάβλους της Εριέτας Ζαΐμη», το «Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή;».

Ένα «παιδί» 24 χρονών

Ο Δημήτρης Αποστόλου παρομοιάζει τη σχέση του και τη δουλειά που έχει κάνει με τον Αλέξανδρο Ρήγα πάνω στη συγγραφή σεναρίων για την τηλεόραση όλα αυτά τα χρόνια, ως ένα παιδί. Και με αυτό εννοεί ότι θα μπορούσε να είναι ένας τύπος που έχει τελειώσει το στρατιωτικό του, έχει αρραβωνιαστεί, ετοιμάζεται για γάμο και είναι 24 χρονών πια. 

Είναι μια σχέση ενός καλοζωισμένου 24χρονου που έχει περάσει μεγάλες χαρές, μεγάλες τσαντίλες, εφηβικές ανησυχίες και λίγο πριν πάει στο στρατό ψιλοζαλίστηκε, αλλά τελικά αποφάσισε να γυρίσει στους γονείς του και οι δύο γονείς του τον δέχτηκαν πίσω. Αυτό το «παιδί», που έχουν με τον Αλέξανδρο Ρήγα, είναι αυτή η δουλειά των τόσων χρόνων, είναι σαν κάποιες συναισθηματικές σχέσεις που λες ότι δύο άνθρωποι που αγαπιούνται πολύ δεν χάνονται, μου εξηγεί. Συνεννοούνται πολύ γρήγορα, είναι ο ένας το δεξί και ο άλλος το αριστερό χέρι στο ίδιο σώμα.

Η ιδέα για την «Τούρτα»

Καθώς υπήρχαν πολλά συρτάρια γεμάτα με σενάρια που δεν είχαν κάνει, σκέφτηκαν ότι θα ήταν αμαρτία να μείνουν εκεί ανεκμετάλλευτα. Συναντήθηκαν πριν από 7-8 μήνες για να συζητήσουν μια ιδέα καθώς αρχικά ήθελαν να μεταφέρουν στο θέατρο το σίριαλ «Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή;» που είδαμε στον MEGA το 2000.

Όταν συναντήθηκαν, όπως μου λέει, ήταν σαν χθες. Σα να μην πέρασε μια μέρα και ήταν τόσο αυτονόητο για τους δύο ότι συζητούσαν και πάλι για δουλειές. Το ένα έφερε το άλλο και πάνω στην κουβέντα έβγαλαν από το συρτάρι μια ιδέα του 2000 που είχαν στο μυαλό τους και έτσι είπαν να το κάνουμε αυτό; Έτσι, προέκυψε το σίριαλ «Η τούρτα της μαμάς» που θα δούμε τη νέα τηλεοπτική σεζόν στην ΕΡΤ1 με την Καίτη Κωνσταντίνου και τον Κώστα Κόκλα στους βασικούς ρόλους, τη Λυδία Φωτοπούλου στο ρόλο της γιαγιάς, την Ιωάννα Πηλιχού, τον Θάνο Λέκκα, τον Πάρι Θομώπουλου, τον Μιχάλη Παπαδημητρίου και τον Αλέξανδρο Ρήγα στο ρόλο του Ακύλλα.

Μου εξηγεί ότι την εποχή που τελείωσαν τους «Στάβλους της Εριέτας Ζαΐμη» ρώτησε ο ένας τον άλλον με ποιους ηθοποιούς θα ήθελε να δουλέψει. Πολλά ονόματα έπεσαν στο τραπέζι και μάζεψαν καμιά εικοσαριά αγαπημένους τους ανθρώπους, που όπως του είχε πει τότε ο Ρήγας θα έπρεπε να είχαν πολλές ζωές για να κάνουν τόσα σίριαλ ώστε να δουλέψουν με όλους τους αγαπημένους τους ηθοποιούς. Κάπως έτσι εφεύραν την ιδέα ενός σίριαλ το οποίο θα έχει τη λογική τηλεταινίας και προέκυψε το 2005 «Το κόκκινο δωμάτιο», το οποίο έγινε πιο πολύ για να δουλέψουν με τους ηθοποιούς που αγαπάνε. Έκαναν δηλαδή την ιστορία ανάποδα. Πρώτα έλεγαν ότι σε αυτό το επεισόδιο θέλουμε να παίξει ο Φώτης Σπύρος, ο Θοδωρής Αθερίδης, η Καίτη Φίνου, η Σοφία Παυλίδου ή άλλοι ηθοποιοί και μετά το έγραφαν.

Στη λογική του «Κόκκινου Δωματίου» ώστε να μπορέσουν να συνεργαστούν με αγαπημένους τους ηθοποιούς, σκέφτηκαν να κάνουν ένα σίριαλ για να βγάλουν την κανονικότητά μας η οποία, όπως μου λέει, είναι ότι ζούμε σε έναν πολύ σκληρό κόσμο που έχει αλλάξει άρδην και αυτό που λείπει τόσο στον κόσμο όσο και στους ίδιους είναι η τρυφερότητα, η ευγνωμοσύνη, η χάρη, η συγχώρεση, η αγκαλιά. Και είπαν δεν τα βάζουμε αυτά όλα μέσα στο σίριαλ;

Η Λυδία Φωτοπούλου θα είναι η γιαγιά στην «Τούρτα της μαμάς»

Άρχισαν να «σκαλίζουν» σιγά σιγά την ιδέα του 2000 που ήταν «Η τούρτα της μαμάς» και από τα πρώτα επεισόδια βγήκε κάτι ενδιαφέρον. Έφτιαξαν ένα σπίτι με κάποιους ανθρωπότυπους που τους αρέσουν, αγόρια που θεωρούν και οι δύο ότι είναι πιο ευάλωτα στην κοινωνία μας, έναν άνδρα και μια γυναίκα οι οποίοι μετά από χρόνια – σε αντίθεση με τους καιρούς που ζούμε- αγαπιούνται ακόμα, παρά τα κουσούρια τους και επειδή τους έλειπε μια τρελή και ακραία γιαγιά έφταιξαν τη Μαριλού. 

Αυτή η γιαγιά σέρνει την κωμωδία, μου λέει ο Δημήτρης Αποστόλου, όπως και οι άλλοι ηθοποιοί φυσικά, αλλά είναι ο χαρακτήρας μιας καθόλου συμβατικής γιαγιάς που παρόλο που είναι εβδομήντα χρονών τραβάει αψέντι, κάνει μπάφο και πηγαίνει με τεκνά. Είναι ένας πολύ ζωντανός άνθρωπος ο οποίος αρνείται την ιστορία του, δεν θέλει να μεγαλώσει και να γεράσει, αλλά να τη βρει ο ενδεχόμενος θάνατος πάνω στο γλεντοκόπι. Δυσκολευτήκαν λίγο στο θέμα της γιαγιάς, γιατί ενώ είχαν κάποιες ιδέες και υπάρχουν τεράστιοι ηθοποιοί που θα ταίριαζαν στο ρόλο ίσως κάποιοι να μην ήθελαν να εκτεθούν με έναν τέτοιο ρόλο. Κάποια στιγμή έπεσε το όνομα της Λυδίας Φωτοπούλου, όπου για τους ίδιους είναι από τα πιο τιμητικά πράγματα που τους έχουν συμβεί. Δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι αυτή η ηθοποιός θα δεχόταν να κάνει τηλεόραση, πόσω μάλλον τον συγκεκριμένο ρόλο.

Ο ένας γιος είναι αρχιτέκτονας, ο άλλος γιος είναι αξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων στον Ελληνικό Στρατό και είναι γκέι, αλλά μόνο γκέι δεν τον λες και ο μικρότερος γιος ο Θωμάς, είναι ένα σύγχρονο παιδί της εποχής που προσπαθεί να το παλέψει με λοξές γραμμές για να φτάσει και αυτός στον σκοπό του καθώς κάνει βιντεοσκοπήσεις και θέλει να γίνει σκηνοθέτης. Τους τρεις γιους ερμηνεύουν ο Θάνος Λέκκας, ο Πάρις Θωμόπουλος και ο Μιχάλης Παπαδημητρίου.

Συνταγές μαγειρικής και γνωστοί σεφ

Ο Δημήτρης Αποστόλου και ο Αλέξανδρος Ρήγας έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα και την αγαπούν πολύ. Σκέφτηκαν με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να βάλουν ανθρώπους από όλη την Ελλάδα μέσα στο σίριαλ με αφορμή το οικογενειακό τραπέζι που γίνεται κάθε φορά. Σε κάθε επεισόδιο η μαμά Ευανθία, που όπως είπαμε ερμηνεύει η Καίτη Κωνσταντίνου, στρώνει τραπέζι για την οικογένειά της το οποίο ενώ ξεκινά με καλούς όρους πάντα κάτι γίνεται και φεύγουν όλοι από το τραπέζι και η ιστορία γίνεται θρίλερ.

Όσο και να ξεφεύγει όμως η βραδιά σε κάθε επεισόδιο, υπάρχει πάντα μια κατάληξη μετά το γεύμα που δεν είναι άλλη από την ασυναγώνιστη τούρτα που φτιάχνει η μαμά Ευανθία, η οποία έχει τη λογική ότι δεν υπάρχει τίποτα που η ζάχαρη δεν το γλυκαίνει. Και έτσι μπορεί στην αρχή του γεύματος να βγαίνουν «μαχαίρια», τη στιγμή όμως που εμφανίζεται η τούρτα τότε τα μαχαίρια κατεβαίνουν και τη θέση τους παίρνουν τα κουτάλια.

Θα ακούσουμε και συνταγές μαγειρικής, καθώς η μαμά Ευανθία έχει μια ιστοσελίδα με τίτλο «Η τούρτα της μαμάς» όπου παρουσιάζει συνταγές. Έχουν σκοπό να καλέσουν μερικούς από τους πιο γνωστούς Έλληνες σεφ οι οποίοι θα φέρουν τις δικές τους προτάσεις, καθώς και ανθρώπους από όλη την Ελλάδα, με τις ντοπιολαλιές τους, τα προϊόντα τους, τις συνήθεις, τα ήθη και τις ιστορίες τους που θα φέρει ο καθένας τον χαρακτήρα του.

Νέα σεζόν με «Θεούς με σάρκα και οστά»

Με την «Τούρτα της μαμάς» νιώθει ότι είναι μια πολύ τίμια, δικιά τους υπόθεση, είναι ο Αλέξανδρος και ο Δημήτρης στο 2020 που έχουν περάσει πολλά, κουβαλάνε τα δικά τους προβλήματα, απωθημένα, φοβίες, ανασφάλειες. Ελπίζουν ότι το αποτέλεσμα θα αγαπηθεί από τα κοινό, καθώς ζούμε σε εποχές που δεν σηκώνουν κοροϊδία και η τηλεόραση πρέπει να τιμήσει τον ελάχιστο χρόνο που έχει ο τηλεθεατής για να δει ένα επεισόδιο.

Επειδή τα πράγματα είναι περίεργα και κανείς δεν ξέρει πως θα εξελιχθούν, ότι και να μου πει αυτή τη στιγμή σε σχέση με τα θεατρικά του σχέδια θα είναι στον αέρα. Πιστεύει ότι το φθινόπωρο θα είναι άγριο και κάπου τα Χριστούγεννα θα ελευθερωθούμε από αυτό το φρικιό, τον Covid-19. Μπορεί και να κλειστούμε μέσα πάλι.

Τον ρωτάω για τη συνεργασία του με τον Χρήστο Παπαδόπουλο ο οποίος του έδωσε να ακούσει 12 καινούργια του τραγούδια. Θυμήθηκε το τραγούδι «Φίλα Με» που ο κόσμος πιστεύει ότι είναι ένα ερωτικό τραγούδι, ενώ είναι η ιστορία ενός ζευγαριού που αποχωρίζεται στην αποβάθρα της Σμύρνης. Έτσι, άρχισε να ζυμώνεται η ιδέα «Θεοί με σάρκα και οστά», μια μουσικοθεατρική παράσταση που θα σκηνοθετήσει ο Μανούσος Μανουσάκης τον επόμενο χρόνο με αφορμή την επέτειο του 1821 και τα διακόσια χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Έχουν συζητήσει διάφορα ονόματα τραγουδιστών που ακόμα δεν έχουν καταλήξει, μαζί με έναν θίασο 7-8 ηθοποιών καθώς θα γίνουν διπλές διανομές για τους 12 ρόλους. Θα είναι σαν μικρά μονόπρακτα που θα φωτογραφίζουν και θα φωτίζουν μια στιγμή από την ιστορία των ηρώων που εμείς δεν ξέρουμε. Δηλαδή, τον Κολοκοτρώνη το βράδυ πριν τον καταδικάσουν στο Παλαμήδι δια γκιλοτίνας, μια γριά που της έδιναν άδεια κάθε Κυριακή μεσημέρι για τρεις ώρες να κάνει τη ζητιάνα έξω από το Υπουργείο Εξωτερικών και θα είναι η Μαντώ Μαυρογένους, τον Καποδίστρια που ονειρεύεται μια Ελλάδα καθώς ξυρίζεται στο μπάνιο του λίγο πριν τον «φάνε» στον Άγιο Σπυρίδωνα, την τουρκάλα που εκχριστιάνισε ο Καραϊσκάκης, την κούρεψε και μαζί πολεμούσαν τους Τούρκους. Αληθινές ιστορίες με τίτλο «Θεοί με σάρκα και οστά» που ενώ έχει περάσει από την επιτροπή του 21 τώρα αναζητά παραγωγό. 

Έχει και άλλα δύο θεατρικά που τα κυνηγάει, το «Μπουρδέλο» και το «21», δύο σενάρια που έχει δώσει να γίνουν κινηματογραφικές ταινίες και σταμάτησαν λόγω κορονοϊού.

 

Μαριλένα Θεοδωράκου
Μαριλένα Θεοδωράκου
Είμαι η Μαριλένα Θεοδωράκου. Έχω σπουδάσει σκηνογράφος – ενδυματολόγος και για αρκετά χρόνια ήμουν στο πολιτιστικό τμήμα της εφημερίδας «Τα Νέα». Έχω δουλέψει στην τηλεόραση, στο θέατρο και στον κινηματογράφο, καθώς και σε περιοδικά μόδας και διακόσμησης. Ονειρεύομαι μια κοινωνία όπου η Τέχνη και κυρίως το θέατρο θα αποτελούν καθημερινή ασχολία των ανθρώπων, μαζί με την κηπουρική, τη γυμναστική και τη μελέτη των άστρων. Ελπίζω μέσα από τα κείμενά μου στο Youfly.com να σας κάνω να πετάτε!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
55,721ΥποστηρικτέςΚάντε Like
10,950ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,729ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ