16.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Άγριες Μέλισσες: Τα κοστούμια και τα σκηνικά της σειράς εποχής

Η σειρά φαινόμενο, Άγριες Μέλισσες, έσπασε τον κανόνα για τις σειρές εποχής που συνήθως αποτυγχάνουν και ένα μέρος της μεγάλης επιτυχίας της το οφείλει στα σκηνικά και στα κοστούμια, που ”κουμπώνουν” ιδανικά με την υπόθεση του έργου.

Σκηνή με κοστούμια της σειράς Άγριες Μέλισσες

Δε θυμάμαι ποιος το είχε πει αλλά έτσι και αλλιώς είναι γνωστό πως όταν σε ένα έργο θεατρικό ή κινηματογραφικό ή και τηλεοπτικό, γιατί όχι, αν αρχίζεις να συζητάς και να θαυμάζεις τα σκηνικά και τα κοστούμια τότε δεν πάει καλά με το έργο. Γιατί τα σκηνικά και τα κοστούμια, όπως και η μουσική κ.λπ. κ.λπ. είναι βοηθητικά στοιχεία. Όταν αρχίζουν να πρωταγωνιστούν, κάτι δεν πάει καλά με την υπόθεση, τους ηθοποιούς κ.λπ. Άρα κάτι δεν πάει καλά με το έργο. Αν αντί να παρακολουθείς την υπόθεση παρακολουθείς τα έπιπλα και τα ρούχα, βράστα Χαράλαμπε που λένε. Αν και βέβαια, αν το έργο είναι εποχής… παίζουν και αυτά το ρόλο τους…

Οι Άγριες Μέλισσες έγιναν η εξαίρεση στον κανόνα

Είναι αλήθεια βέβαια πως συχνά σε έργα εποχής τα κάνουν θάλασσα στην αναπαράσταση εποχής. Και μάλιστα όσο πιο κοντινή σε μας είναι η εποχή τόσο πιο εκτεθειμένοι είναι αυτοί που το φτιάχνουν. Αν πας να αναπαραστήσεις πχ την εποχή του 1890, είναι πιο εύκολο από το να αναπαραστήσεις τις δεκαετίες του ’70 ή του ’80. Όσο πιο κοντά τόσο πιο πολύ υπάρχουν οι μνήμες…

Με τις Άγριες Μέλισσες είναι γνωστό πως γίνεται της τρελής. Τέτοιους φανατικούς οπαδούς είχε να αποκτήσει στην Ελλάδα κάτι από την εποχή της Αλίκης Βουγιουκλάκη και της Τζένης Καρέζη ή και πιο παλιά από τους Βενιζελικούς και Βασιλικούς. Και αυτούς τους φανατικούς οπαδούς τους έχει αποκτήσει λόγω του σεναρίου. Το οποίο ακόμα και όταν αυξήθηκε ο χρόνος του κάθε επεισοδίου και οι μέρες που προβάλλεται μέσα στη βδομάδα, δεν έκανε ποτέ κοιλιά. Εν αρχή ειν’ ο λόγος βλέπεις. Αλλά και η σκηνοθεσία είναι μετρημένη και σφιχτή και οι ηθοποιοί καλά σκηνοθετημένοι προφανώς. Δεν καταφεύγουν σε υπερβολές παρά το γεγονός ότι οι ρόλοι τους κάποιες στιγμές έχουν την υπερβολή τους…

Σκηνή από τα σκηνικά της σειράς Άγριες Μέλισσες

Όμως, οι Άγριες Μέλισσες είναι έργο εποχής και μάλιστα «επικίνδυνης» εποχής μια και είναι το 1969, σχετικά κοντά δηλαδή. Κι όμως…

Τα κοστούμια και τα σκηνικά απογειώνουν τις Άγριες Μέλισσες

Κι όμως… αν κάτσεις και παρακολουθήσεις με προσοχή τα σκηνικά, τα αντικείμενα, τα έπιπλα, τους χώρους, τα κοστούμια και μετά βέβαια τα χτενίσματα, τα μακιγιάζ κ.λπ. κ.λπ. δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις την εξαιρετική αναπαράσταση εποχής που δεν χάνει πουθενά. Ακόμα και αν το μάτι σε κάθε «ψάξει» όλο το πλάνο κάθε αντικείμενο ή κάδρο ή ρούχο και ξέρεις από εκείνη την εποχή, τότε πραγματικά εντυπωσιάζεσαι και για την προσοχή με την οποία έχει φτιαχτεί αλλά και συγχρόνως για το γεγονός ότι όλα αυτά δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν την ίδια την υπόθεση του έργου…

Βέβαια, τα σκηνικά τα έχει υπογράψει ο Αντώνης Χαλκιάς με την επίσης εξαιρετική δουλειά του στο «Νησί». Και τα κοστούμια η πρόσφατα συγχωρεμένη απ’ ότι έμαθα Γιούλα Ζωιοπούλου. Η δουλειά τους εξαιρετική. Τι μπορείς να πεις σε μια τέτοια δουλειά… και είναι και η διεύθυνση φωτογραφίας που τα βοηθάει να αναδειχθούν. Είναι λογικό οι θεατές να εντυπωσιάζονται με την ίντριγκα του έργου. Αξίζει όμως να επισημανθεί και η ξεχωριστή αισθητική της σειράς όσον αφορά την αναπαράσταση μια τόσο δύσκολης και σχετικά κοντινής εποχής.

Οι Σοφούλα και Βόσκαρης από τις Άγριες Μέλισσες

Αυτό που μένει να δω και είμαι πολύ περίεργος, είναι μετά από τέτοια επιτυχία αν οι συντελεστές θα επιμείνουν να δώσουν φινάλε στο τέλος αυτής της σεζόν ή θα πειστούν για να συνεχιστεί και του χρόνου.

Δείτε ακόμα:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ