Όπως γράφτηκε σήμερα στο Youfly.com για τα θέατρα στην Ελλάδα “Η νέα πληροφορία που υπάρχει και θέλει το Υπουργείο Πολιτισμού να κατανοεί την επικινδυνότητα του 40%, προχωρώντας σε αύξηση του που αγγίζει το 70%, μοιάζει ελπιδοφόρα και δίνει σοβαρό κίνητρο στους παραγωγούς να προχωρήσουν με δυναμική τα σχέδια τους. Το θέμα είναι να ανακοινωθεί άμεσα αυτό, για να πάρουν το πράσινο φως παραγωγοί-θιασάρχες-πρωταγωνιστές και να κάνουν τα ανάλογα κουμάντα τους.’’.
Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν αυτές οι συζητήσεις και οι προβληματισμοί για το άνοιγμα των θεάτρων, για τις χωρητικότητες, τις αποστάσεις και την ασφάλεια τόσο του κοινού, των ηθοποιών αλλά και των εργαζομένων σε αυτά.
Οι προκαταρκτικές αρχές, που έχουν σχεδιαστεί από τον επιδημιολόγο Dr. David Michaels, βασίζονται σε αυξημένες και γρήγορες δυνατότητες δοκιμών σε θέατρα, καθώς και σε συνεργασία όλων των μερών για τη λήψη μέτρων κοινωνικής απόστασης και αυξημένων πρακτικών υγιεινής. Έως ότου οι εργοδότες να είναι σε θέση να θεσπίσουν αυτά τα πρωτόκολλα, οι ειδικοί συστήνουν να μη γίνει καμία παραγωγή.
Η πρόθεση είναι να υπάρξουν ενοποιημένα πρωτόκολλα ασφάλειας για όλους.
Το να ανοίξει ένα θέατρο απαιτεί πρώτα ότι η επιδημία είναι υπό έλεγχο στην εκάστοτε πόλη.
Στη συνέχεια, η ίδια η παραγωγή πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει και να απομονώνει γρήγορα τα κρούσματα.
Το ίδιο το θέατρο θα πρέπει να εξετάσει την εξασφάλιση προστασίας των ηθοποιών με περισσότερο χώρο σε καμαρίνια και σε παρασκήνια.
Σε ερώτηση στην Πρόεδρο ηθοποιών του Broadway Kate Shindle αν τα μέρα κοινωνικής απόστασης θα ισχύουν και για ηθοποιούς και για κοινό είπε «Δεν πιστεύω ότι το να κάνεις τα πάντα για την ασφάλεια τού κοινού όσο σημαντικό κι αν είναι, σημαίνει ότι πρέπει να αφήνεις τους ανθρώπους στη σκηνή να είναι επιδημιολογικά ινδικά χοιρίδια».
Οι παραγωγοί του Broadway, καθώς και η Πρόεδρος τους Charlotte Martin απέρριψαν την ιδέα της κοινωνικής απόστασης για το κοινό, λέγοντας ότι δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμο για τις παραγωγές κάτι τέτοιο.
Μαρία Σιδέρη