14.9 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Γιώργος Λαμπρινός: Ο Έλληνας Υποψήφιος για Όσκαρ μιλάει στο Youfly

Ο Γιώργος Λαμπρινός, ο οποίος είναι υποψήφιος για βραβείο Όσκαρ μιλά στη συνέντευξη που έδωσε στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για το πάθος που έχει για τη δουλειά του.

Γιώργος Λαμπρινός – Υποψήφιος για βραβείο Όσκαρ

Γιώργος Λαμπρινός βραβείο Όσκαρ

Πως αισθάνεστε που είστε υποψήφιος για Όσκαρ;

Είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση που οι καλύτεροι στο χώρο του μοντάζ με επέλεξαν και με έβαλαν μέσα στου 5 καλύτερους της χρονιάς. Και βέβαια είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την ίδια τη δουλειά μου που μου ανοίγει πολλές πόρτες.

θα πάτε στο Λος Άντζελες στην Αμερική γενικά για την απονομή στις 25 Απριλίου;

Αυτό θα εξαρτηθεί από το πως θα πάνε τα πράγματα με τον κορονοϊό, την καραντίνα και όλα αυτά. θα ήθελα πάρα πολύ. Αλλά δεν ξέρω. Προς το παρόν προηγούνται τα BAFTA, τα βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας και κάποια άλλα που είμαι και εκεί υποψήφιος.

Αν δεν κάνω λάθος έχετε κερδίσει ήδη ένα βραβείο των κριτικών του Λος Άντζελες και άλλο ένα των Ανεξάρτητων Βρετανικών ταινιών.

Ναι

Και το 2019 είχατε κερδίσει το Γαλλικό Βραβείο Σεζάρ για το καλύτερο μοντάζ για την ταινία «Μετά τον χωρισμό» με τον Ξαβιέ Λεγκράν. Το 2013 ο Ξαβιέ Λεγκράν ήταν υποψήφιος για Όσκαρ ταινίας μικρού μήκους και αυτήν την ταινία την είχατε μοντάρει εσείς. Και είχατε κερδίσει και το βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το μοντάζ της ταινίας του Πάνου Κούτρα «Ξενία».

Αγαπώ πολύ τον Πάνο Κούτρα. Θαύμαζα τις ταινίες του και ειδικά την «Στρέλλα» που τη θεωρώ σπουδαία ταινία. Πάντως δεν σκέφτηκα ποτέ να δουλεύω για τις διακρίσεις. Δουλεύω γιατί έχω πάθος για το μοντάζ. Και το μοντάζ είναι η δουλειά να βάζεις το σωστό ρυθμό σε μια ταινία για ένα αποτέλεσμα όπως το φαντάστηκαν και ο σεναριογράφος και ο σκηνοθέτης. Λέω ο σεναριογράφος γιατί το σενάριο είναι ο μπούσουλας έτσι και αλλιώς για τα πάντα. Φυσικά όσον αφορά τις διακρίσεις έχω μεγάλη χαρά για αυτό και μου δίνει δύναμη να συνεχίσω. Γιατί κάνω πάνω από 20 χρόνια αυτή τη δουλειά και έχω αφιερώσει τόση ενέργεια και χρόνο και πάθος ώστε αν δεν τα κατάφερνα κάτι θα πήγαινε  λάθος…

ο μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός υποψήφιος για βραβείο Όσκαρ

Ποιος είναι ο Γιώργος Λαμπρινός

Ο Γιώργος Λαμπρινός που είναι υποψήφιος φέτος για βραβείο Όσκαρ στην κατηγορία του μοντάζ για την ταινία «Ο Πατέρας» του Φλόριαν Ζελέρ  είναι γιος του σπουδαίου ντοκιμαντερίστα και όχι μόνο Φώτου Λαμπρινού και της εκλεκτής συγγραφέως Κλαίρης Μιτσοτάκη. Και εγγονός του μεγάλου διανοούμενου της Αριστεράς Γιώργη Λαμπρινού που έχασε τη ζωή του στον εμφύλιο. Καθώς και μακρινός ανιψιός του σπουδαίου όσο και παρεξηγημένου Κωστή Μπαστιά. Δουλεύει πάνω από 20 χρόνια στο Παρίσι. Και το μοντάζ για αυτόν είναι κάτι παραπάνω και από πάθος. Τίποτα δεν είναι τυχαίο…

Συνεχίζοντας ο Γιώργος Λαμπρινός μας μιλά για τα πρώτα χρόνια στο Παρίσι

Όταν πρωτοπήγα στο Παρίσι δεν ήξερα καν γαλλικά. Και χρωστάω πάρα πολλά ευχαριστώ στην Aγγελική Αρβανίτη τη γυναίκα του Γιώργου Αρβανίτη, του σπουδαίου διευθυντή φωτογραφίας που με έφερε σε επαφή με τον Κώστα Γαβρά. Τον τεράστιο σκηνοθέτη και συγχρόνως σπουδαίο άνθρωπο που και αυτός και η σύζυγός του η Μισέλ μου φέρθηκαν σαν να ήμουν παιδί τους. Πολλά χρόνια δούλεψα στο γραφείο τους. Στην αρχή σαν παιδί για όλες τις δουλειές. Και δεν θα πω ότι απλώς ήταν σαν σχολείο για μένα ήταν πανεπιστήμιο.

Δεν είναι και λίγο να δουλεύεις δίπλα στον Γαβρά είναι μεγάλη μορφή στον κόσμο του παγκόσμιου σινεμά.

Συμφωνώ αλλά θα επαναλάβω πόσο σπουδαίος άνθρωπος είναι. Και πόσο τέλεια ξέρει την δουλειά του και ειδικά στο χώρο του μοντάζ. Μην ξεχνάμε ότι και η ταινία «Ζ» έχει πάρει βραβείο μοντάζ. Και στην ταινία του «Κεφάλαιο»  που δούλεψα ως βοηθός μοντέρ ήταν μεγάλο σχολείο να δουλεύω πάνω στο υλικό αυτού του ανθρώπου. Και βέβαια το ότι μπορώ να εμπλακώ σε μια ταινία μέχρι το τέλος της ήταν μεγάλο μάθημα.

Πως και «μπλεχτήκατε» με το μοντάζ και όλα αυτά;

Πάντως όχι λόγω του πατέρα μου. Μέχρι τα 18 με ενδιέφερε η μουσική όσο τίποτα άλλο. Είχα πάει στο Ωδείο Πειραιά και είχα φτιάξει και ένα μικρό γκρουπάκι.

Τι όργανο παίζατε;

Ηλεκτρικό μπάσο και τρομπέτα. Αλλά από μια σύμπτωση λόγω ενός διαφημιστικού βρέθηκα σε μια αίθουσα μοντάζ και αισθάνθηκα σαν στο σπίτι μου. Και τότε κατάλαβα τι θέλω να κάνω στη ζωή μου. Πάντως πρέπει να πω πως όταν ήμουν μικρός η μητέρα μου με είχε πάει να δω το Star Wars. Και επειδή είμαι παιδί της γενιάς αυτής να ξεκαθαρίσω πως κατάλαβα τι σημαίνει μοντάζ όταν λίγα χρόνια μετά είδα την Νοσταλγία του Τσαϊκόφσκι.

Γιώργος Λαμπρινός για βραβείο Όσκαρ για την ταινία Ο πατέρας

Αν δεν κάνω λάθος έχετε όλη αυτή τη δουλειά και συγχρόνως ζείτε με το γιο σας τον οποίο έχετε μεγαλώσει μόνος σας.

Είναι αλήθεια αν και δεν μου αρέσει να μιλάω για τα προσωπικά μου αλλά μόνο για τα επαγγελματικά μου.

Το εκτιμώ αυτό αν και εδώ το είπα περισσότερο για όλους αυτούς που λένε ότι δεν προλαβαίνουν να είναι καλοί πατεράδες ή μητέρες γιατί η καριέρα τους τους τρώει όλο το χρόνο.

Πάντα βρίσκει χρόνο κανείς για κάτι που τον ενδιαφέρει πραγματικά.

Τον Αντόνι Χόπκινς, τον πρωταγωνιστή στην ταινία «Ο Πατέρας» τον γνωρίσατε;

Ναι στην Αμερική σε μια κλήρωση για την ταινία «ο Πατέρας» που είμασταν και οι δυο υποψήφιοι. Μου έκανε τεράστια εντύπωση η βαθιά ευγένεια και η απίστευτη γενναιοδωρία της ψυχής του. Σκεφτείτε ότι όταν ανέβηκε να πάρει κάποιο βραβείο μας ανέφερε όλους τους συντελεστές έναν ένα ξεχωριστά. Ξεχωρίζει για το τεράστιο ταλέντο του για το οποίο ήμουν και πάντα είμαι θαυμαστής του…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ