16 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ζακέτα να πάρεις: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη νέα σειρά της ΕΡΤ «Ζακέτα να πάρεις» με την Ελένη Ράντου, την Δάφνη Λαμπρόγιαννη και την Φωτεινή Μπαξεβάνη.

Πάντα πίστευα αυτό που βέβαια είναι κανόνας στο χώρο του θεάματος από παλιά έως σήμερα, σε όλες τις κατηγορίες του θεάματος το θέατρο το σινεμά η την τηλεόραση. Δηλαδή το πόσο σημαντικό είναι  το σωστό καστ. Το πόσο σημαντικό είναι αυτός που θα έχει ένα συγκεκριμένο ρόλο να είναι αυτό που λένε «κομμένος και ραμμένος» για αυτόν. Να μπορεί όχι μόνο να τον ερμηνεύσει. Που αυτό είναι βέβαια και θέμα ταλέντου του καθενός. Που με το που εμφανίζεται να λες σαν θεατής ναι αυτό είναι. Ακόμα και αν δεν μοιάζει καθόλου με τον ήρωα – όσο και αν αυτό ακούγεται και λίγο τρελό…

Λαμπρόγιαννη, Ράντου και Μπαξεβάνη στη σειρά ΕΡΤ Ζακέτα να πάρεις

Το επιτυχημένο καστ της σειράς

Η ολοκαίνουργια σειρά της ΕΡΤ «Ζακέτα να πάρεις» στον τομέα του καστ με άριστα το 10 παίρνει 11!!! Η Ελένη Ράντου, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη, και η Φωτεινή Μπαξεβάνη είναι κομμένες και ραμμένες για το ρόλο τους. Αυτό δηλαδή δεν σημαίνει πως η Ελένη Ράντου είναι μια «σκυλού» από μπουζούκια της επαρχίας, ότι η Λαμπρόγιαννη είναι μια σνομπ ψηλομύτα ή ότι η Φωτεινή Μπαξεβάνη είναι μια τυραννική μάνα, σημαίνει ότι και τρεις έχουν και το ταλέντο και την προσωπικότητα και την ερμηνευτική δυνατότητα όχι μόνο να ερμηνεύσουν το ρόλο αλλά και να τον εκφράσουν σωματικά όπως πρέπει παραλλάσσοντας την προσωπικότητά τους χωρίς συγχρόνως να την αποδομηθούν…

Επίσης το βασικό στόρι, που είναι τρεις διαφορετικές μεταξύ τους μανάδες της ελληνικής πραγματικότητας και οι σχέσεις τους με τους γιους τους είναι πανέξυπνο. Πάντα επίκαιρο και μπορεί να γίνει από βαρύ δράμα έως θεότρελη κωμωδία…

Όμως μια ωραία ιστορία δεν γίνεται απαραίτητα και καλό σενάριο με τον ίδιο τρόπο που μια όχι και τόσο σπουδαία ιστορία μπορεί να γίνει καλό σενάριο.

πλάνο από τη σειρά ΕΡΤ Ζακέτα να πάρεις με Λαμπρόγιαννη, Ράντου και Μπαξεβάνη

Ζακέτα να πάρεις – Κριτική για τη νέα κωμική σειρά της ΕΡΤ

Το σενάριο του κυρίου Νίκου Μήτσα χρειάζεται εξ’ άπαντος βελτίωση και σύντομα. Πρέπει να γίνει πιο «σφικτό», πιο γρήγορο, λίγο πιο «τρελό» αν θέλετε. Γιατί προσπαθώντας να το κρατήσει σε ρεαλιστική βάση κάτι που πιστεύω ότι είναι λάθος τέτοιες σειρές, τέτοια σενάρια τα απογειώνει η υπερβολή και όχι η λογική. Επίσης ο διάλογος χρειάζεται επειγόντως μεγαλύτερη σπιρτάδα. Γιατί μόνο αυτός μπορεί να ολοκληρώσει και να απογειώσει τους 3 βασικούς χαρακτήρες. Αλλά δεν υπάρχει εδώ το μεγαλείο της ατάκας που επίσης χρειάζεται μια τέτοια σειρά. Και ειδικά χαρακτήρες σαν αυτούς τους 3 μπορούν να σε εμπνεύσουν για φοβερές ατάκες που να μείνουν στο μυαλό των θεατών. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο πολλοί από τους παλιούς σημαντικούς συγγραφείς κωμωδιών δούλευαν ανά δύο π.χ. Γιαλαμάς – Πρετεντέρης, Τσιφόρος – Βασιλειάδης, Σακελλάριος – Γιαννακόπουλος κ.λ.π. μια και ό ένας ήταν πιο υπεύθυνος για την πλοκή και ο άλλος για τον διάλογο…

Από τον σκηνοθέτη Αντώνη Αγγελόπουλο περίμενα κάτι καλύτερο. Αλλά δεν μπορώ να του επιρρίψω και πολλές ευθύνες. Τέτοιος σκηνοθέτης πρέπει να έχει και ένα σενάριο στα χέρια του. Αλλιώς ειδικά στην τηλεόραση «καθοδηγείται» λάθος…

Τα τρία αγόρια που παίζουν τους γιους δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι άσχημες παρουσίες. Αλλά επειδή δεν έχουν -την προσωπικότητα- που χρειάζεται , χρειάζονται καλυτέρευση σεναρίου για να αποδώσουν ή όχι τους ρόλους τους.

Η παραγωγή είναι καλή χωρίς να είναι σπουδαία. Δεν μπορείς να της επιρρίψεις ευθύνες για κάτι αλλά ούτε και να θαυμάσεις επίσης κάτι…

Το Ζακέτα να πάρεις δεν είναι κακό. Και διασκεδαστικό ως ένα σημείο είναι. Και ένα Α’ επίπεδο το έχει. Όμως τονίζω τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν. Γιατί είναι κρίμα να έχεις αυτές τις τρεις γυναίκες σε αυτούς τους συγκεκριμένους ρόλους – τύπους και αυτόν τον καταπληκτικό τίτλο «Ζακέτα να πάρεις» και αυτό το θέμα και να μην κάνεις μια σούπερ σειρά. Στο κάτω κάτω μια τηλεοπτική σειρά δεν είναι μια ταινία. Μπορεί να βελτιωθεί σιγά σιγά. Έτσι δεν είναι; Καλή διάθεση να υπάρχει…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ