12.4 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Βασίλης Μπισμπίκης: Η γοητευτική διαστροφή του Βόσκαρη και το Cartel

Ο Βασίλης Μπισμπίκης μιλάει σε συνέντευξη του Παύλου Αγιαννίδη στο Youfly.com για τον επιβλητικό ρόλο του Μάνου Βόσκαρη στις Άγριες Μέλισσες, το νέο πολυχώρο Cartel, καθώς και για τις παραστάσεις που ετοιμάζει εκεί.

Βασίλης Μπισμπίκης συνέντευξη: Το Cartel και ο Μάνος Βόσκαρης

Ξέρω, κάποιοι τον βλέπετε, τώρα, σαν σκληρό… Μάνο Βόσκαρη, στις φυλακές της τόσο επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Άγριες Μέλισσες». Όμως, ο ταλαντούχος ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης έχει πολλά… χιλιόμετρα στο θεατρικό σανίδι. Έχει προσπαθήσει και έχει πετύχει πολλά. Και συνεχίζει να υπηρετεί, με σθένος και ζέση, το όνειρό του αυτό.

Και γι’ αυτό ακριβώς το όνειρο, που τελευταία, μέσα στην πανδημία πήρε και νέα μορφή, ξεκινάει να μου μιλάει. Στο χρόνο που ξεκλέψαμε για κουβέντα μέσα στις τόσες φούριες του. Τον ακούω ήρεμο. Πολύ ήρεμο. Παρόλα αυτά. Κι ας ζει στον πυρετό της προετοιμασίας, για να ανοίξει το νέο θεατρικό του πολυχώρο Cartel και ένα νέο κεφάλαιο στη θεατρική του πορεία, στις 6 Νοεμβρίου. Χώρια τα γυρίσματα…

Ο Βασίλης Μπισμπίκης μιλάει στη συνέντευξη για τον πολυχώρο Cartel: «Είμαστε πια, ένα χιλιόμετρο παρακάτω από το παλιό Cartel, στο Βοτανικό. Στο τέλος της Αγίας Άννης. Στου Ρέντη. Σε ένα παλιό μεγάλο μηχανουργείο, που έκανε μηχανοκατασκευές. Εμβαδού 1.500 τ.μ.».

Μου θυμίζει ότι το μηχανουργείο τούς παραχωρήθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση. Όλα ξεκίνησαν όταν, πριν τον κορονοϊό, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Αντώνης Παπαδημητρίου και η διευθύντρια Αφροδίτη Παναγιωτάκη είδαν στο Cartel την εξαιρετικά επιτυχημένη παράστασή του, «Άνθρωποι και ποντίκια», βασισμένη στο βιβλίο του Τζον Στάινμπεκ.

Βασίλης Μπισμπίκης συνέντευξη: «Άνθρωποι και ποντίκια»: ένας ύμνος στη φιλία

«Έναν ύμνο στην φιλία», όπως μου είχε πει όταν ακόμη βρισκόταν στις πρόβες. Σε άλλες εποχές..

Ενθουσιάστηκαν, λοιπόν, με την παράσταση και οι δύο και έκαναν μαζί του μια κουβέντα για το Cartel (που είχε ξεκινήσει μαζί με τον Παναγιώτη Σούλη και τη Φαίη Τζήμα). Λέγοντάς του πως έχουν έναν χώρο, που θα μπορούσε να είναι κατάλληλος. Το θέμα έμεινε εκεί, έπειτα ήρθε ο κορονοϊός, το Cartel δεν μπορούσε να επιβιώσει με αυτές τις συνθήκες και ο Βασίλης Μπισμπίκης αποφάσισε να ρωτήσει αν ισχύει η πρόταση.

Μετακόμισαν πολύ σύντομα στο νέο χώρο και, με βοήθεια από το Ίδρυμα, όπως μου λέει, τον διαμόρφωσαν. «Θα έχει τρεις σκηνές, τελικά. Θα ξεκινήσουμε όμως με δύο. Στη μία, που έχει θέσεις σε αποστάσεις ασφαλείας, κλιματισμό, εξαερισμό, πάρκινγκ, αποφασίσαμε να έχουμε 100 θέσεις για θεατές. Όσες και στο παλιό Cartel. Αν και με τα 1.500 τ.μ. θα μπορούσαμε να βάλουμε περισσότερες, προτιμήσαμε να κρατήσουμε το ‘κλίμα’ του χώρου. Και να νιώθει ασφαλής ο θεατής».

Πρώτο ενδιαφέρον στοιχείο, για την παράσταση «Άνθρωποι και ποντίκια», που θα επιστρέψει από 6 Νοεμβρίου στο νέο, πια, Cartel: «Παλιά, είχαμε φτιάξει το σκηνικό σαν μηχανουργείο. Εδώ έχουμε ένα πραγματικό μηχανουργείο και μάλιστα σε μεγαλύτερη κλίμακα. Ρεαλιστικό μέχρι εκεί που δεν πάει». Με ακόμη πιο κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Που παίζει και με τις σκιές.

Βασίλης Μπισμπίκης: Με τον «Άρη» (Βελουχιώτη) και το δεσμοφύλακα, στο Cartel

Μια βδομάδα μετά το «Άνθρωποι και ποντίκια», στη δεύτερη σκηνή του νέου Cartel, μου λέει, θα ξεκινήσει και η άλλη του επιτυχημένη παράσταση. Επίσης σε δική του σκηνοθεσία. Ο «Άρης». Με άξονα τις τελευταίες μέρες του Άρη Βελουχιώτη, από την πένα της Σοφίας Αδαμίδου (που έκανε και την προσαρμογή στο «Άνθρωποι και ποντίκια»).

Πρωταγωνιστής, ο πολυχειροκροτημένος ηθοποιός και μουσικός, ο εξαιρετικός Τάσος Σωτηράκης. Ο οποίος – σύμπτωση – παίζει δίπλα του (ενίοτε και κόντρα στον σκληρό Βόσκαρη) στις «Άγριες Μέλισσες». Ως ο δεσμοφύλακας Λάζαρος Γκούμας.

Και στον «Άρη» η παράσταση θα μεταφερθεί αυτούσια στο νέο Cartel, συνεχίζοντας για τέταρτη χρονιά την επιτυχημένη πορεία της.

Μόνον μια αλλαγή στη διανομή της παράστασης «Άνθρωποι και ποντίκια» θα υπάρχει: Η Μαίρη Μηνά αντικαθιστά τη Νικολέτα Κοτσαηλίδου, στο γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκείνο, που, όπως μου λέει ο Βασίλης Μπισμπίκης, θα αλλάξει στο νέο χώρο είναι το άλλο μεγάλο σχέδιό του, που είχε αναβληθεί εν μέσω κορονοϊού. Η παράσταση «Κόκκινα φανάρια» (το θεατρικό), επίσης σε δική του σκηνοθεσία.

Βασίλης Μπισμπίκης: Η γοητευτική διαστροφή του Βόσκαρη και το Cartel

«Είναι άλλη η αισθητική στο νέο Cartel», μου λέει για την πολυσυζητημένη, καιρό τώρα, παράσταση που προγραμματίζεται να σηκώσει αυλαία τον Ιανουάριο του 2021. «Η τρανς λογική στο ανέβασμα ισχύει. Όμως στο παλιό Cartel είχαμε στήσει ένα λούμπεν μαγαζί του ’90. Εδώ, θα έχουμε κάτι επίσης λούμπεν και τρανς, αλλά πιο… factory. Πιο… Βερολίνο. Με λίγο πιο μεταμοντέρνα λογική».

Έτσι, η παράσταση που σχεδόν είχε ολοκληρώσει τις πρόβες της και ετοιμαζόταν για να ανεβαστεί στη σκηνή του παλιού Cartel π.κ. (προ κορονοϊού) θα χρειαστεί να στηθεί από την αρχή.

Βασίλης Μπισμπίκης Συνέντευξη: Άγρια, γειωμένα «Κόκκινα φανάρια»

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αποκαλύπτει στη συνέντευξη: «Θα είναι και η εποχή και οι χαρακτήρες πιο σύγχρονοι. Και το όλο πράγμα θα είναι πιο ρεαλιστικό, από το παλιό που είχε ένα όνειρο. Εκείνο ήταν πιο χρωματισμένο. Αυτό θα έχει κλουβιά, θα είναι πιο σκληρό, πιο γειωμένο, πιο άγριο».

Όπως ο άγριος ρεαλισμός, που με έναν τρόπο, θεατρικά, έχει γίνει κάτι σαν «ειδικότητα» του Βασίλη Μπισμπίκη στο Cartel. Σαν μεταπτυχιακό. Να μην θυμηθούμε τόσες και τόσες παραστάσεις, σκληρού ενίοτε, ρεαλισμού στο Cartel του. Ή τον εξαιρετικό «Πατέρα» κατά Στρίντμπεργκ, με τον πολύ καλό Τάσο Ιορδανίδη, στο θέατρο «Αποθήκη».

Ή τη συμμετοχή του στις ταινίες του «πνευματικού του πατέρα», όπως λέει συχνά, Γιάννη Οικονομίδη (και στον σκληρό ρεαλισμό). Όπως στην πιο πρόσφατη, την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», που βγήκε εν μέσω πανδημίας στις αίθουσες. Δεν την δέχεται, όμως, αψήφιστα την «ταμπέλα του σκληρού ρεαλισμού». «Είναι απλά η δική μου πραγματικότητα. Κάπως έτσι τυχαίνει να αντιλαμβάνομαι την αλήθεια.

»Δεν είναι όμως εγκλωβισμός. Δεν σημαίνει ότι επειδή κατουρήσαμε μια περιοχή, θα την κατουράμε συνέχεια. Αν τα πράγματα με οδηγήσουν σε άλλη φόρμα, δεν φοβάμαι να πάω. Ξεκάθαρα».

Βασίλης Μπισμπίκης Συνέντευξη: Η σκληράδα του διευθυντή των φυλακών Βόσκαρη

Ο Βασίλης Μπισμπίκης, εκτός από το Cartel, μίλησε στη συνέντευξη και για το ρόλο του ως Μάνος Βόσκαρης, στις Άγριες Μέλισσες:

Σκληρός ρεαλισμός, όμως, και στη μικρή οθόνη από το Βασίλη Μπισμπίκη. Στο ρόλο του Μάνου Βόσκαρη, στις «Άγριες Μέλισσες» του Ant1. Ένας διευθυντής φυλακών, απάνθρωπος, εκδικητικός, βιαστής (;). Με μια κρυφή ατζέντα. Ο Βασίλης Μπισμπίκης ήταν γνωστό από πιο παλιά ότι «γράφει» πολύ τηλεοπτικά. Είχε γοητεύσει κόσμο, ως λίγο πρωτόγονος και θαλερός Κρητίκαρος, στη σειρά του Θοδωρή Παπαδουλάκη «Η λέξη που δεν λες» (μετά «Το νησί»). Κι ας είναι Μικρασιάτης στην καταγωγή. Σμυρνιός.

Καθηλωτικός εκεί, καθηλωτικός «κακός» στις «Άγριες Μέλισσες». «Αυτός ο ρόλος έχει περάσει δύσκολη παιδική ηλικία», μου λέει. «Κάποιοι, υπ’ αυτές τις συνθήκες, σκληραίνουν και γίνονται… Βόσκαρης». Πάντως, μιλώντας για τα τεχνικά του ρόλου του, μου το εξομολογείται: Δεν διαβάζει τα σενάρια καιρό πριν, αλλά λίγο προτού παίξει. Για τους παλιούς μεγάλους ηθοποιούς, θα πρόσθετα, αυτό ήταν κανόνας. Και αυτό γεννούσε μεγάλες ερμηνείες.

Βασίλης Μπισμπίκης: Η γοητευτική διαστροφή του Βόσκαρη και το Cartel

Τελικά, τι είναι για το Βασίλη Μπισμπίκη ο σκληρός Βόσκαρης; «Φαίνεται ένας χαρακτήρας που έχει στόχους. Θέλει να πάρει εκδίκηση από τη Λενιώ (σ.σ.: Μαρία Κίτσου). Έχει νοσηρότητα. Διαστροφή. Είναι ένας αρνητικός χαρακτήρας. Αλλά είναι και γοητευτικός».

Βασίλης Μπισμπίκης: «Νομίζω ότι πετύχαμε τον γοητευτικό κακό στον Μάνο Βόσκαρη»

Κάνει πια παύση. «Όταν συζητούσαμε με το Λευτέρη Χαρίτο (σ.σ.: σκηνοθέτη στις «Άγριες Μέλισσες») το ρόλο του Βόσκαρη, θέλαμε έναν γοητευτικό κακό. Ε, νομίζω το πετύχαμε!» Για τον ηθοποιό, μου λέει, είναι και αβανταδόρικοι τέτοιοι ρόλοι. Πιο αβανταδόρικοι. «Έχουν ψαχνό».

Μου έχει μείνει μια απορία, για το τέλος. Και τον ρωτάω. «Αλήθεια, από που πιάνεσαι για να ενσαρκώσεις μπροστά στην κάμερα αυτόν τον κακό;»

Βασίλης Μπισμπίκης: Η γοητευτική διαστροφή του Βόσκαρη και το Cartel

Με τη σκέψη στη λαγνεία…

«Αυτό που βάζω σε σκέψη από μέσα μου είναι η λαγνεία. Σε τέτοιες συνθήκες είναι σαν να περνάει ένα φίλτρο ερωτικό στους ανθρώπους. Ο Μάνος Βόσκαρης στις Άγριες Μέλισσες την ώρα που ποθεί εκδίκηση είναι σαν να φλερτάρει. Σαν να κ@…νει.

»Ένας άνθρωπος που θέλει να εκδικηθεί, την ώρα εκείνη είναι ερεθισμένος. Ερεθίζεται με τον πόνο του άλλου. Εδώ, ο Βόσκαρης είναι και στο ιδανικό περιβάλλον. Έχει εξουσία και μπορεί να πονέσει. Και, ταυτόχρονα, αυτό τον ερεθίζει».

Βασίλης Μπισμπίκης: Η γοητευτική διαστροφή του Βόσκαρη και το Cartel

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σε μια συνέντευξη για τη συμμετοχή του στο Cartel και στις Άγριες Μέλισσες, ως Μάνος Βόσκαρης.

Ψηφίστε στη μεγάλη δημοσκόπηση του Youfly.com τις αγαπημένες σας ψυχαγωγικές εκπομπές και σειρές της τηλεόρασης!

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Διαβάστε περισσότερα για τις εξελίξεις στις Άγριες Μέλισσες, καθώς και για το άγνωστο κίνητρο του Βόσκαρη.

Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, βρέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να σπουδάζει Κτηνιατρική! Ενώ, στο μεταξύ, ξεκίνησε μια δημοσιογραφική πορεία, που κρατάει τέσσερις δεκαετίες, από την ιστορική «Ακρόπολη», με το… νυφικό της Νταϊάνας, στο διεθνές τμήμα της εφημερίδας (λόγω γλωσσών). Νοέμβριο του 1981 ξεκίνησε να εργάζεται στο Γραφείο Βορείου Ελλάδος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ». Συνεργάστηκε με τον «Ταχυδρόμο» και το «Marie Claire», σε μεγάλες συνεντεύξεις και με το Ραδιόφωνο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης «Ράδιο 105». Αλλά και ως ανταποκριτής της Σουηδικής Ραδιοφωνίας και σε ρεπορτάζ με το «60 Minutes» του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CBS. Συμμετείχε στην πρώτη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Δίφωνο», με τον «Ιστό» και πέρασε από την ΕΣΗΕΜΘ στην ΕΣΗΕΑ. Όταν, στην Αθήνα πλέον από το 1991, πέρασε στην αρχισυνταξία του Πολιτιστικού Τμήματος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», πρώτα υπό τη διεύθυνση του αείμνηστου Λέοντα Β.Καραπαναγιώτη. Εξέδωσε τα βιβλία «Αληθινά παραμύθια», «Με μουσικές εξαίσιες, με φωνές» και τη συλλογή διηγημάτων «Καπετάν Άγρα και Παραμυθίας γωνία». Συνεργάστηκε με τους ραδιοσταθμούς Innersound, Mood Radio και πλέον με το LaVitaRadio και με τον ιστότοπο Protagon.gr και από τον Ιούνιο του 2020 με το πολιτιστικό youfly.com.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ