Απαρχής της τηλεόρασης – κυρίως της ιδιωτικής που είναι και άκρως ανταγωνιστική – η λεγόμενη πάσα… το lead in επί το ελληνικότερο – όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε – ήταν κάτι βασικό για όλες τις εκπομπές.
Γράφει η Ελεάννα Τρυφίδου
Αν και πολλοί παρουσιαστές προσπάθησαν να το αποποιηθούν κατά τη διάρκεια της καριέρας τους, υποστηρίζοντας πως ο τηλεθεατής θα δει το καλό τηλεοπτικό προϊόν ασχέτως της εκπομπής που προηγείται, στο τέλος έφτασαν να αποζητούν το υψηλό lead in προκειμένου να στηρίξουν τις εκπομπές τους που παρέπαιαν στα νούμερα της AGB.
Πριν από λίγες μέρες ο Γρηγόρης Αρναούτογλου που ομολογουμένως είχε μία εξαιρετική τηλεοπτική σεζόν απάντησε σε όλους όσοι σχολίασαν φέτος τη μεγάλη πάσα που έπαιρνε το 2nightshow του από τις Άγριες Μέλισσες.
Είναι αλήθεια όπως έχουμε πει ότι ο τηλεθεατής πλέον είναι υποψιασμένος και δεν παραμένει σε μία συχνότητα μόνο και μόνο γιατί το προηγούμενο πρόγραμμα που παρακολουθεί είναι πολύ καλό, όμως είναι επίσης γεγονός πως η εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου δεν έχει μεγάλη διαφορά από την εκπομπή της προηγούμενης σεζόν. Η αλήθεια είναι πως δεν έχουν καμία διάφορα. Η διαφορά έγκειται στην πάσα. Την προηγούμενη χρονιά το 2nightshow έπαιρνε πάσα 5% και έφτανε στο 16%-18%. Εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος πως όταν η πάσα φτάνει ακόμα και το 40% και η επόμενη εκπομπή ακολουθεί χωρίς διαφημιστική break – κίνηση ιδιαίτερα έξυπνη από την πλευρά του ΑΝΤ1 – δύσκολα θα πέσει κάτω από 25%-28% ακόμα κι αν δεν διεκδικεί δάφνες.
Η εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη άκουσε διθυράμβους την προηγούμενη τηλεοπτική σεζόν και η παρουσιάστρια κέρδισε τα εύσημα ένθεν κακείθεν για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τους καλεσμένους της. Ήταν η εκπομπή της χειρότερη φέτος; Άλλαξε κάτι με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό τηλεθεατών να της γυρίσει την πλάτη; Προφανώς και όχι. Απλά τη σεζόν 2018 -2019 πριν από τα Μεσάνυχτα της Ελεονώρα υπήρχε το Τατουάζ και ο Ανδρέας Γεωργίου. Η πάσα που έπαιρνε η Ελεονώρα πολλές φορές έφτανε μέχρι και το 30% και εκείνη με τη σωστά δομημένη εκπομπή της και τους ιδιαίτερα ενδιαφέροντες καλεσμένους της κατάφερνε να κρατήσει το υψηλό ποσοστό.
Άλλαξε κάτι στα δύο συγκεκριμένα late night show; Όχι. Άλλαξε και στις δύο περιπτώσεις το lead in.
Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις. Όπως το Ευτυχείτε στο κανάλι Open το οποίο έπαιρνε μικρή πάσα αλλά τις περισσότερες μέρες κατάφερνε να χτυπάει ακόμα και την πρώτη θέση.
Αρκετοί θυμούνται τη θρυλική περίοδο της επιστροφής του Survivor του Ντάνου και του Χανταμπάκη με ποσοστά που σχεδόν καθημερινά έφταναν ακόμα και το 60%! Η εκπομπή που ακολουθούσε στο πρόγραμμα, το Deadly Women εκείνη την περίοδο έφτανε μέχρι και το 30%. Σήμερα η ίδια σειρά στον SKAI δεν ξεπερνάει το 5%.
Το lead in υφίσταται. Μπορεί να μην είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το πώς μία εκπομπή θα κινηθεί στις λίστες της AGB όμως βάζει ένα λιθαράκι – πολλές φορές περισσότερα από ένα – για να χτιστεί μία αξιοπρεπής τηλεθέαση.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που τα περισσότερα κανάλια αναζητούν διακαώς το πρόγραμμα που θα τους δώσει το καλύτερο lead in στη ναυαρχίδα της ενημέρωσής τους που είναι πάντα το δελτίο ειδήσεων.
Υπήρξαν περίοδοι που κανάλια άλλαζαν το lead in του δελτίου τους σχεδόν κάθε έξι μήνες προκειμένου να βρουν τη χρυσή τομή. Καλό είναι λοιπόν να μην ρίχνουν κάποιοι το lead in στην πυρά γιατί δεν ξέρει κανείς το πότε θα το χρειαστούν ξανά.