23.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Super Mammy: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη νέα σειρά του ΑΝΤ1, Super Mammy, που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ο Μάρκος Σεφερλής.

Ο Μάρκος Σεφερλής είναι πραγματικά μια ιδιαίτερη περίπτωση στον πρόσφατο θίασο –θίασο με τη γενική σημασία της λέξεως – της ψυχαγωγίας ή της διασκέδασης όπως θέλετε το λέτε.

Αυθόρμητο ταλέντο αυτοσχεδιασμού

Ξεκίνησε να γίνεται γνωστός από μια τηλεοπτική εκπομπή και ένα αυθόρμητο και εκπληκτικό ταλέντο αυτοσχεδιασμού κυρίως, αλλά όχι μόνο, τον πήγε μέχρι την κορυφή της δημοφιλίας. Έφτασε να έχει δυο θέατρα, ένα θερινό και ένα χειμερινό, το τεράστιο Δελφινάριο και το Περοκέ και να τα γεμίζει χειμώνα καλοκαίρι με έργα δικά του κυρίως, που στην ουσία είναι προσχήματα για να υπάρχει ο ίδιος πάνω στη σκηνή, να φεύγει από τον ρόλο, να μιλάει με τους θεατές, να λέει αστεία, να σατιρίζει κλπ κλπ. Φυσικά το γούστο αυτών των παραστάσεων δεν ήταν πάντα Α’ κατηγορίας, αλλά το γούστο Α΄ κατηγορίας για να είμαστε ειλικρινείς δεν ταιριάζει στην κωμωδία από τον Αριστοφάνη μέχρι σήμερα….

Πολλοί έχουν επιτεθεί στον Μάρκο Σεφερλή και σε αυτό που εκπροσωπεί. Οι περισσότεροι λίγο άδικα, οι πιο πολλοί τον έχουν λατρέψει. Είναι λιγότερο σοβαροφανής από πολλούς stand up comedians που υπάρχουν γύρω μας. Είναι ίσως μια συνέχεια των μεγάλων ηθοποιών της επιθεώρησης. Κάθε εποχή έχει τα δικά της λαϊκά είδωλα, τους δικούς ανθρώπους που λένε πάνω στη σκηνή, αυτά που θα ήθελαν να ακούσουν οι κάτω από τη σκηνή….

Κατά καιρούς ο Μάρκος Σεφερλής επιστρέφει στην τηλεόραση, αλλά για πολύ καιρό η μόνη επαφή με αυτή ήταν οι παραστάσεις που έγραφαν κάποια κανάλια ζωντανά με κάμερες ως ανταπόδοση των διαφημιστικών σποτ που μετέδιδαν κάτι που γίνεται συνήθως και που μετέδιδαν μετά μια, δυο, τρεις, διακόσιες φορές με τεράστια επιτυχία κάθε φορά…

Ο Μάρκος Σεφερλής και η Super Mammy

Super Mammy Μάρκος Σεφερλής

Φαντάζομαι πως αυτό ακριβώς έκανε τον ANT1 να φτάσει στην παραγωγή της καινούριας τηλεοπτικής σειράς Super Mammy. Απ’ ότι έμαθα η συγκεκριμένη σειρά είναι βασισμένη σε ένα εγγλέζικο ή ιρλανδέζικο κόνσεπτ μιας σειράς που παίζεται πολλά χρόνια στην Αγγλία και που ο συγγραφέας παίζει τη μαμά. Είναι μια σατιρική σειρά βέβαια και βέβαια ποιος άλλος θα έπαιζε τη μαμά στην ελληνική μεταφορά της, εκτός από τον Μάρκο Σεφερλή.

Εδώ και 120 χρόνια υπήρχαν πολλοί σπουδαίοι ηθοποιοί της επιθεώρησης κυρίως, που ντύνονταν και έπαιζαν τις γυναίκες με κωμικό τρόπο, αλλά αυτήν την εποχή ο Σεφερλής είναι όχι μόνο ο καλύτερος αλλά και ο μοναδικός…

Το να έχεις λοιπόν τον Σεφερλή σε αυτό το κόνσεπτ καταρχήν είναι κάτι θετικό, όπως επίσης και το να τα γυρίζεις όλα αυτά τα επεισόδια στο ας πούμε λίγο τεχνικά πρόχειρο στυλ των ζωντανών παραστάσεων όπως τα γύριζες όταν ήταν οι θεατρικές παραστάσεις είναι επίσης θετικό. Το ίδιο θετικό είναι να το γυρίζεις παρουσία κόσμου, ο οποίος αντιδρά ζωντανά, όπως θα αντιδρούσε ως θεατής σε μια σκηνή και χειροκροτεί…

Η κριτική μας για τη σειρά Super Mammy

σειρά Super Mammy Μάρκος Σεφερλής

Άλλο να τα μιμείσαι όλα αυτά και άλλο να είναι αληθινά. Εδώ δεν είναι μια θεατρική παράσταση που κινηματογραφείται και λίγο στα πρόχειρα, εδώ είναι μια τηλεοπτική σειρά που προβάλλεται κάθε εβδομάδα. Οι προχειρότητες που μπορεί να υπάρχουν στην πρώτη περίπτωση μπορούνε να συγκριθούν, αλλά δεν μπορούν να γίνουν το status. Ένα συγκεκριμένο σκηνικό με φώτα απλωμένα παντού και ηθοποιούς που παίζουν μπροστά στην κάμερα σαν να παίζουν σε μια σκηνή θεάτρου, μπορεί να έχει την πλακίτσα του, μπορεί να βοηθάει και ο Σεφερλής που κάνει τα δικά του, αλλά δεν έχει και πολύ σοβαρότητα. Επιπλέον το πρώτο επεισόδιο έμοιαζε με παρατεταμένο ανέκδοτο όσον αφορά στο σενάριο του.

Παίζουν καλοί ηθοποιοί, είναι η παρουσία του Σεφερλή και της εκρηκτικής του προσωπικότητας, αλλά υπολείπεται πολύ από το να είναι κάτι ενδιαφέρον. Κάποιος πρέπει να τους πει πως ακόμα και το στοιχείο του «χαβαλέ» που θα μπορούσε να είναι ένα θετικό στοιχείο, χάνεται όταν το προϊόν θέλει να δείξει πως είναι άψογο επαγγελματικά…

Είναι κρίμα, γιατί αφού είχαν το βασικό στοιχείο επιτυχίας σε κάτι τέτοιο που είναι ο Σεφερλής θα μπορούσαν να το είχαν κάνει λίγο καλύτερα. Επειδή όμως το πρώτο επεισόδιο είδαμε μόνο, καλό είναι να κοιτάξουν μήπως διορθωθεί όσο είναι δυνατόν στα υπόλοιπα επεισόδια…

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ