21.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Ριάλιτι: Ποιοι είναι σε θέση να τα κρίνουν;

«Το ριάλιτι είναι ένα είδος τηλεοπτικού προγράμματος που έχεις στόχο να κινηματογραφεί συνεχώς τη συμπεριφορά απλών ανθρώπων ή και διασημοτήτων στην καθημερινότητα τους ή και σε καταστάσεις, συχνά κατασκευασμένες από τους δημιουργούς των τηλεοπτικών προγραμμάτων με σκοπό να αναπαραστήσουν την καθημερινή ζωή.»

Αυτό περίπου είναι μια ριάλιτι τηλεοπτική εκπομπή. Βέβαια και πολλά άλλα ήδη εκπομπών όπως τα talent show ή οι απλά ανταγωνιστικές εκπομπές που έχουν ως στόχο το να ξεχωρίσεις σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα έχουν προσεταιριστεί στοιχεία από το reality και μάλιστα σε ακραίο βαθμό…

Πάντως αν θέλετε να διαπιστώσετε αν κάποιος που μιλάει ή γράφει ή θεωρείται ειδικός, είτε κάνει σχόλια, είτε κριτικές για την τηλεόραση για το σινεμά και για το θέατρο, είναι στοιχειωδώς σοβαρός θα το καταλάβετε αν σχολιάζει ή κριτικάρει δείγματα ενός είδους ή το είδος το ίδιο.

Άνθρωποι που κατηγορούν τo ριάλιτι, το μελό, το μπουλβάρ ή τη φάρσα για να αναφέρω 4 μόνο είδη στο θέαμα και όχι δείγματα αυτών, καταρχάς δεν ξέρουν τη δουλειά τους και δεν είναι σοβαροί.

Τα είδη του θεάματος και τα ριάλιτι

Το κάθε είδος του θεάματος μπορεί να έχει αισχρά, κακά, μέτρια, καλά ή και σπουδαία αποτελέσματα. Δεν είναι το είδος που χαρακτηρίζει ένα αποτέλεσμα αλλά το δείγμα του είδους. Ένας ταλαντούχος άνθρωπος μπορεί ακόμα και ένα ριάλιτι κρατώντας τα βασικά του στοιχεία να το κάνει ξεχωριστό και ενδιαφέρον και καθόλου πρόστυχο, ενώ κάποιος άλλος μπορεί ακόμα και μια όπερα να την κάνει σα σφουγγαρόπανο…

Γι’ αυτό και κάποιοι απορούν αν κάποιος μιλήσει θετικά για κάποιες εκπομπές που το είδος τους γενικά θεωρείται απορριπτέο την ίδια στιγμή που μπορεί να απορρίψεις κάτι που υποτίθεται πως είναι σοβαρό, ενώ στην πραγματικότητα είναι κούφιο και σπουδαιοφανές.

Αλλά τελικά σε αυτή τη χώρα, και όχι μόνο σε αυτή τη χώρα – εδώ που τα λέμε, κάποια είδη όπως και κάποιοι άνθρωποι έχουν αποκτήσει μια ασυλία και ένα άβατο ως προς την κριτική γιατί δήλωσαν σοβαροί εξαρχής.

Αν όμως δεν κατηγορούμε τα είδη αλλά κρίνουμε ορθά τα δείγματά τους, δηλαδή να κρίνεις κάτι με βάση αυτό που θέλει να είναι και πως θα γινόταν καλύτερο, όλα γενικώς θα ήταν καλύτερα – και στην ελληνική τηλεόραση.

Δείτε επίσης ποια είναι η επίδραση των ριάλιτι στην κοινωνία.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ