28 C
Athens
Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2022

Οι τηλεοπτικές μεταγραφές για τη νέα σεζόν και η «Μέρα της μαρμότας»

Τι κοινό έχουν οι τηλεοπτικές μεταγραφές, με την «Μέρα της μαρμότας»; Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης εξηγεί και παραθέτει την άποψη του.

Η Μέρα της Μαρμότας – Η Ιστορία

Η Μέρα της Μαρμότας ταινία

Η Μέρα της Μαρμότας είναι μια παλιά ταινία. Σε αυτήν την ταινία ο πρωταγωνιστής πάει σε μια μικρή πόλη για να καλύψει δημοσιογραφικά την μέρα της μαρμότας που γιορτάζεται κάθε χρόνο εκεί τη συγκεκριμένη μέρα. Για όσους δεν ξέρουν, η μαρμότα είναι ένα μικρό ζωάκι τρωκτικό. Όταν φτάνει όμως εκεί συνειδητοποιεί κάτι απίστευτο. Κάθε μέρα που τελειώνει το βράδυ οι άνθρωποι της πόλης αυτής πέφτουν για ύπνο – μαζί και ο δημοσιογράφος βέβαια- ξυπνώντας το πρωί συμβαίνουν τα ίδια πράγματα με απίστευτη ακρίβεια που συνέβησαν την προηγούμενη μέρα. Όλα όμως. Κάθε μέρα είναι καρμπόν της προηγούμενης. Αυτός βέβαια παθαίνει κάτι σαν τρέλα, προσπαθεί να τους εξηγήσει τι συμβαίνει. Αλλά αυτοί δεν καταλαβαίνουν τίποτα και οι μέρες εξακολουθούν να είναι καρμπόν και αυτός είναι εγκλωβισμένος σε αυτήν την πόλη μιας και δεν μπορεί να φύγει, φυλακισμένος σε μια ατελείωτη αιώνια επανάληψη χωρίς τρόπο φυγής…

Η Μέρα της Μαρμότας και οι τηλεοπτικές μεταγραφές στην Ελλάδα

κολάζ με τα κανάλια

Δεν χρειάζεται να πω νομίζω πως κάθε τέτοια εποχή πραγματικά ζούμε την ημέρα της μαρμότας όχι όμως ζώντας αυτά που έγιναν την προηγούμενη μέρα, αλλά ζώντας με καρμπόν, ότι σχεδόν τέτοια εποχή συνέβη πέρσι τις συγκεκριμένες μέρες.

Και βεβαίως αυτό συμβαίνει σε πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα. Αλλά βέβαια το θέμα μας είναι οι τηλεοπτικές μεταγραφές που γίνονται τέτοια καιρό από τα κανάλια για το πρόγραμμα που θα παρουσιάσουν από τον Σεπτέμβρη…

Τι συμβαίνει στο Εξωτερικό

Φυσικά στο εξωτερικό δεν ψάχνουν τον Μάη να κάνουν τηλεοπτικές μεταγραφές. Έχουν φροντίσει για αυτό από το προηγούμενο χρόνο. Πρώτα σκέφτονται ποιους πρέπει να πάρουν και γιατί πρέπει να τους πάρουν και έχουν στο μυαλό τους που θα τους χρησιμοποιήσουν και στο τέλος κλίνεται η συμφωνία με το καλό κλπ κλπ.

Βεβαίως τα συγκεκριμένα κανάλια στο εξωτερικό έχουν συγχρόνως μια δεξαμενή όπου ετοιμάζουν νέα πρόσωπα για να τα παρουσιάσουν σιγά σιγά, για την περίπτωση που τα παλιά χρειάζονται αντικατάσταση. Ξέρουν πως ουδείς αναντικατάστατος και πως αργά ή γρήγορα θα έρθει η στιγμή του αποχαιρετισμού για κάποιους και η στιγμή του καλωσορίσματος για κάποιους άλλους. Με αυτό τον τρόπο φυσικά καινούργια πρόσωπα παίρνουν τη θέση των παλιών, κάποια μένουν στη θέση τους, κάποιοι άλλοι μένουν σπίτι τους.

Στο εξωτερικό επίσης στον καθένα δίνονται κάποιες ευκαιρίες μια δυο τρεις το πολύ. Αν τα καταφέρει και η εκπομπή του ή αυτό που κάνει τέλος πάντων δεν έχει οικονομική επιτυχία ή έστω επιτυχία κύρους του λένε ευχαριστούμε πολύ και αντίο.

Και βέβαια οι λεγόμενες μεταγραφές που τονίζονται στη δημοσιότητα ως κάτι σημαντικό είναι όντως κάτι σημαντικό…

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα πάλι ζούμε τη μέρα της μαρμότας χρόνια τώρα και χωρίς να φαίνεται ελπίδα στον ορίζοντα.

Κάποιοι άνθρωποι μετακινούνται από το ένα κανάλι στο άλλο. Κάποιοι δε από αυτούς απορείς γιατί κάνουν αυτήν την διαδρομή που στην ουσία είτε τα τελευταία χρόνια η αποτυχία ή η έτσι και έτσι επιτυχία τους περιμένουν στη γωνία. Όμως αν κάποιος βγαίνει στην τηλεόραση στα μάτια πολλών από τους ιθύνοντες των καναλιών δεν μπορεί παρά να έχει επιτυχία άρα δεν μπορεί παρά να πρέπει να τον πάρει ο ένας από τον άλλον.

Φυσικά ούτε για αστείο να υπάρχει η συγκεκριμένη δεξαμενή που λέγαμε για τα νέα ταλέντα. Τα περισσότερα από τα κανάλια ακολουθούν την αγαπημένη φράση αυτής της χώρας δώσε ημίν σήμερον. Και μάλιστα φοβούνται να χρησιμοποιήσουν νέους ανθρώπους και να ποντάρουν πάνω τους. Φυσικά εννοείται πως η τηλεόραση είναι ακριβό σπορ. Και δεν είναι εύκολο κάποιος να ξοδεύει εύκολα λεφτά σε καταστάσεις που έχουν ρίσκο. Αλλά με αυτόν τον τρόπο τα ίδια τα κανάλια είναι που σε βάθος χρόνου πληρώνουν τη νύφη μια και είναι γνωστό πως παντού τα πράγματα για να μείνουν τα ίδια πρέπει να αλλάζουν συνεχώς.

Η Ελένη Μενεγάκη (και άλλοι) εξαίρεση στον κανόνα

Ελένη Μενεγάκη MEGA: Το «πρόσωπο κλειδί» που ψάχνει για την εκπομπή

Βεβαίως πάντα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Για να επιβεβαιώνονται οι κανόνες ασφαλώς. Το ότι η Ελένη Μενεγάκη πάει στο Mega ασφαλώς είναι είδηση. Και είναι είδηση γιατί εκεί δεν ανακατεύτηκε κανένα κανάλι και κανένας υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων αλλά η ίδια και μόνο. Φρόντισε να αξιοποιήσει το προϊόν της με το όνομα Ελένη Μενεγάκη, να το προωθήσει, να το διαφημίσει, να το κάνει επιθυμητό στον κόσμο επί μακρόν ακόμα και σε ένα τόσο πολύ εφήμερο μέσο όπως είναι η τηλεόραση. Αυτό όμως είναι προσωπικό θέμα της Ελένη Μενεγάκη. Δεν εντάσσεται σε αυτά που έχουμε πει έως τώρα.

Το θέμα μας βέβαια υποτίθεται πως σήμερα ήταν για τις μεταγραφές των καναλιών για την επόμενη σεζόν. Αλλά λίγο αν ξέρεις τα πράγματα στο βάθος τους λίγο να ενδιαφέρεσαι για να ψάξεις σε βάθος τότε καταλαβαίνεις πως αυτός ο μικρομεγαλόκοσμος της ελληνικής τηλεόρασης δυστυχώς ζει τη μέρα της μαρμότας. Χωρίς να σκέφτονται πως όποιος τη ζει αυτή την μέρα επί μακρόν στο τέλος χάνει κάθε επαφή με το αύριο και εγκλωβίζεται για πάντα σε ένα ατελείωτο προχθές.

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
55,721ΥποστηρικτέςΚάντε Like
10,950ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,728ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ