13.3 C
Athens
Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Milky Way: Νέα κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει νέα κριτική για τη σειρά του MEGA «Milky Way» του Βασίλη Κεκάτου.

Σε ένα ορεινό χωριό της Ελλάδας…

milky way

Φανταστείτε ένα χωριό ορεινό, ελληνικό βέβαια, με όλα τα προβλήματα που όλοι ξέρουμε πως έχουν τα ελληνικά χωριά και δεν είναι της στιγμής να τα αναλύσουμε, ούτε να τα αναφέρουμε. Φανταστείτε όμως ένα τέτοιο χωριό με περιορισμένο αριθμό κατοίκων και με περιορισμένα πράγματα να κάνουν οι κάτοικοι αυτοί, το οποίο όμως διαθέτει μεγάλο σύγχρονο εργοστάσιο γάλακτος, ένα σούπερ μάρκετ που θυμίζει σούπερ μάρκετ των βορείων προαστείων της Αθήνας, μεγάλο και πλούσιο δηλαδή, ένα χώρο προπόνησης για πυγμαχία τόσο τέλειο και καθαρό που σου θυμίζει ελαφρώς γυμναστήρια του «καλού κόσμου», επίσης στο κέντρο της Αθήνας και φυσικά ένα ωραίο σχολείο, λύκειο όπου οι καθηγητές δείχνουν αφάνταστη διακριτικότητα στις ας πούμε «παραξενιές » των μαθητών και μέσα σε όλα τα άλλα εκεί γύρω διοργανώνονται και παράνομοι αγώνες πυγμαχίας, στημένοι με χοντρά στοιχήματα…

Μετά το πρώτο επεισόδιο του Milky Way είδα και άλλα επεισόδια και πρέπει να ομολογήσω πώς σε πολλές περιπτώσεις φτάνω στο σημείο να απορώ που βρίσκουν τόσα καλά στοιχεία όπως μαθαίνω ότι κάποιοι γράφουν δεξιά αριστερά σχετικά με το πόσο «προχωρημένο » είναι κλπ κλπ…

Επανέρχομαι στην κριτική για το Milky Way και θα συνεχίσω βέβαια να γράφω ότι παίζουν καλοί ηθοποιοί και για αυτό το οποίο παίζουν έχουν διδαχτεί από τον σκηνοθέτη, αλλά και οι ίδιοι βάζουν τη ψυχή τους και παίζουν καλά όπως επίσης να πω ότι υπάρχει μια θέση πάνω στην αισθητική  της εικόνας.

Ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις…

Όμως προχωρημένος δεν είσαι όταν απλώς βροντοφωνάζεις με άτσαλο τρόπο τις θέσεις που ναι μεν μπορεί να είναι σωστές, αλλά είναι και της μόδας και μπορεί να μην είναι απολύτως αποδεκτές από όλα τα τμήματα του πληθυσμού αλλά οπωσδήποτε και σωστές μπορεί να είναι και οι απόψεις του σήμερα και του αύριο είναι, αλλά το θέμα είναι και πως τις προβάλλεις αυτές τις θέσεις. Ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις. Να το ξαναπούμε παλιό και γνωστό αυτό…

milky way

Προχωρημένες καταστάσεις είναι ωραία να υπάρχουν αρκεί να έχουν γερά θεμέλια

Ένα αγόρι «διαφορετικό» από τα άλλα οφείλει να έχει τις θέσεις του στην κοινωνία ακόμα και στο σχολείο, αλλά ποιος καθηγητής θα ανεχόταν ένα αγενές πλάσμα που προσβάλει χωρίς κανένα επίπεδο, χωρίς καμιά ευγένεια. Ασφαλώς και κάποιος που έχει υποτιμηθεί και πολεμηθεί μπορεί να βγάζει κακό χαρακτήρα, αλλά εδώ μιλάμε για ρόλους και όχι για τη ζωή, γιατί αν μιλάγαμε για τη ζωή τότε θα έπρεπε και ο καθηγητής να μην είναι τόσο διακριτικός σε αυτό το ορεινό χωριό. Το ότι ένα κορίτσι ανήλικο μένει έγκυος, ασφαλώς δεν ζούμε το 1950 για να το δώσει στο βρεφοκομείο, ούτε καλά και ντε να παντρευτεί, ο τρόπος όμως που θα αποφασίσει για τη ζωή της, έστω και σε αυτή τη νεαρή ηλικία με κάποιο τρόπο πρέπει να παρουσιαστεί στο σίριαλ. Αλλιώς οτιδήποτε κι αν κάνει είτε παντρευτεί και το κρατήσει το παιδί, είτε κάνει έκτρωση, είτε οτιδήποτε άλλο – γιατί υπάρχουν και άλλα πράγματα να κάνει – θα φανεί όπως φαίνεται στη σειρά μια απεγνωσμένη προσπάθεια να φανεί όλο το πράγμα «προχωρημένο». Επίσης ένα σπίτι που από έξω μοιάζει σαν να έχει φτιαχτεί στα γρήγορα και σχετικά φτωχικά και γύρω γύρω περιβάλλεται από δέντρα, δεν μπορεί μέσα να μοιάζει με «αξιοπρεπές» μικροαστικό σπίτι στο Παγκράτι. Ούτε η γιαγιά μπορεί να φέρεται έτσι, ούτε η μαμά. Ο μόνος χαρακτήρας που έχει μια σχετική αληθοφάνεια είναι ο νεαρός πυγμάχος – βενζινάς και υποψήφιος πατέρας του μωρού, γιατί η βασική σχέση του «προχωρημένου» νεαρού με την «σκεπτόμενη» κοπέλα που μένει έγκυος έχει μεγάλα λόγια, αλλά καθόλου αληθοφάνεια και τελικά δεν μπορεί να σε πείσει ούτε για τα προβλήματα, ούτε για καμιά δύναμη χαρακτήρα, ούτε καν για τη δυσκολία που αναμφισβήτητα έχει ένας νέος άνθρωπος να επιβιώσει και μάλιστα σε ένα μικρό χωριό στον ανεμοστρόβιλο της εποχής μας.

Εδώ δεν μιλάμε για ρεαλισμό ακριβώς, αλλά από την άλλη όσο μακριά και από τον ρεαλισμό και από κάτι που είναι στον χώρο του θεάματος τόσο περισσότερο χρειάζεται αυτό που λέμε αληθοφάνεια. Σε όλα. Μεγάλες κουβέντες και δήθεν προχωρημένες καταστάσεις είναι ωραία να υπάρχουν αρκεί να έχουν γερά θεμέλια…

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ