11 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Μαρία Γκολφινοπούλου: Τι μας είπε η διευθύντρια διεθνών σχέσεων μετάδοσης Ολυμπιακών Αγώνων

Η Μαρία Γκολφινοπούλου μίλησε στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για την φετινή Ολυμπιάδα του Τόκιο και πόσο θα επηρεάσει την Οικονομία της Ιαπωνίας και την ΔΟΕ.

Η Μαρία Γκολφινοπούλου είναι η διευθύντρια θεσμικών και διεθνών σχέσεων της Olympic Broadcasting Services. Δηλαδή είναι αυτή με λίγα λόγια που είναι υπεύθυνη για την εικόνα που βλέπουμε για την Ολυμπιάδα. Για τους δημοσιογράφους και τους τεχνικούς από τις τηλεοράσεις ή από τα ψηφιακά μέσα που φτάνουν έως εκεί, έως την Ολυμπιάδα με τα συνεργεία τους, για το πως θα συγχρονιστούν και πως θα κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αλλά η συγκεκριμένη είναι υπεύθυνη για την εικόνα από τους Ολυμπιακούς που τραβάει η ίδια η Ολυμπιάδα και που πουλάει σε ολόκληρο τον κόσμο ανεξαρτήτως αν καθένας θέλει κάτι πιο ιδιαίτερο, κάτι παραπάνω ή κάτι λιγότερο…

Η Μαρία Γκολφινοπούλου μιλά για την Ολυμπιάδα του Τόκιο

Η Ολυμπιάδα μέσα από τις εικόνες της Olympic Broadcasting Services

Από πότε είσαι σε αυτή τη θέση;
– συγγνώμη για τον ενικό που δεν επιτρέπεται αλλά με την Μαρία Γκολφινοπούλου γνωριζόμαστε πολλά χρόνια από τον καιρό που δούλευε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πριν το 2003-.

Από την Ολυμπιάδα το 2004 και μετά η έδρα μας είναι η Ισπανία, η Μαδρίτη. Δεν είναι κάτι εύκολο γιατί στην ουσία διαχειριζόμαστε την εικόνα της Ολυμπιάδας. Και μην ξεχνάς πως όσο πολλοί και να είναι αυτοί που βλέπουν την Ολυμπιάδα ζωντανά στις κερκίδες, οι πιο πολλοί, το πραγματικά μεγάλο κοινό της Ολυμπιάδας, είναι από την τηλεόραση και τα ψηφιακά μέσα. Και εμείς πρέπει και να προσπαθούμε να φιλοξενήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλους αυτούς τους τεχνικούς και δημοσιογράφους από όλες αυτές τις χώρες που έρχονται και πρέπει να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Αλλά και να γράψουμε και εμείς ότι χρειάζεται για να το αγοράσουν χώρες που δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν ανθρώπους εδώ. Ή να πρέπει να κινηματογραφήσουμε, να εστιάσουμε στην κινηματογράφηση μάλλον πράγματα που δεν ήταν να κινηματογραφηθούν αλλά κάθε χώρα ζητάει κάτι πάρα πάνω, κάτι πιο ειδικό για τους δικούς της αθλητές που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Π.χ. ένας αθλητής από μια χώρα που είναι πολύ αγαπητός εκεί και που ενδεχομένως πιστεύουν ότι μπορεί να διακριθεί μπορεί να ζητήσει η χώρα ή μάλλον το μέσον της χώρας κάποια πλάνα πιο κοντινά στο πρόσωπο ή στο σώμα και λοιπά. Όλα αυτά φυσικά αλλάζουν το κόστος της εικόνας. Αλλά αλλάζουν και τον τόνο της υπευθυνότητας από μέρους μας. Αν σκεφτείς δε ότι φέτος έχουμε πολύ λιγότερους ανταποκριτές, δημοσιογράφους και τεχνικούς από άλλες χώρες χωρίς όμως να έχουμε και λιγότερες συμμετοχές χωρών και αθλητών καταλαβαίνεις ότι φέτος εμείς θα έχουμε περισσότερη δουλειά και μάλιστα με μικρότερο team ανθρώπων…

Πόσο επηρεάζεται η ΔΟΕ από τη φετινή κατάσταση

Το ότι φέτος δεν υπάρχουν θεατές στις κερκίδες κάνει κακό στη ΔΟΕ οικονομικά;

Μπα όχι, έτσι και αλλιώς ένα μικρό ποσοστό από τα εισιτήρια παίρνει η ΔΟΕ. Τα τηλεοπτικά και λοιπά δικαιώματα είναι της ΔΟΕ. Τα υπόλοιπα είναι του κράτους που τους διοργανώνει. Για αυτό δεν σου κρύβω πως εκπλαγήκαμε όταν μάθαμε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε λόγω κορωνοϊού να μην επιτρέψει τους θεατές στα στάδια. Αντέδρασε η ΔΟΕ. Αλλά δεν είχε και δικαίωμα να αντιδράσει παραπάνω από ένα σημείο γιατί δεν ήταν δικό της θέμα. Είναι πολλά τα χρήματα που χάνονται από τα εισιτήρια. Όπως και από τον τουρισμό βέβαια. Και δεδομένου πως η Ολυμπιάδα του Τόκιο δεν έχει ούτε εισιτήρια από τις κερκίδες, ούτε τουρίστες από το εξωτερικό και οι καταπληκτικές κατασκευές που έχουν φτιαχτεί για αυτή την Ολυμπιάδα είχαν φτιαχτεί πριν τον κορωνοϊό μετά τον περσινό Αύγουστο και όλα αυτά τινάχτηκαν στον αέρα πραγματικά, είναι να σέβεσαι και να εκτιμάς αυτόν τον λαό για το κουράγιο του, τη σεμνότητά του και τις αντοχές του.

η φετινή Ολυμπιάδα του Τόκιο

Δηλαδή απ’ ότι καταλαβαίνω αυτή η Ολυμπιάδα θα είναι καταστροφική για την Ιαπωνία οικονομικά αλλά την ΔΟΕ δεν θα τη επηρεάσει ιδιαίτερα αλλά το αντίθετο.

Έτσι ακριβώς όπως τα λες. Αν θυμάσαι όμως πως αυτό είναι απόφαση της κυβέρνησης της Ιαπωνίας. Και να πούμε πως όλα αυτά που έφτιαξαν οι Ιάπωνες για την Ολυμπιάδα του Τόκιο ήταν μαγικά. Και προσπαθούμε όσο μπορούμε να τα αναδείξουμε μέσα από την εικόνα τουλάχιστον. Παρόλο που κακά τα ψέματα χωρίς τον ήχο, χωρίς τους θεατές να φωνάζουν όλα είναι διαφορετικά. Και για τους αθλητές που χρειάζονται την ενθάρρυνση από το κοινό αλλά και για τους τηλεθεατές που είναι δύσκολο να δέχονται μια βουβή ή με λίγο ήχο εικόνα. Κάνουμε ότι μπορούμε πάντως. Δεν είναι εύκολο. Σκέψου πως στο Ριο Ντε Τζανέιρο το 2016 μαζί με μας στον τομέα μου είμασταν 16.000 άτομα και τώρα είμαστε 10.000. Σκέψου πως μόνο το team μου φέτος έχει 7.000 άτομα. Ενώ στο Ρίο ήταν 10.000 άτομα. Και στη Αθήνα 12.000 άτομα…

ολυμπιακοι αγώνες 2020

Η Μαρία Γκολφινοπούλου μέσα σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο

Πόσο εύκολο είναι να έχεις αυτή τη θέση;
Μια γυναίκα σε ένα τόσο ανδροκρατούμενο χώρο όπως ο αθλητισμός και μάλιστα στην εποχή του Me Too.

Μπορεί να ήμουν τυχερή αλλά όλα αυτά που ακούω να καταγγέλλονται εγώ δεν τα έζησα. Αυτό δεν σημαίνει κάτι. Είμαι 100 %  υπέρ του Me Too. Και ως γυναίκα απαιτώ το μαχαίρι να πάει ακόμα πιο βαθιά. Σίγουρα έχω ζήσει την ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών σε χώρους δουλειάς. Αλλά για να είμαι ειλικρινής έχω ζήσει πιο πολύ αυτήν την ανισότητα στην Αθήνα στο χώρο του σινεμά του Φεστιβάλ παρά στους ολυμπιακούς χώρους. Πρέπει να παραδεχτώ πως  η Ολυμπιακή Επιτροπή στηρίζει τους αθλητές και όχι μόνο. Και δεν ανέχεται όλα αυτά που διαβάζουμε πως συμβαίνουν από προπονητές κλπ. Εύχομαι σύντομα όλα αυτά να είναι ένα κακό παρελθόν. Αλλά επειδή όμως προς το παρόν είναι ένα κακό παρών πρέπει όλες και όλοι να προσπαθήσουμε να εξαλειφθούν αυτά τα φαινόμενα βίας. Τα οποία εκθέτουν όχι μόνο τον αθλητικό κόσμο αλλά τον κόσμο γενικά. Είναι απαραίτητο να υπάρξει πραγματική ισότητα μεταξύ των φύλων. Και για αυτό πρέπει να αγωνιστούμε και άντρες και γυναίκες…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ