19.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Maestro: Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μιλά στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μίλησε στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για τον «Maestro», την πρώτη ελληνική σειρά στο Netflix, αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια.

Η σειρά «Maestro» και στο Netflix

Παπακαλιάτης Maestro

Εδώ που τα λέμε δεν είναι και λίγο πράγμα, να έχεις δει το πρώτο μέρος μιας σειράς στην ελληνική τηλεόραση – στο MEGA συγκεκριμένα- να σου λένε όλοι ότι σκίζει σε θεαματικότητα, να προσπαθείς να μη χάσεις κανένα επεισόδιο και ξαφνικά με το που τελειώνουν τα οκτώ επεισόδια να μπορείς να βλέπεις και τα οκτώ ούτε λίγο ούτε πολύ… στο NETFLIX. Ναι, στο γνωστό Netflix που έχει αποκτήσει τέτοια θέση στη ζωή των ανθρώπων στην Ελλάδα και σε όλο τον πλανήτη απ’ ότι φαίνεται που βασίζουν πια τον κύριο όγκο της ψυχαγωγίας τους εκεί.

Το Netflix έχει πάρει μια θέση δίπλα στο θέατρο ή τον κινηματογράφο και βέβαια έχει πάρει μια θέση πάνω και πριν από όλες τις άλλες πλατφόρμες στο ίντερνετ παγκοσμίως. Φιστικά δεν παίζεται ότι να ‘ναι, όλα περνούν εκεί από φοβερό κόσκινο, για να μην μπορεί κανείς να εκφράσει ουσιαστική αντίρρηση τουλάχιστον στο θέμα της ψυχαγωγίας και βέβαια ποιος θα φανταζόταν ότι θα έβλεπε εκεί και μια ελληνική σειρά. Και μάλιστα τον «Maestro» που υπογράφει ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης – και που εδώ η λέξη υπογράφει αξίζει να μπει γιατί δεν είναι απλώς ο σκηνοθέτης, απλώς ο σεναριογράφος, απλώς ο πρωταγωνιστής, απλώς αυτός που κάνει τη μουσική επιμέλεια… είναι όλα αυτά και συγχρόνως η ίδια η σειρά- είναι αυτός…

Μίλησα με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη σχετικά με το Netflix, σχετικά με τον «Maestro» και με άλλα πολλά, σε μια μεγάλη συζήτηση που κάναμε και η οποία θα μεταδοθεί από την εκπομπή μου στον Αθήνα 9,84 «Αθήνα μ’ ακούς;» τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου στις 3 το μεσημέρι ολόκληρη και σκέφτηκα να γράψω εδώ κάποιες σημειώσεις και κάποια κομμάτια που δεν θα μπουν στο ραδιόφωνο λόγω μεγάλης διάρκειας, αλλά και γιατί θα ήθελα να ολοκληρώσω εδώ στο youfly.com με τα λόγια του Παπακαλιάτη όσα έχω γράψει εδώ το τελευταίο διάστημα για τον «Maestro».

Αλήθεια πώς σου φάνηκε αυτό που γράφτηκε από διάφορους άσχετους στο ίντερνετ όπου «κατηγόρησαν» τον Maestro ότι έχει «κλέψει» κομμάτια από ταινίες του Λουίς Μπουνιουέλ;

Και εγώ το διάβασα και πρέπει να ομολογήσω ότι αυτό μπορώ να πω ότι με ξεπέρασε. Το βρήκα μόνο ως πολύ αστείο. Δεν έχω τι άλλο να πω. Ήταν απίστευτο.

Εδώ που τα λέμε ξεπερνάει οτιδήποτε άλλο και δεν ξέρω αν τελικά ήταν κατηγορία ή κομπλιμέντο κάτι τέτοιο. Αλήθεια πώς έφτασες να πάει ο «Maestro» στο Netflix;

Δεν είναι πως δεν ήταν ένα όνειρο για μένα ή πως δεν το ήθελα κάτι τέτοιο, αλλά έγινε με έναν τρόπο σχεδόν ερήμην μου. Όταν ετοιμαζόμουν να τελειώσω τα γυρίσματα οι υπεύθυνοι του MEGA, αλλά και της εταιρείας παραγωγής της σειράς μου ζήτησαν να φτιάξω ένα ολιγόλεπτο φιλμάκι που να λέει ας πούμε για το έργο, να δίνει μια ιδέα του πως είναι αυτή η σειρά, για να το δείξουν μαζί με άλλα στην αγορά του φεστιβάλ των Καννών. Πολλές σειρές φτάνουν ως εκεί. Λίγο καιρό μετά και ενώ είχε πολλές προτάσεις να αγοραστεί από το εξωτερικό, φυσικά προτιμήσαμε το Netflix που μας ζήτησαν τα πρώτα τέσσερα επεισόδια και κατόπιν, δυο μήνες πριν περίπου, είπαν το τελικό οκ. Πρώτα θα παίζεται Ελλάδα και Κύπρο και μετά για να προλαβαίνουν τη μεταγλώττιση σε όλες αυτές τι γλώσσες στον υπόλοιπο κόσμο.

Εσύ θα είσαι από πάνω από αυτές τις μεταγλωττίσεις; Θα τις ελέγχεις;

Όχι δεν θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο, άλλωστε δεν ξέρω όλες αυτές τις γλώσσες και έπειτα εγώ τώρα γράφω τα οκτώ επεισόδια του δεύτερου κύκλου που θα παιχτούν του χρόνου. Είμαι στο δεύτερο τώρα επεισόδιο και έχω φοβερή αγωνία και αφού παιχτούν τα οκτώ επεισόδια θα ξεκινήσω την καινούρια μου κινηματογραφική ταινία που λόγω κορωνοϊού και μετά τον «Maestro» έχει δεχτεί αρετές αναβολές στο ξεκίνημα της.

Παπακαλιάτης Καβογιάννη Maestro

Αν σκίσει – που θα σκίσει…- ο «Maestro» υπάρχει περίπτωση τα 16 επεισόδια να γίνουν 24 ας πούμε;

Δεν υπάρχει καμιά τέτοια περίπτωση. Είναι από την αρχή φτιαγμένο για 16.

Ποιο θα είναι το φινάλε του Maestro

Ξέρεις το φινάλε του;

Ε ναι, όταν κάποιος γράφει σενάρια και διηγείται ιστορίες πάντα ξέρει το φινάλε τουλάχιστον σε γενικές γραμμές…

Πάντως πρέπει να πω ότι σε αυτή τη σειρά ήμουν πάρα πολύ τυχερός με αυτό το εξαιρετικό καστ που είχα και με την Χάρις Αλεξίου, την Μαρία Καβογιάννη, τον Φάνη Μουρατίδη, τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, τον Αντίνοο Αλμπάνη, την Στεφανία Γουλιώτη, τον Γιάννη Τσορτέκη. Αλλά και τα νέα παιδιά που βρήκαμε με οντισιόν. Κάποιους βέβαια τους είχα στο μυαλό μου όταν έγραφα το σενάριο, αλλά όταν βρεθήκαμε στο σπίτι για τις πρώτες αναγνώσεις τους σεναρίου κατάλαβα πως υπάρχει μια καταπληκτική χημεία μεταξύ τους και μεταξύ μας που μου έδωσε ακόμα περισσότερο έμπνευση και κέφι για τη σειρά. Ειδικά η Χάρις Αλεξίου που πρώτη φορά έκανε κάτι τέτοιο μου αποκάλυψε εκτός από το τεράστιο ταλέντο της και την προσωπικότητά της, ένα τεράστιο χιούμορ που διαθέτει το οποίο εναλλάσσει συνέχεια με τα δραματικά στοιχεία, κάτι που πραγματικά με έχει ενθουσιάσει γιατί αυτός ο συνδυασμός είναι αυτό που μου αρέσει να έχω στα πράγματα που κάνω.

Παπακαλιάτης Ανδρεολάτου Maestro

Κωμωδία θα γύριζες ποτέ;

Αν και θα το ήθελα πάρα πολύ, νομίζω πως όχι. Πιο πολύ θα μπορούσα να κάνω ηθογραφία ας πούμε που να γέρνει προς την κωμωδία.

Κάτι όπως το «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα» του Τζαβέλλα ας πούμε;

Αυτό είναι μια από τις πολύ αγαπημένες μου ταινίες. Δεν ξέρω πόσες φορές την έχω δει και νομίζω πως είναι πρότυπο ταινίας.

Τι είδε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο και στο θέατρο;

Παπακαλιάτης Maestro

Ποια είναι η πρώτη ταινία που είχες δει στη ζωή σου; Θυμάσαι;

Θυμάμαι πάρα πολύ καλά. Με είχε πάει ο παππούς μου 3,5 χρονών να δω τον IT που με είχε μαγέψει και τότε κατάλαβα ότι ήθελα πραγματικά να κάνω στη ζωή μου. Ήθελα να γράφω ιστορίες και μάλιστα από το δημοτικό κιόλας σ’ όλα τα πρόχειρα τετράδια μου στο πίσω μέρος έγραφα ιστορίες σαν σενάρια με πιο παιδικό τρόπο βέβαια. Έλεγα η εικόνα δείχνει αυτό και ο ήρωας λέει αυτό χωρίς να λέει πλάνο, σκηνή κλπ. Και μάλιστα στα 3,5 με πήγαν και στο θέατρο και είδα τον «Μιχάλη τον σφυρίχτρα» που είχε ανεβάσει η Ξένια Καλογεροπούλου.

Ε, και μετά από όλα αυτά, στα 23 μου έχοντας ήδη υπάρξει στους 10 Μικρούς Μήτσους του Λάκη Λαζόπουλου, αλλά και στο θέατρο και μάλιστα στο θίασο της Μίρκας Παπακωνσταντίνου, έγραψα το σενάριο για τη σειρά «Η ζωή μας μια βόλτα» όπου δεν σου κρύβω ότι δεν μου δόθηκε αμέσως η ευκαιρία.  Είχα πολύ υπομονή και επιμονή και τα κατάφερα και έτσι ξεκίνησαν όλα.

Μετά από αρκετά χρόνια και πάρα πολλές επιτυχίες μέσα σου υπερτερεί ο πρωταγωνιστής ή ο δημιουργός (σεναριογράφος, σκηνοθέτης κλπ) ;

Ο δημιουργός σίγουρα. Αισθάνομαι πιο ευτυχισμένος σε αυτή τη θέση.

Θα έφτιαχνες και κάτι στο οποίο δεν θα πρωταγωνιστούσες;

Ναι θα ήθελα να πάω προς τα εκεί. Το έχω σκεφτεί.

Χριστόφορος Παπακαλιάτης – βαθύς, ώριμος και ουσιαστικός

Χριστόφορος Παπακαλιάτης Maestro

Πάντως τα τελευταία σενάρια σου και στο «Maestro» και στην ταινία «’Ενας άλλος κόσμος», βγάζεις ένα δημιουργό πολύ πιο βαθύ, ουσιαστικό και μιλάς για θέματα που εδώ που τα λέμε είναι ‘τζιζ’ για την κοινωνία όπως η ακροδεξιά κλπ

Πρέπει να σου πω ότι δεν γράφω τόσο εύκολα όσο έγραφα παλιότερα. Έκανα δυο χρόνια να γράψω οκτώ επεισόδια. Όταν το σκέφτηκα μετά, είπα, τόσο χρόνος μόνο για 8 επεισόδια. Πρέπει να είναι θέμα ηλικίας.

Δεν είναι θέμα ηλικίας, πιστεύω, αλλά υπευθυνότητας απέναντι στην επιτυχία τόσων χρόνων, αλλά και που ωρίμασες σαν άνθρωπος και ωρίμασες σωστά και έγινες πιο βαθύς και πιο ουσιαστικός. Και αυτό βέβαια είναι υπέρ σου. Αλήθεια ο «Maestro» πως προέκυψε;

Ήταν να αρχίσω την ταινία, άρχισε η πανδημία, στο πρώτο lockdown ξεκουράστηκα, μετά άρχισα να σκέφτομαι τι να κάνω, θυμήθηκα ότι είχα μια ιδέα για ένα σενάριο γραμμένο κάποια χρόνια πριν που θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει σειρά και αυτό ήταν το «Maestro». Μόλις τελειώσω τον «Maestro» θα πιάσω επιτέλους την ταινία.

Η ταινία έχει σχέση με το «Maestro»;

Όχι είναι κάτι τελείως άσχετο μόνο που έχει κάποια στοιχεία κοινά… τη μουσική ας πούμε…

Είναι εύκολο να έχεις προσωπική ζωή όταν ασχολείσαι με όλα αυτά;

Μπορείς. Βέβαια δεν ξέρω πόσο ποιοτική μπορεί να είναι.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ