13.3 C
Athens
Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Η Παραλία: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για την σειρά

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη νέα σειρά της ΕΡΤ1, «Η Παραλία» που έκανε χθες πρεμιέρα.

Σειρές εποχής

Είναι γνωστό φυσικά αυτό που λένε και που δεν είναι ευφυολόγημα, αλλά είναι η απλή αλήθεια πως στην Ελλάδα αν κάποιος ανοίξει σε μια πλατεία ένα σουβλατζίδικο και πετύχει αυτομάτως γύρω του ανοίγουν άλλα είκοσι σουβλατζίδικα και κανείς δεν σκέφτεται π.χ. να ανοίξει ένα μαγαζί με κρέπες ή παγωτά! Κάπως έτσι συμβαίνει και στην ελληνική τηλεόραση.

Μετά την τεράστια και όχι άδικα επιτυχία των Άγριων Μελισσών, οι κωμωδίες πήγαν στο πλάι και ευτυχώς και τα ριάλιτι πήγαν στο πλάι και τώρα πια όλοι κάνουν μεγάλες σειρές, μεγάλες παραγωγές εποχής. Κάτι λιγότερες από 40 θα δούμε φέτος και απ’ ότι έχω καταλάβει η «Μάγισσα» θα είναι η πιο «παλιά» όσον αφορά το χρόνο που θα εξελίσσεται μια και διαδραματίζεται το 1817! Βεβαίως όταν κάνεις σειρά ή ταινία εποχής τα σκηνικά, τα κοστούμια, η ατμόσφαιρα, η εικόνα, τα χρώματα, το ύφος και το ήθος της σειράς που πας να αναπαραστήσεις παίζουν πρωταρχικό ρόλο και το κακό όσο πιο κοντά στην εποχή μας είναι αυτό το «παλιό} τόσο πιο εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό το λάθος.

Ποιος μπορεί να είναι τόσο ειδικός για να ξέρει πως ήταν τα πράγματα το 1817, αλλά συγχρόνως το ‘70 , το ’80, το ‘90 ακόμα το και το ‘60 και το ‘50 μπορεί να φανούν πιο εύκολα τα λάθη, γιατί ζουν άνθρωποι που τα έχουν ζήσει…

Η Παραλία: Κριτική για την σειρά της ΕΡΤ1

Η Παραλία σειρά ΕΡΤ1

Η «Παραλία» είναι η πρώτη σειρά της σεζόν που έκανε πρεμιέρα και ξεκίνησε στην ΕΡΤ1. Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής εξελίσσεται το 1969 στα Μάταλα της Κρήτης και έχει βέβαια να κάνει το σκηνικό της τουλάχιστον με τους χίπηδες…

Οι χίπηδες όπως τους λέγανε τότε, τα παιδιά των λουλουδιών, έκαναν πάταγο και επηρέασαν εκεί τα τέλη του ’60, αρχές του ’70, περισσότερο στο εξωτερικό και μάλιστα στις δυτικές δημοκρατίες και λιγότερο στην Ελλάδα μια και τότε εδώ είχαμε χούντα. Τα Μάταλα όμως στην Κρήτη έτσι όπως ήταν με τις σπηλιές στα βράχια και τη θάλασσα γέμισαν κόσμο και ακόμα και σήμερα κάποιοι πάνε να νοσταλγήσουν τον χαμένο χρόνο τους. Νομίζω πως τα Μάταλα και το στρίκινγκ είναι τα δυο πράγματα που θυμάμαι ως παιδάκι πιο έντονα από την εποχή του χιπισμού, ενώ έστω και σατυρικά το θέμα του χιπισμού είχε φτάσει στις επιθεωρήσεις και στο ελληνικό σινεμά με τίτλους όπως «Χίπηδες και ντιρλαντάδες, Μαριχουάνα στοπ, στρίκινγκ στο πλοίο των τρελών ή και Η θεία μου η χίπισσα όπου η Βλαχοπούλου με την παρέα της πάνε στα Μάταλα να βρουν την κόρη της!

Που χάνεται και που κερδίζεται το παιχνίδι στη σειρά «Η Παραλία»

Η Παραλία σειρά ΕΡΤ1

Θα αρχίσω από τα αρνητικά της σειράς «Η Παραλία» και θα καταλήξω στα θετικά. Στα αρνητικά είναι ακριβώς η αναπαράσταση της εποχής. Αυτοί δεν είναι χίπις του 1969 στα Μάταλα, αλλά παρέες τελειόφοιτων του λυκείου που πάνε εκδρομή ή έστω παρέες που έχουν πάει εκδρομή στην Κρήτη. Όποιος έχει πιο μακριά μαλλιά και πιο μακριά γένια δεν είναι χίπις, ούτε τα ρούχα που φοράνε οι συγκεκριμένοι άνθρωποι στη σειρά, ούτε τα χρώματα που κυριαρχούν, ούτε το ύφος και το ήθος τους. Είναι νέοι άνθρωποι πιο κοντά στο σήμερα χωρίς την έξαλλη επαναστατικότητα και την αποφασιστικότητα που είχαν οι χίπις να φτάσουν στα άκρα, να γκρεμίσουν τα στερεότυπα και να αλλάξουν το κατεστημένο.

Αυτό που είδα στην «Παραλία», δεν ήταν ούτε 1969, ούτε Μάταλα του 1969, ούτε χίπηδες. Και δεν ήταν μόνο η οποιαδήποτε έλλειψη χρημάτων, αλλά κυρίως η έλλειψη γνώσης και δυνατότητα αναπαράστασης εκείνης της εποχής που τελικά πνιγμένη από καπνούς και γεύσεις σκληρών και μαλακών ναρκωτικών κατέληξαν είτε στον άλλο κόσμο, είτε σε…πολυεθνικές ως στελέχη. Στο κάτω κάτω ας βλέπανε περίπου τη «Θεία μου τη χίπισσα», έστω και αν τα πράγματα είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά επειδή ήταν κωμωδία ή ας παίρνανε μια ιδέα από το Hair ή από το Woodstock.

Η Παραλία σειρά ΕΡΤ1

Θέλω όμως να γράψω και κάποια θετικά και αποφασίστε εσείς τι σας ενδιαφέρει περισσότερο. Ας ξεχάσουμε εντελώς το θέμα Μάταλα, χίπηδες και 1969. Κατά τα άλλα υπάρχει ένα σενάριο, με ιστορίες ανθρώπων νεαρής και ώριμης ηλικίας, που μπλέκονται μεταξύ τους σε ένα χωρίο της Κρήτης, προβλήματα οικονομικά, αισθηματικά, συζυγικά και άλλα που μπλέκονται μεταξύ τους και μάλιστα το πρώτο επεισόδιο τελειώνει με μια τραγική στιγμή που σου δημιουργεί τη διάθεση να δεις και τη συνέχεια.

Τους ρόλους τους υπηρετούν καλοί ηθοποιοί, νέοι και παλαιότεροι, από τους οποίους θα ήθελα να ξεχωρίσω και την πάντα υπέροχη Μπέτυ Λιβανού, αλλά και τον Αλέξανδρο Λογοθέτη που τον θαύμασα πόσο σοφά «μεγαλώνει» μέσα από τους ρόλους του.

Η σκηνοθεσία χωρίς να είναι κάτι ξεχωριστό εντούτοις υπηρετεί το σενάριο, μάλιστα κάποιες σκηνές όπως η πρώτη στο μπαρ και στην πρόταση γάμου είναι καλοφτιαγμένες και διασκεδαστικές. Έχει καλές σκηνές, έχει καλές ερμηνείες, σου κρατάει το ενδιαφέρον, αλλά ήταν ανάγκη να είναι η Παραλία, το 1969 στα Μάταλα; Εκεί χάνεται το παιχνίδι, ενώ στα υπόλοιπα είναι μια χαρά σειρά.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ