23.8 C
Athens
Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022

Η εξέλιξη της ελληνικής μυθοπλασίας – Η επιρροή των ξένων παραγωγών

Η εξέλιξη της ελληνικής μυθοπλασίας είναι γεγονός και σε αυτή έχουν συμβάλλει σημαντικά -και- οι ξένες παραγωγές. Ύστερα από αρκετό καιρό, η τηλεόραση κι ο ελληνικός κινηματογράφος “ξύπνησαν” και άρχισαν να προσφέρουν ένα ποιοτικό περιεχόμενο στους θεατές. Προϊόντα που αξίζει κάποιος να παρακολουθήσει και κυρίως που σέβονται όχι μόνο το κοινό τους, αλλά και τον κόπο των παραγωγών/συντελεστών τους.

Με την άνοδο των υπηρεσιών streaming και των συνδρομητικών καναλιών, η μυθοπλασία σε ολόκληρο τον κόσμο άρχισε να αλλάζει, να εξελίσσεται, οι συμβάσεις για τις σειρές έχουν πλέον μεταβληθεί. Ξαφνικά, οι περισσότερες τηλεοπτικές σειρές μείωσαν τον αριθμό επεισοδίων τους, αύξησαν την διάρκειά τους κι έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή στον τρόπο παραγωγής τους.

Το Netflix με τον τρόπο του έκανε μία αρχή και άρχισαν σιγά σιγά να παίρνουν σειρά το HBO, η Disney, η Amazon και άλλες πολλές πλατφόρμες. Μία επιρροή που έφτασε στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το Ertflix από την κρατική ραδιοτηλεόραση, ένα εγχείρημα που γρήγορα αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό και επαινέθηκε από πολλούς.

Η εξέλιξη της μυθοπλασίας στις streaming υπηρεσίες

Την τελευταία τουλάχιστον πενταετία, ακόμη και οι ίδιες οι απαιτήσεις των θεατών έχουν αλλάξει. Πλέον ο κόσμος δε θέλει να δει μία πρόχειρη δουλειά, αλλά μία καλογυρισμένη σειρά, με καλές ερμηνείες και σενάριο που πραγματικά έχει να πει κάτι. Οι θεατές ανά την οικουμένη επαινούν το πρωτότυπο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο το Squid Game (Tο Παιχνίδι του Καλαμαριού), μιλώντας με τα πρόσφατα δεδομένα.

Οι νέες σειρές, λοιπόν, είτε είναι αμερικάνικες, είτε ευρωπαϊκές, είτε ασιατικές κινούνται γύρω από το ίδιο μοτίβο. Αυτή η εξέλιξη της μυθοπλασίας δεν άργησε να έρθει στην Ελλάδα. Η πανδημία μπορεί να έφερε πληθώρα αρνητικών, αλλά εάν υπάρχει κάτι θετικό, αυτό είναι ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί κι οι εταιρείες παραγωγής έδωσαν την ευκαιρία να δημιουργηθούν πληθώρα ελληνικών σειρών.

Οι ελληνικές σειρές που ξεχωρίζουν

Το βλέμμα των ελλήνων κι ελληνίδων στράφηκε στην τηλεόραση ξανά. Και όχι άδικα. Η μυθοπλασία από πέρυσι μας έχει χαρίσει εκπληκτικές σειρές που θυμίζουν τις ξένες παραγωγές και στην τελική δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά. Μερικές από αυτές τις σειρές είναι ο Σιωπηλός Δρόμος, το Καρτ Ποστάλ, τα Κομάντα και Δράκοι, οι τρεις σειρές του Μανούσου Μανουσάκη (Βαρδιάνος στα Σπόρκα, Ποίος ήτον ο φονεύς του αδερφού μου, Κρίσιμες Στιγμές), η Αγάπη Παράνομη, ο Σασμός, η Γη της Ελιάς, οι Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα, ακόμη κι οι πιο καινούργιες σειρές όπως ο Όρκος, η Σκοτεινή Θάλασσα κι ο Άγιος Παΐσιος που έρχεται απόψε στους δέκτες μας. Ή ακόμα και ο Δάσκαλος κι οι Σέρρες που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη, αλλά έχουμε δει τα πρώτα σημαντικά δείγματα.

Ο Χαραλαμπόπουλος στην Καρτ Ποστάλ

Όλες οι παραπάνω ελληνικές σειρές έχουν να προσφέρουν κάτι στην ελληνική τηλεόραση, ενώ έχουν μία βελτιωμένη αισθητική, συγκροτημένο σενάριο, χαρακτήρες που εξελίσσονται, μία προσεγμένη φωτογραφία και καλή μουσική επιμέλεια.

Την αρχή, βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε ότι την είχε κάνει το Έτερος Εγώ στην COSMOTE TV κι ακολούθησε το 42ºC κι η νέα σειρά Γενιά του ’30 που επίσης κυκλοφορεί τώρα. Όπως και οι Άγριες Μέλισσες στον ANT1, που ύστερα από αρκετό καιρό έκαναν μία επανεκκίνηση στη μυθοπλασία καθηλώνοντας μεγάλο ποσοστό των τηλεθεατών.

Ύστερα από πολλά χρόνια που η ελληνική μυθοπλασία είχε σχεδόν “πεθάνει”, επέστρεψε δριμύτερη παίρνοντας τα καλύτερα στοιχεία από τις ξένες παραγωγές, προσαρμόζοντάς τα, όμως στα ελληνικά δεδομένα. Έτσι, δημιουργείται μία αισιοδοξία για το μέλλον και την εξέλιξη της μυθοπλασίας στην Ελλάδα τόσο των τηλεοπτικών παραγωγών όσο και των κινηματογραφικών. Κι εδώ παίζει σημαντικό ρόλο το ρητό: «εάν υπάρχει θέληση όλα γίνονται».

Η εξέλιξη της μυθοπλασίας με την Αγάπη παράνομη

Η εξέλιξη του κινηματογραφικού τοπίου στην Ελλάδα

Ας θυμηθούμε τις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές που είδαμε φέτος: τη Σμύρνη μου Αγαπημένη, τον Άνθρωπο του Θεού, τα Καλάβρυτα 1943. Είτε έλαβαν θετικές είτε αρνητικές κριτικές, κανείς δεν μπορεί να παραλείψει το γεγονός ότι είναι καλοδουλεμένες παραγωγές, που έγιναν θέμα συζήτησης ημερών. Άλλωστε, δεν είναι κι αυτός ένας λόγος ύπαρξης του σινεμά;

Βέβαια, για να είμαι 100% ειλικρινής, σίγουρα η ελληνική μυθοπλασία δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την ξένη (συγκρίνοντάς τη με τις κορυφαίες παραγωγές δηλαδή, γιατί υπάρχουν ξένες ταινίες/σειρές που δεν βλέπονται). Θέτοντας, όμως, υψηλούς στόχους μπορείς να τους φτάσεις και να τους ξεπεράσεις.

Η Σμύρνη μου αγαπημένη, στην εξέλιξη της ελληνικής μυθοπλασίας

Η εξέλιξη, λοιπόν, της Ελλάδας στο κινηματογραφικό τοπίο φαίνεται και από την έλευση πολλών χολιγουντιανών κι ανεξάρτητών παραγωγών. Επιτέλους, η Ελλάδα γίνεται πόλος έλξης μεγάλων studio δημιουργώντας έτσι πληθώρα θέσεων εργασίας και όχι μόνο. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, αυτή η δημιουργικότητα και παραγωγικότητα να αυξηθεί χαρίζοντάς μας ακόμη καλύτερες παραγωγές που μπορούν να φτάσουν ακόμη πιο ψηλά!

Δείτε επίσης: 

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ζωή Καραθανάση
Ζωή Καραθανάση
Απόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήδη από τα παιδικά μου χρόνια είχα μία ιδιαίτερη αδυναμία στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τις τέχνες γενικότερα. Σύντομα, μέσα από τη σχολή, αλλά και διάφορα σεμινάρια στη δημιουργική γραφή και την παραγωγή βίντεο, ανακάλυψα την αγάπη μου για τον πολιτιστικό κλάδο. Έχω ασχοληθεί ερασιτεχνικά με το ραδιόφωνο και το ντοκιμαντέρ, ενώ έχω εργαστεί ως αρθρογράφος και copywriter. Γνωρίζω αγγλικά και γαλλικά, ενώ λατρεύω επίσης το θέατρο, τα ταξίδια, το χορό και το stand up comedy.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
55,721ΥποστηρικτέςΚάντε Like
11,003ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,737ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ