21.7 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Chart Show: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για το Chart Show, που παρουσιάζει η Δέσποινα Βανδή στον ALPHA.

Chart Show, Your Countdown – Η κριτική μας

To Chart Show – Your Countdown είναι μια τηλεοπτική μουσική εκπομπή, ένα σόου, που μιλάει και θυμάται για το χθες και το προχθές του τραγουδιού και γενικά της καλλιτεχνικής κίνησης. Με βάση τα τραγούδια της εποχής που επιλέγονται με έναν τρόπο που δεν έχω καταλάβει ακριβώς και διάφοροι βγαίνουν και τα σχολιάζουν, ενώ διάφοροι άλλοι εμφανίζονται στο πλατό με την παρουσιάστρια και θυμούνται εκείνη την εποχή, ενώ με την ορχήστρα εμφανίζονται διάφοροι τραγουδιστές και τραγουδούν τραγούδια του τότε. Η ίδια εκπομπή πριν λίγα χρόνια είχε παρουσιαστεί ξανά με τη Ναταλία Γερμανού και τώρα ξαναπαρουσιάζεται με τη Δέσποινα Βανδή…

Chart Show παρουσιάζει η Δέσποινα Βανδή

Η Δέσποινα Βανδή ως παρουσιάστρια

Η Δέσποινα Βανδή είναι μια τραγουδίστρια με θαυμάσια φωνή και ενδιαφέρουσα σκηνική παρουσία που έλαμψε πάνω από 20 χρόνια και συνεχίζει να λάμπει με ένα ρεπερτόριο εν πολλοίς μη αντάξιό της. Όπως αρκετοί καλλιτέχνες και όχι μόνο από το χώρο του τραγουδιού τελευταία τους βλέπουμε στην παρουσίαση εκπομπών και αυτό είναι ευχάριστο γιατί η Δέσποινα Βανδή συν όλα τα άλλα διαθέτει μια καλλιέργεια σαν άνθρωπος και μια ευγένεια αναμφισβήτητη καλύτερη από πολλούς άλλους που παριστάνουν τους παρουσιαστές τα τελευταία χρόνια. Προσπαθεί και καταφέρνει δε, να μην φέρεται σαν μια σταρ ενός είδους που εμφανίζεται σε ένα άλλο είδος, αλλά σαν μια κυρία που μπορεί ανά πάσα στιγμή να δείξει και άλλα πρόσωπα από αυτά που ξέρει ο κόσμος…

Απλός σχολιασμός χωρίς κριτική άποψη

Η συγκεκριμένη εκπομπή βέβαια θα μπορούσε πραγματικά να είναι πολύ καλύτερη και να είναι ένα θαυμάσιο πάρτι με τραγούδια μιας άλλης εποχής, ή συναίσθημα και αναμνήσεις ή μια ζωντανή και πολύχρωμη γεμάτη από γεγονότα χαλκομανία μιας εποχής. Δεν είναι βέβαια τίποτα απ’ όλα αυτά…

Ένα μεγάλο πλατό και ένα σκηνικό όχι σπουδαίο, όχι πλούσιο, αλλά τουλάχιστο όχι και κιτς, με μια ορχήστρα και έναν καναπέ όπου η Δέσποινα Βανδή υποδέχεται λίγους καλεσμένους σχετικά, οι οποίοι θυμούνται και δεν θυμούνται, ενώ συγχρόνως παίζονται κάποια από τα τραγούδια εκείνης της εποχής και κάποιοι με δυο λόγια ο καθένας τους τα σχολιάζουν.

Στην πρώτη εκπομπή και ο καλεσμένος κόσμος στο πλατό δεν ήταν επαρκής, αλλά και ο κόσμος που μιλούσε για τα τραγούδια των chart της εποχής δοξολογούσε χωρίς καμία κριτική άποψη.

Vandi kai Arsenakos

Φοβάμαι ότι για να γίνει ωραία μια τέτοια εκπομπή πρέπει να έχει πάρα πολλούς καλεσμένους και πολλά ρεπορτάζ και όχι μόνο σε ότι αφορά το τραγούδι για να μπορέσουν να βγουν τα χρώματα και η ατμόσφαιρα του τότε. Επίσης σημαντικό θα ήταν να υπάρχει και μια κριτική άποψη για το τότε, τα τραγούδια του, για τον τρόπο διασκέδασης και τον τρόπο ζωής. Αλλιώς αν δεν υπάρχει αυτή η κριτική άποψη και θέση τότε δεν έχει και ενδιαφέρον. Πολύ περισσότερο που η πρώτη εκπομπή ήταν αφιερωμένη στα χρόνια του 90 που συνέβησαν τόσα μα τόσα πολλά…

Το αποτέλεσμα της πρώτης εκπομπής δεν ήταν κακόγουστο, ούτε κιτς, ήταν όμως αρκετά ξενέρωτο και τελικά αν εξαιρέσεις την ίδια την Δέσποινα Βανδή που έκανε ότι μπορούσε για να δώσει ενδιαφέρον αλλά και τον σκηνοθέτη τον Κώστα Καπετανίδη κατά τ’ άλλα έλειπε και το συναίσθημα και η νοσταλγία αλλά και το κέφι του να επισκέπτεσαι μια άλλη, όχι τόσο μακρινή εποχή που όμως μπορεί να ζωντανέψει…

Άλλο το ωραίο και άλλο το σπουδαίο

Και επειδή ήμουν καλεσμένος στην πρώτη εκπομπή και πήγα επειδή ακριβώς στο παρελθόν έχω συνεργαστεί με τον Κώστα Καπετανίδη και τον συμπαθώ πάρα πολύ, αλλά συμπαθώ επίσης και τη Δέσποινα Βανδή, πρέπει να πω πως είχα πει πολλά περισσότερα από αυτά που φάνηκα να λέω και πολύ πιο κριτικά -ίσως και επικριτικά- για διάφορα τραγούδια. Βεβαίως εγώ έδωσα το δικαίωμα να μην βάλουν ότι δεν τους αρέσει, λογικό, αλλά για να είμαι ειλικρινής το μετάνιωσα μετά γιατί δεν μου άρεσε καθόλου, εκ των υστέρων να βρίσκομαι κάπου που ο Νταλάρας, η Αλεξίου, η Αρβανιτάκη ή ο Διονυσίου βρίσκονται μαζί με τον Πανταζή και την Άντζελα Δημητρίου χωρίς κανένα κριτικό σχολιασμό του τι ήταν ο ένας και τι ήταν ο άλλος. Άλλο το ωραίο και άλλο το σπουδαίο. Άλλο η ψυχαγωγία και άλλο ο φτηνός χαβαλές. Ασφαλώς και μετανιώνω που πήγα, αλλά η ίδια η εκπομπή μπορεί να γίνει καλύτερη.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ