21.4 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Αλυσοδεμένη Αγάπη: Η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για τη σειρά της ΕΡΤ3

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει την κριτική του για τη σειρά της ΕΡΤ3 «Αλυσοδεμένη Αγάπη».

Μια ιστορία αγάπης μιας σκλάβας και ενός ευγενή

αλυσοδεμένη αγάπη σειρά ερτ3

Μια κοπέλα που είναι μεν πουλημένη σκλάβα με τον παλιό φιλάνθρωπο και γλυκό τρόπο που είχαν παλιά να πουλάνε τον κόσμο στα σκλαβοπάζαρα και όχι μόνο σε περιοχές όπως την Αφρική αλλά κα σε υποτιθέμενα πολιτισμένα μέρη της Ευρώπης, αλλά μεγαλώνοντας ως ευγενής σε ένα πλούσιο σπίτι, πάρα πολύ πλούσιο σπίτι. Ο έρωτας όμως που δεν καταλαβαίνει από τίποτα μπλέκει στα δίχτυα του, αυτήν και ένα αυθεντικό ευγενή που δεν ξέρει τίποτα για αυτήν, ούτε την αλήθεια για αυτή. Αρχίζει λοιπόν μια ιστορία με μια αγάπη που είναι έτσι κι αλλιώς προβληματική σε μια εποχή παλιά και γοητευτική, αν την κρίνεις με τα σπίτια και τα ρούχα των πλουσίων, αλλά άθλια αν σκεφτείς τις συνήθειες που είχαν οι άνθρωποι για να επιβιώνουν…

Εντυπωσιακή Ουκρανική πλούσια παραγωγή με καλή αισθητική και ιστορική ακρίβεια

Η «Αλυσοδεμένη Αγάπη» προβάλλεται από Τρίτη έως Πέμπτη από την ΕΡΤ3 στις 22.15 και είναι μια ουκρανική παραγωγή 48 επεισοδίων του 2019. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τηλεοπτικό από την Ουκρανία και δεν κρύβω ότι ένας από τους λόγους που κάθισα να το δω είναι, γιατί είναι από την Ουκρανία – αλλά όχι γιατί η Ουκρανία είναι σε πόλεμο με τη Ρωσία βέβαια, γιατί αυτό δε σημαίνει κάτι-. Πρέπει να ομολογήσω ότι δεν ήξερα πόσο ανεπτυγμένη είναι αυτή η τηλεόραση και μάλιστα στην μυθοπλασία και στην παραγωγή και εντυπωσιάστηκα…

αλυσοδεμένη αγάπη ΕΡΤ3

Από τη μια εντυπωσιάστηκα με τον πλούτο της παραγωγής γιατί η σειρά της ΕΡΤ3 «Αλυσοδεμένη Αγάπη», εξελίσσεται 200 χρόνια πριν περίπου και μιλάει και για τον εντυπωσιακά  πλούσιο κόσμο των ευγενών και από την άλλη για το μίζερο δυστυχισμένο κόσμο των φτωχών και των σκλάβων. Και ο πλούτος παρουσιάζεται ακριβώς όπως πρέπει, αλλά και η φτώχεια που είναι πιο δύσκολο από τον πλούτο, το ίδιο καλά. Είναι φανερό ότι έχουν πέσει πάρα πολλά λεφτά για την παραγωγή -και δεν ξέρω αν η ουκρανική τηλεόραση κάνει γενικά τέτοιες παραγωγές ή είναι αυτό εξαίρεση – αλλά τα πολλά λεφτά που εξασφάλισαν την ιστορική ακρίβεια σε σκηνικά, κοστούμια, κλπ, δεν έπεσε στην παγίδα του κιτς αντιθέτως η αισθητική είναι σε ένα Α επίπεδο. Δεν είναι εντυπωσιασμός για τον εντυπωσιασμό. Είναι ιστορική ακρίβεια που σε εντυπωσιάζει χωρίς υπερβολές. Και αυτά τα σκηνικά και τα κοστούμια φωτίζονται και σωστά, γιατί είναι σημαντικό να έχουν και το φως των σπιτιών της εποχής που δεν υπήρχε ηλεκτρικό.

Ωραίο σενάριο, σκηνοθεσία σε υψηλά επίπεδα και καλές ερμηνείες

Από την άλλη το πιο σημαντικό που είναι ένα σενάριο και μια υπόθεση και μια μυθοπλασία βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο σαν την εικόνα του. Ένα ωραίο σενάριο στα γνωστά μονοπάτια και στην ασφάλεια μις σαπουνόπερας, ενός μελό, ενός απαγορευμένου έρωτα πάνω απ’ όλα, που η ιστορία μας έχει αποδείξει ότι μπορεί να είναι Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα αλλά και το πιο φτηνό μελό μαζί με κάποια στοιχεία κοινωνικού σχολιασμού και κριτικής σε μια εποχή πολύ πιο εύκολη για τους πλούσιους και πάρα πάρα πολύ δύσκολη για τους φτωχούς και γενικά για της γης τους κολασμένους…

Καλοί ηθοποιοί, ωραία σκηνοθεσία, απλή, αλλά προσεγμένη, ωραία μουσική, οι εξωτερικοί χώροι έχουν διαλεχτεί με προσοχή, όπως και οι ηθοποιοί δεν έχουν διαλεχτεί μόνο για το ταλέντο τους, αλλά και για το κατά πόσο ταιριάζουν με αυτούς τους ρόλους…

Ελπίζω να μην ακουστεί ρατσιστικό αυτό που θα πω αλλά δεν περίμενα τέτοια σειρά από την ουκρανική τηλεόραση. Ίσως γιατί δεν ξέρω καθόλου περί ουκρανικής τηλεόρασης και μέχρι να γίνει ο πόλεμος δεν είχε απασχολήσει ποτέ τον κόσμο η τηλεόραση ή το σινεμά της…

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς βλέπετε ΕΡΤ3, που σας βεβαιώνω ότι είναι εξαιρετικό κανάλι γιατί τολμάει να έχει πράγματα που δεν τα περιμένεις, χωρίς το άγχος της θεαματικότητας. Θα επανέλθω σε κάποια από αυτά τα προγράμματα ελληνικής παραγωγής. Προς το παρόν όμως, σας λέω αν σας αρέσουν αυτές οι σειρές εποχής που καταφέρνουν να σε βυθίσουν στη γοητεία αυτών των παλιών εποχών και στην αγωνία του τι μέλλει γενέσθαι με τον αλυσοδεμένο έρωτα των ηρώων της, μην το χάσετε είναι εξαιρετική περίπτωση.

Είδες η Ουκρανία;…

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ