24.5 C
Athens
Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο θεσμός του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σήμερα

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης σχολιάζει το θεσμό του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σήμερα.

Πολλά πράγματα που έχουν σχέση με τη δημοσιότητα όπως παραδείγματος το θέατρο πεθαίνουν την ώρα που γεννιούνται. Και με αυτό τον τρόπο είναι τι θυμούνται, τι ένιωσαν και τι έζησαν αυτοί που παρακολούθησαν την παράσταση ας πούμε και πολλά πολλά χρόνια μετά ότι έχει γραφτεί όταν συνέβη αυτό που συνέβη. Αυτό βέβαια είναι δίκοπο μαχαίρι. Διότι η κριτική είναι κριτική και το ρεπορτάζ αλλά ειδικά στο ρεπορτάζ οι καλές δημόσιες σχέσεις, η φιλική ενδεχομένως διάθεση ακόμα και η ημιμάθεια ή αμάθεια μπορεί να κάνουν ανθρώπους να γράψουν πράγματα είτε ελαφρώς υπερβολικά, είτε που ξεπερνούν την πραγματικότητα, είτε που τη διασύρουν την πραγματικότητα … καμιά φορά…

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σήμερα

Θα σας πω ένα παράδειγμα που έμαθα τις τελευταίες μέρες. Είναι γνωστό βεβαία πως εδώ και αρκετά χρόνια το Φεστιβάλ της Επιδαύρου έχει πάψει να είναι ο σημαντικός θεσμός που ήταν κάποτε. Όποιος θέλει σκηνοθετεί, όποιος θέλει παίζει, έχει δεν έχει ταλέντο για το συγκεκριμένο πράγμα. Οι τραγωδίες αντιμετωπίζονται σαν δραματάκια και οι κωμωδίες σαν επιθεωρήσεις. Γενικά δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να δώσει ελαφρυντικά και στο άτομο που υπογράφει ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου…

Φεστιβάλ Επιδαύρου - Ιχνευταί

Γέλασα λοιπόν πολύ – και το κρατάω όλο σε αυτό το επίπεδο- όταν άνθρωπος μέσα από το Φεστιβάλ αλλά από τους απλούς, τους πολύ χαμηλόμισθους εργαζόμενους είπε σε κάτοικο του Λυγουριού που είναι φίλος μου πως δεν καταλαβαίνει πως γράφτηκαν αυτά που γράφτηκαν για την παράσταση του κυρίου Μαρμαρινού – όπου τον Σειληνό τον έπαιξε ο Σταμάτης Κραουνάκης- και δεν προχωρώ παραπέρα- Ο κόσμος γιουχάριζε και στις δυο παραστάσεις στο φινάλε. Και κατά την διάρκεια και των δύο παραστάσεων ο κόσμος έφευγε από την παράσταση. Απόρησε ο άνθρωπος για το πως δεν γράφτηκαν όλα αυτά σε ρεπορτάζ – τουλάχιστον στα ρεπορτάζ που διάβασε- και γράφτηκαν τα γνωστά ενθουσιώδη σχόλια…

Ο καθένας δίνει σε αυτόν το χώρο την ταυτότητα του

Βεβαίως δεν μπορείς να έχεις γνώμη εάν δεν έχεις δει μια παράσταση. Και μπορεί να εκπλαγείς ευχάριστα ή δυσάρεστα ακόμα και στις πιο στάνταρτ περιπτώσεις. Όμως κακά τα ψέματα ο καθένας έχει δώσει σε αυτόν το χώρο την ταυτότητα του. Και όλοι ξέρουμε τι να περιμένουμε. Και είναι σίγουρο ότι ο κύριος Μαρμαρινός, αυτά που ανεβάζει και ο τρόπος που τα ανεβάζει κυρίως δεν ταιριάζει στο θέατρο της Επιδαύρου. Αλλά θα μου πείτε θα σκεφτόταν σοβαρά κανείς πως κάποιος θα σκεφτόταν επίσης σοβαρά τον κύριο Μαρμαρινό ως καλλιτεχνικό διευθυντή της Ελευσίνας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης; Και να σκεφτεί κανείς πως η Ελευσίνα έχει έναν ιδιαίτερα σοβαρό και συγκροτημένο δήμαρχο τον κύριο Οικονόμου…

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Μιχαήλ Μαρμαρινός

Συγχρόνως θα μπορούσε κανείς σοβαρά να σκεφτεί τον κύριο Κωνσταντίνο Ρήγο να σκηνοθετεί Αριστοφάνη στην Επίδαυρο; Ή πολλούς από αυτούς που αλωνίζουν φέτος και τον κανονικό και το μικρό θέατρο της Επιδαύρου ότι θα έφταναν έως εκεί;- «Τι νέοι που φτάσαμεν εδώ…» που θα έλεγε και ο ποιητής…

Και σκέψου ότι η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, η κυρία Ευαγγελάτου είχε έναν πατέρα που για την Επίδαυρο ειδικά έφτιαξε διαμάντια. Είναι προφανές πως τότε οι γονείς της δεν την έπαιρναν μαζί τους ως την Επίδαυρο. Κρίμα… Και μην ξεχνάτε, διαβάστε και έχετε πάντα στο μυαλό σας το παραμύθι του Άντερσεν “Τα καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα”. Μπορεί και πρέπει να ξέρετε το θέμα σας για να μπορείτε να πείτε ακομπλεξάριστα όταν οι ημιμαθείς ή και οι αμαθείς θαυμάζουν κάτι «ο Βασιλιάς είναι γυμνός»…

Δείτε επίσης:

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ