22.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ο κύριος Χαρδαλιάς θα κάνει ενημέρωση για το Θέατρο;

Μετά το απότομο κλείσιμο για το θέατρο τον περασμένο Μάρτιο, λόγω κορονοϊού, και μετά την απότομη ελευθερία που νιώσαμε μετά τα τέλη Μαΐου, ελπίζαμε όλοι πως ο εφιάλτης πέρασε ή μάλλον οδεύει προς το φινάλε του.

Μάλιστα υπήρχε και μία φήμη ότι τα καλοκαίρια οι ιοί μάλλον εξασθενούν ή πάνε διακοπές και αφήνουν τον κόσμο ήσυχο…

Οπότε και θίασοι βγήκαν σε περιοδείες και κάποια φεστιβάλ γίνανε (αν και κάποια άλλα δεν γίνανε…), αλλά κυρίως πήραν θάρρος κάποιοι θεατρικοί επιχειρηματίες να ανεβάσουν έργα το χειμώνα. Και ειδικά αυτοί που διαθέτουν μεγάλες αίθουσες με πολλές πολλές θέσεις που είναι φυσικό να φιλοξενούν μεγάλα και ακριβά θεάματα και να γεμίσουν.

Δεν είναι πολλές βέβαια αυτές οι αίθουσες στην Αθήνα… είναι το «Παλλάς», είναι το «Θέατρον» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, στα μεγάλα περιλαμβάνεται και το Ακροπόλ, αρκετά πιο κάτω από θέσεις αλλά και το Βέμπο. 

Αυτά τα θέατρα πρέπει να έχουνε πολύ κόσμο στη σκηνή και ακριβές παραγωγές για να προσελκύσουν τα πλήθη. Κάτω από 350 θέσεις τα πράγματα είναι πιο εύκολα γιατί αναγκαστικά θα παίξουν πιο μικρές παραγωγές άρα και πιο φθηνές.

Βέβαια το πόσο μικρό ή μεγάλο το θέατρο είναι ανεξάρτητο από την ποιότητα της παράστασης, να το ξεκαθαρίζουμε αυτό…

ΥΠΠΟ: Εκκωφαντική σιωπή για τον θεατρικό χειμώνα

Το θέατρο όμως, όπως και το σινεμά, στοιχίζει αρκετά και όσο πιο μεγάλη παραγωγή, όσο πιο μεγάλο το θέατρο, τόσο πιο πολύ ιλιγγιωδώς ανεβαίνει το μπάτζετ.

Επίσης όσο πρόχειρη και αν είναι μια παράσταση, ειδικά με ακριβό μπάτζετ αποκλείεται να θέλει λιγότερο από δύο τρεις μήνες πρόβα.

Αισιόδοξα ξεκίνησαν αρκετοί θεατρικοί επιχειρηματίες με μεγάλα θέατρα να ετοιμάζουν παραστάσεις ακριβές μόνο που ξαφνικά ο κορονοϊός άρχισε να καλπάζει και να αγριεύει περισσότερο από την περασμένη άνοιξη. Και εν το μεταξύ οι πρόβες και τα έξοδα τρέχουν και κανείς δε βγαίνει έστω και κατά προσέγγιση να πει – και βέβαια μόνο το Υφυπουργείο και ο κύριος Χαρδαλιάς μπορεί να πει κάτι τέτοιο, να κάνει δηλαδή μια ενημέρωση για το πόσο τοις εκατό των θέσεων θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα θέατρο.

Γιατί βέβαια κάποιοι π.χ. μπορεί να τα έχουν υπολογίσει, ότι με το 60% των θέσεων του θεάτρου τους η παράσταση τους να «βγαίνει» ενώ με το 40% θα είναι μια καταστροφή, λέω τώρα εγώ…

Βεβαίως από τώρα μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου που θα αρχίσουν οι πρεμιέρες, μπορεί στο συγκεκριμένο θέμα να γίνουν τα καλύτερα, αλλά μπορεί ω μη γένοιτο να συμβούν και τα χειρότερα. Σίγουρα δε μπορείς να ζητήσεις ακόμα και από το Χαρδαλιά να ρίξει τα χαρτιά για να σου πει τι θα γίνεται μετά από ένα μήνα. Αλλά εν πάση περιπτώσει μπορούν να πουν σε γενικές γραμμές τι περιμένουν και τι όχι και πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα την κάθε περίπτωση. Θα μου πεις βέβαια εδώ δεν ξέρουν τι γίνεται τώρα, πολλά ζητάς – τα έχουν χάσει ξαφνικά που ο ιός δεν πήγε διακοπές…

Το θέατρο όμως δεν είναι σινεμά που μπορεί να έχει πολύ κόσμο που δουλεύει και που είναι επίσης τέχνη πανάκριβη, αλλά στο σινεμά αναβάλλεις την προβολή του όσο θέλεις περιμένοντας καλύτερες μέρες.

Απαράδεκτες αδιαφάνειες σε διαγωνισμό του ΥΠΠΟ

Το θέατρο αν δεν ανεβεί τη στιγμή που έχει αποφασιστεί, πάει πέταξε το πουλάκι…

Και το θέατρο ξέρετε δεν είναι μόνο επιχειρηματίες, μεγάλοι και ακριβοπληρωμένοι πρωταγωνιστές, σκηνοθέτες σταρ ή συγγραφείς με μεγάλα ποσοστά. Θέατρο είναι και οι ταξιθέτριες και οι ταμίες και οι διευθυντές σκηνής, οι τεχνικοί, οι καθαρίστριες, οι αμπιγιέρ, τα παιδιά στο μπαρ.

Ένας ολόκληρος κόσμος που περιμένει να φάει ψωμί και που μπορεί για κάποιους «επισήμους» ο χώρος της τέχνης και του θεάματος να μην είναι προτεραιότητα, αλλά οι εργαζόμενοι του έχουν την ίδια προτεραιότητα με όλες τις άλλες κατηγορίες εργαζομένων.

Γι’ αυτό κάποια στιγμή ας πει κάποιος έστω και σε πολύ γενικές γραμμές τι μπορεί να μέλλει γενέσθαι, ας κάνει μια ενημέρωση ο κύριος Χαρδαλιάς για το θέατρο και γενικά για τον πολιτισμό, αλλιώς προβλέπω πολύ κόσμο να κλαίει από τα ξαφνικά «χαΐρια και τις προκοπές» τους… 

ΥΠΠΟ: Εκκωφαντική σιωπή για τον θεατρικό χειμώνα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ