16.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Κλειστή η Μετροπόλιταν Όπερα μέχρι το φθινόπωρο του 2021

Πριν λίγες ημέρες, η Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει κλειστή μέχρι το φθινόπωρο του 2021 λόγω της απειλής του Covid-19.

Παρόλου που η «Met» σχεδίαζε το άνοιγμά της στις 31 Δεκεμβρίου του ’20, τώρα οι ειδικοί ασφάλειας και υγείας τη συμβούλευσαν να περιμένει μέχρι το φθινόπωρο του ’21 αλλά κυρίως μέχρι τη στιγμή που θα βρεθεί το εμβόλιο, θα χρησιμοποιείται ευρέως, θα έχει εξασφαλιστεί η ανοσία και η ασφάλεια του κοινού και η χρήση μάσκας όπως και οι κοινωνικές αποστάσεις θα αποτελούν παρελθόν. Η ανακοίνωση βέβαια αυτή βάζει ένα μεγάλο ερωτηματικό στο γενικό πλάνο επανέναρξης των θεαμάτων.

Μετροπόλιταν Όπερα Νέα Υόρκη

Κλειστή η Μετροπόλιταν Όπερα στη Νέα Υόρκη

Οι εκπρόσωποι του Broadway League αρνήθηκαν να σχολιάσουν το κατά πόσο θα επηρεάσει αυτή η ανακοίνωση το άνοιγμα των θεάτρων, ενώ οι εκπρόσωποι του Lincoln Center, το οποίο βρίσκεται στο ίδιο κάμπους με τη Μετροπόλιταν, δηλώνουν ότι δεν θα επηρεαστούν από αυτή την απόφαση.

Αυτή τη στιγμή, το Μπρόντγουει αναμένεται να παραμείνει επισήμως κλειστό μέχρι και τις 3 Ιανουαρίου του ’21. Οι παραγωγοί σκέφτονται τα θέατρα να ανοίξουν ξανά την άνοιξη του 2021, υπό την προϋπόθεση ότι τα κρούσματα θα είναι σε χαμηλά επίπεδα και ότι θα έχει βρεθεί κάποια θεραπεία ή ακόμα καλύτερα το εμβόλιο, καθώς οι παραγωγές δεν μπορούν να είναι βιώσιμες με τις μειωμένες χωρητικότητες των θεάτρων.

Στο δελτίο τύπου, οι εκπρόσωποι της Μετ δήλωσαν ότι οι ειδικοί υγείας τους τόνισαν πως αφού βρεθεί το εμβόλιο, θα χρειαστούν 5-6 μήνες ώστε η κατάσταση να είναι ασφαλής για να ανοίξει κανονικά.

Ο προγραμματισμός του οργανισμού είναι να ανοίξει στις 27 Σεπτεμβρίου με το «Fire Shut up in my Bones», του Terence Blanchard. Ο Γενικός Διευθυντής της Μετροπόλιταν Όπερα, Πίτερ Γκέλμπ, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να γίνει συμπίεση στα κόστη, μια πρόταση που όταν είχε γίνει στα συνδικάτα του Μπρόντγουει βρήκε μεγάλη αντίσταση.

«Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να παίξουμε, ζημιώνει τρομερά τον οργανισμό μας. Το μέλλον μας εξαρτάται από τις καλλιτεχνικές μας επιλογές που πρέπει να είναι ισχυρές αλλά και από τη συλλογική προσπάθεια να μειώσουμε τα κόστη, μέχρι το κοινό να επιστρέψει πλήρως», τελειώνει ο Γκέλμπ.

Οι επιπτώσεις του Covid-19 είναι κοινές για τη διεθνή πολιτιστική αγορά όπως σαφώς επηρεάζουν και τη χώρα μας.

Τόσο στον τομέα της εγχώριας καλλιτεχνικής παραγωγής όσο και σε εκείνο των διεθνών μετακλήσεων.

Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή αντιμετώπισης μέσα στις πολλές δυσκολίες που ανακύπτουν όσον αφορά στον συντονισμό και την αντιμετώπιση της κατάστασης. Η πολιτιστική βιομηχανία είναι ένα πολυσύνθετο και πολύπλοκο πεδίο που εμπεριέχει διαφορετικές ταχύτητες και κάποιες φορές αντικρουόμενα συμφέροντα.

Μεγάλοι θεσμικοί οργανισμοί, όπως η Μετροπόλιταν Όπερα, και η ιδιωτική πρωτοβουλία (του Μπρόντγουει, δεν μπορούν να προσεγγίσουν το κοινό κατά τα άλλα πρόβλημα με τον ίδιο τρόπο. Αυτό είναι βέβαια ένα φαινόμενο που το παρατηρεί κανείς και στην Ελληνική αγορά.

Ας σταθούμε λοιπόν στα λόγια του Πίτερ Γκέλμπ και ας κάνουμε κινήσεις προς τη συλλογική προσπάθεια.

Πηγή: BroadwayNews.com

Γιάννης Μουστάκας
Γιάννης Μουστάκας
Οι ιστορίες είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου και μου αρέσει να τις γράφω, είτε δικές μου είτε δανεικές. Γιατί οι ιστορίες είναι ο τρόπος να αφηγούμαστε τη ζωή, να αναπολούμε τις ωραίες και όμορφες στιγμές της, μη λησμονώντας και τις ζόρικες που μας δίδαξαν τα σημαντικά. Ίσως για μένα να είναι και μια μορφή αυτοψυχανάλυσης. Στο Youfly.com αρθρογραφώ για πολιτιστικά θέματα και την καλλιτεχνική επικαιρότητα, ελπίζοντας πως το πληκτρολόγιό μου θα συμβάλλει στο να ανακαλύψουμε μαζί ανεξερεύνητες γωνιές στον κόσμο των τεχνών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ