21.4 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Η επόμενη μέρα για το Off Broadway

Σύμφωνα με το Broadway news και δηλώσεις ειδικών τα θέατρα Off Broadway συνεχίζουν να παράγουν έργο ακόμη και τώρα που οι ημερομηνίες πρεμιέρας και έναρξης των θεάτρων παραμένουν ασαφείς.

Το Public Theatre, το Atlantic Theatre Company και το Playwrights Horizons είναι σε επαφή με τους συγγραφείς που συνεργάζονται, φιλοξενούν σεμινάρια στο Zoom και προσπαθούν να σχεδιάσουν μελλοντικές παραστάσεις που περιλαμβάνουν και έργα που αναβλήθηκαν. Αυτά κάνουν τώρα, καθώς τα θέατρα παλεύουν με περιορισμένα οικονομικά και μια αβέβαιη επιστροφή ως το ζωντανό θέατρο.

Από τη μία πλευρά, με τη καραντίνα στο σπίτι προσφέρεται στους καλλιτέχνες η ευκαιρία να γράψουν νέα έργα και μιούζικαλ ή και να δουλέψουν πάνω σε άλλα που είχαν ήδη. Στο Public Theatre, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνονται συνεχείς συναντήσεις ψηφιακά με καλλιτέχνες όπως η Rachel Chavkin και ο Dave Malloy, οι οποίοι αναπτύσσουν περαιτέρω τη μουσική τους για το μιούζικαλ “Moby Dick” όπως και για ένα μιούζικαλ για τον Shakespeare ‘’ελπίζοντας να παρουσιαστεί κάποια μέρα και στο το κοινό’’ σύμφωνα με τα λεγόμενα του καλλιτεχνικού διευθυντή Oskar Eustis.

‘’Με κάποιο τρόπο είναι πιο καρποφόρο το τώρα από ότι οι κανονικές μας μέρες, επειδή έχουμε περισσότερο χρόνο για συνάντησεις.’’, είπε ο Eustis.

Το Public Theatre χρησιμοποίησε το Zoom πρόσφατα για ένα σεμινάριο “Suffragists”, ένα νέο μιούζικαλ από τη Shaina Taub, σε σκηνοθεσία από τον Leigh Silverman, με τα 14 μέλη του καστ ενσύρματα συνδεδεμένα για να μειώσουν τον χρόνο καθυστέρησης ήχου. Η διαδικασία ήταν «αποτελεσματική, αλλά όχι τόσο αποτελεσματική» όσο μια ζωντανή  συνάντηση, είπε ο Eustis.

Ενώ παραμένουν κλειστά, τα θέατρα πειραματίζονται επίσης με διαφορετικά μέσα για έργα. Το Public Theatre έκανε πρεμιέρα πρόσφατα στο Apple Family του Richard Nelson, ένα έργο που γράφτηκε ειδικά για το Zoom. Το Playwrights Horizons κυκλοφόρησε το SoundStage podcast – ένα έργο που ήταν τυχαία στα σκαριά πριν από την πανδημία COVID-19 – στο οποίο το θέατρο είχε σαν ιδέα μόνο την αναπαραγωγή ήχου. Ωστόσο, το επίκεντρο για όλους παραμένει και είναι η επιστροφή στο ζωντανό θέατρο.

“Κάθε φορά που παρακολουθείτε θέατρο στο διαδίκτυο, αυτό που πιθανότατα είναι σαφές είναι ότι δεν μπορείτε να αναδημιουργήσετε μια ζωντανή παράσταση”, δήλωσε ο Adam Greenfield, συνεργάτης καλλιτεχνικός διευθυντή της Playwrights Horizons. Καθώς τα θέατρα συνεχίζουν να εστιάζουν στα έργα που προορίζονται για ζωντανή παράσταση, ηθοποιοί και σκηνοθέτες προσπαθούν να μείνουν πιστοί στις παραγωγές που αναβλήθηκαν ή δεν ανοίξαν λόγω του Κορωνοιού.

Η εταιρεία Atlantic Theatre είχε ξεκινήσει πρόβες για το “The Bedwetter”, ένα νέο μιούζικαλ από τη Sarah Silverman, τον Joshua Harmon και τον Adam Schlesinger, όταν διατάχθηκε να κλείσουν τα θέατρα στη Νέα Υόρκη. Λίγες εβδομάδες αργότερα, ο Schlesinger, ο οποίος έγραψε τη μουσική και συνέγραψε τους στίχους στο κομμάτι, πέθανε απο τον ιό του COVID-19.

‘’Είμαστε κάπως σοκαρισμένοι και πενθούμε, αλλά μετά απο αυτό είμαστε πιο αφοσιωμένοι από ποτέ στο έργο και προχωρούμε’’, δήλωσε ο Neil Pepe, καλλιτεχνικός διευθυντής της Atlantic Theatre Company.

Το Atlantic Theatre ανέβαλε επίσης την παραγωγή του “A Play is a Poem” του Ethan Coen, μια σειρά από παραστάσεις μονόπρακτων, η οποία παράσταση ο ηθοποιός Neil Pepe ελπίζει να γίνει στην επόμενη σεζόν.

Το Public Theatre αναγκάστηκε να ακυρώσει επτά παραστάσεις που θα γινόντουσαν μέσα την άνοιξη και το καλοκαίρι. Στο Playwrights Horizons, ο θίασος από το “Unknown Soldier” παραμένει στην θεατρική εταιρία καθώς η εταιρεία σχεδιάζει για το άμεσο μέλλον το μιούζικαλ και ας είναι κλειστοί τώρα, καθώς το ίδιο ισχύει και για το “Selling Kabul” της Sylvia Khoury και ένα νέο έργο του Jeremy O. Harris.

Επειδή δεν υπάρχει σαφής ένδειξη για επαναλειτουργία στα θέατρα, ο Pepe είπε ότι σκέφτεται για την επερχόμενη σεζόν ‘’μία ή δύο παραστάσεις’’, με διαφορετικά σενάρια που έχουν σκεφτεί σε περίπτωση που τα θέατρα δεν ανοίξουν ξανά μέχρι το φθινόπωρο ή τον Ιανουάριο ή ίσως και αργότερα.

Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν επίσης δύσκολη τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης. Τα θέατρα δεν έχουν κανένα εισόδημα από  πωλήσεις εισιτηρίων και τα στελέχη αναγκάζονται να κάνουν τους οργανισμούς τους πιο λιτούς καθώς στηρίζουν λιγότερο με δωρεές και έχουν μειωμένη πολιτιστική χρηματοδότηση. Αυτό μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά να προσφέρουν νέες ευκαιρίες σε καλλιτέχνες.

‘’Από τη μία πλευρά λοιπόν, προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε και να παραμείνουμε κι εμείς ενεργοποιημένοι από την άποψη όλων των εξελίξεων’’, δήλωσε ο Pepe ‘’και την ίδια στιγμή, αναγκαστήκαμε να απολύσει πολλούς ανθρώπους την τελευταία εβδομάδα».

Το Public Theatre αναγκάστηκε να απολύσει το 70% του προσωπικού του – μια κίνηση που όπως είπε ο Eustis έγινε για να εξασφαλίσει ότι το ίδρυμα θα είναι έτοιμο να ανοίξει ξανά, όποτε μπορεί να είναι αυτή η ημερομηνία, ακόμη και αν χρειαστεί η εταιρία να είναι «αναμφίβολα με μειωμένα άτομα».

Οι Playwrights Horizons δεν πραγματοποίησαν απολύσεις – και κατάφεραν να θέσουν σε λειτουργία δύο νέους θεατρικούς συγγραφείς τις τελευταίες εβδομάδες χρησιμοποιώντας προϋπάρχουσα χρηματοδότηση – αλλά έχει πραγματοποιήσει περικοπές μισθών σε γενικές γραμμές, δήλωσε ο Greenfield.

Το κλείσιμο των θεάτρων, ωστόσο, επηρέασε τα σχέδια του Greenfield για τους Playwrights Horizons όπου θα αναλάβει καλλιτεχνικός σκηνοθέτης τον Ιούλιο. Είχε προγραμματίσει να δημιουργήσει το νέο του όραμα, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με περισσότερους θεατρικούς συγγραφείς και την προσέλκυση του κοινού πιο συχνά στα δύο θέατρα του οργανισμού.

«Το πρώτο μου καθήκον τώρα θα είναι να τραβήξω το θέατρο μέσα από αυτήν την κρίση και μερικές από τις μεγαλύτερες ιδέες είναι να γίνουν πράγματα, που θέλω να πραγματοποιήσω  έστω και λίγο αργότερα από ό, τι κανονικά θα ήθελα», δήλωσε ο Greenfield.

Το κλείσιμο των θεάτρων, ωστόσο, επηρέασε τα σχέδια του Greenfield για τους Playwrights Horizons όπου θα αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής τον Ιούλιο. Είχε προγραμματίσει να δημιουργήσει το νέο του όραμα, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με περισσότερους θεατρικούς συγγραφείς και την προσέλκυση του κοινού πιο συχνά στα δύο θέατρα του οργανισμού.

«Το πρώτο μου καθήκον θα είναι να τραβήξω το θέατρο μέσα από αυτήν την κρίση και μερικές από τις μεγαλύτερες ιδέες θα είναι κάποια πράγματα που θα μπορέσω να τα κάνω έστω και λίγο αργότερα από ό, τι ήθελα», δήλωσε ο Greenfield.

Ωστόσο, ο Greenfield σημειώνει ότι το ιδανικό για εκείνον σανπαραγωγός  ‘’να είναι εύπροσάρμοστος’’ και ίσως ακόμη περισσότερο τώρα, καθώς τα θέατρα αναγκάζονται να επανεξετάσουν τις συμβάσεις και τις προυποθέσεις για την επιστροφή τους.

Σε αυτό το σημείο,  Greenfield και Pepe δήλωσαν ότι οι εταιρίες τους βρίσκονται ακόμη στα πρώτα στάδια και σε επίπεδο φαντσίας. Εάν τα θέατρα τους θα πρέπει να κάνουν φυσικές αλλαγές – συμπεριλαμβανομένων μικρότερων σκηνικών ή απομακρυσμένεων θέσεων – για να μπορέσουν φιλοξενήσουν με ασφάλεια τους θεατές. Ο Eustis είπε ότι δεν προβλέπει να γίνεται μερική επανέναρξη των Public Theatre.

«Το θέατρο δεν είναι μέσο κοινωνικής αποστασιωποίησης», είπε ο Eustis. “Αυτό σημαίνει ότι θα ανοίξουμε είτε όταν έχουμε εμβόλιο, ή θεραπεία ή έχουμε αναπτύξει κάποιο είδος ανοσίας της αγέλης και η εξάπλωση έχει σταματήσει.” Ωστόσο, το Public Theatre θέλει μόλις ανοίξει ξανά, τα θέατρα να αποδείξουν γρήγορα τη σημασία τους για την κοινωνία, είπε, τόσο ως μέρος  φιλανθρωπικών διαγωνισμών, όσο και ως μια κίνηση για να ωθήσει την κοινωνία προς ισότητα και ένταξη.

Όσον αφορά το περιεχόμενο των έργων, τα θέατρα έχουν προγραμματισμένα έργα για να παρουσιάσουν.  Ο Pepe είπε ότι δεν αναμένει ότι όλα τα έργα θα επικεντρωθούν στον Κορωνοιό, αλλά περισσότερο ίσως στην εμπειρία των καλλιτεχνών που είχαν τον χρόνο για να προβληματιστούν.

«Σίγουρα πρόκειται να γίνουν έργα που πρέπει να προσεγγίσουν τον Κορωνοιό, αλλά νομίζω ότι θα επικεντρωθούμε σε ουσιαστικές αλήθειες για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος», είπε ο Pepe.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Αλέξανδρος Κατσαρίδης
Αλέξανδρος Κατσαρίδης
Πτυχιούχος του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό πανεπιστήμιο Αθηνών. Δημοσιογράφος και Διευθυντής του Youfly.com. Αρθρογράφος στο Youfly.com στην στήλη «Kats me, If you can». Τηλεοπτικό Ρεπορτάζ στην εκπομπή Fay's Time, με την Φαίη Σκορδά, στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ. Μιλάω αγγλικά και γαλλικά. Λατρεύω τα ταξίδια, τα βιβλία, τον αθλητισμό και το θέατρο!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ