24.6 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Δημήτρης Καραντζάς: Αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Προσκήνιο

Το Σεπτέμβριο του 2020, ο Δημήτρης Καραντζάς αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου “Προσκήνιο”, με στόχο τη δημιουργία ενός χώρου έρευνας πάνω στο θέατρο και την ανάπτυξη των συνθηκών που θα δώσουν το δικό τους στίγμα στη τέχνη.

Παρακάτω θα βρείτε το σημείωμα του Δημήτρη Καραντζά για το νέο αυτό εγχείρημα του ιδίου, των επιχειρήσεων Τάγαρη και φυσικά όλων των συνεργατών τους στο θέατρο “Προσκήνιο”.

Αναφορά γίνεται επίσης στις τρεις σπουδαίες παραστάσεις, “Οιδίπους”, “Ιππόλυτος” και “Θείος Βάνιας” που ανεβαίνουν τις προσεχείς σεζόν.

“Η ανακοίνωση της έναρξης αυτού του χώρου έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη και μετέωρη στιγμή για τους καλλιτέχνες και το σύνολο της κοινωνίας, στην οποία  η ομάδα των συνεργατών μου κι εγώ νιώσαμε την ανάγκη να απαντήσουμε με δράση και πράξη. Είναι ένα σχέδιο που οργανώνουμε εδώ κι έναν χρόνο με τον Μάριο Τάγαρη με επιμονή και προέκυψε μέσα από μια δική του πρόταση και μια δική μου ανάγκη. Η κίνηση αυτή έρχεται ως συνέχεια δυο γόνιμων συνεργασιών  ( Νεφέλες του Αριστοφάνη- Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019 και Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ – Θέατρο Βεάκη 2020). Είναι ένα σχέδιο που με κάθε ρίσκο θα επιχειρήσουμε να πραγματοποιήσουμε, με την ελπίδα να προσφέρουμε τροφή για σκέψη και με την ανάγκη να ανταλλάξουμε ερεθίσματα ακόμα και στις πιο δυσχερείς συνθήκες. 

Η σκηνή αυτή ξεκινάει ως τόπος έρευνας γύρω από τις παραστατικές τέχνες, με έναν σταθερό πυρήνα συνεργατών, που στα επόμενα βήματά της θα διευρυνθεί με προσκλήσεις σε άλλους καλλιτέχνες, με θεματικά φεστιβάλ ( γύρω από έναν συγγραφέα, μια εποχή, ένα θέμα ή έναν τρόπο θεάτρου) και εργαστήρια.

Κύριοι άξονες και θεματικές του χώρου θα είναι η «τραγωδία δωματίου» και τα κλασικό ρεπερτόριο,  χωρίς να εξαιρούνται σύγχρονα εγχώρια η ξένα κείμενα.

Η τέχνη είναι ένα ζωτικό πεδίο  που οφείλει να αφομοιώνει τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και να παραμένει πάντα ενεργό – όπως γινόταν ανά του αιώνες.

Το θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες της εποχής προχωρά στις εξής βασικές δράσεις :

Οι παραστάσεις του χειμώνα θα μπορούν να είναι προσβάσιμες και online, σε ειδικά σκηνοθετημένη συνθήκη προκειμένου να παράγεται ένα άρτιο καλλιτεχνικό έργο, έναντι εισιτηρίου καθώς η τέχνη και η εργασία όλων γύρω απ’ αυτήν δεν μπορεί να παρέχεται δωρεάν.

Επίσης διαμορφώνουμε κάποια πακέτα συνδρομής σε ειδικές τιμές με σκοπό να διευρύνουμε την πρόσβαση του κοινού στο θέατρο.

Είναι, για μένα, σημαντικό, να βρεθεί  μέσα σε αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες  ο τρόπος να μην  υποτιμάται το καλλιτεχνικό έργο, αλλά  παράλληλα να μην μετατραπεί η παρακολούθηση μιας παράστασης σε κάποιου είδους πολυτέλεια που οι περισσότεροι πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν.

Τέλος, θεώρησα κρίσιμο η εκκίνηση του θεάτρου να γίνει νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα  με μια παράσταση  που προέκυψε ως ανάγκη μέσα στην καραντίνα . Ως ανάγκη ύπαρξης της τέχνης με κάθε κόστος και ως ανάγκη μας να συνεχίσουμε μέσα από τη δουλειά μας να προσκαλούμε τον κόσμο στο θέατρο.

Έτσι ο άξονας  «τραγωδία δωματίου» ξεκινάει με τον Οιδίποδα του Σοφοκλή – την τραγωδία της υπαρξιακής περιπλάνησης του ανθρώπινου όντος και την τραγωδία της ταυτότητας. Την πιο γνήσια τραγωδία της γνώσης. Πρόκειται για μια σύνθεση βασισμένη στο κείμενο του Σοφοκλή σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη και στο σενάριο του Pasolini για τον Οιδίποδα Τύραννο.

Η επιλογή αυτή είναι πολλαπλώς συμβολική καθώς συνεχίζει την έρευνα γύρω από τη δομή και την εσωτερική διάρθρωση των επιχειρημάτων που τόσο έντεχνα και ανάγλυφα υπάρχουν στην τραγωδία και που ξεκινήσαμε μαζί με τη Θεοδώρα Καπράλου το 2017 με τη Μήδεια ( μια σύνθεση πάνω στο έργο του Ευριπίδη, με ενθέσεις από κείμενα του Pier Paolo Pasolini και του Heiner Muller) και επίσης σ αυτή την τραγωδία της συνείδησης συναντάμε το ερώτημα του μετά. Τι συμβαίνει μετά τη γνώση, τι συμβαίνει μετά τη συνειδητοποίηση  της τραγωδίας, τι συμβαίνει όταν μαθαίνεις ότι η «αρρώστια» είσαι εσύ.

Ο «Οιδίπους» θα ξεκινήσει την διαδρομή του σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής και της επαρχίας στα μέσα Ιουλίου.  

Τη χειμερινή σαιζόν θα εγκαινιάσει ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη σε μια σύνθεση για 5 πρόσωπα, που εντάσσεται πάλι στον άξονα «τραγωδία δωματίου».

Κατόπιν  θα ακολουθήσει το έργο του Τσέχωφ «Ο Θείος Βάνιας» . Αυτές οι δυο παραστάσεις θα συνυπάρχουν στο ρεπερτόριο στην εκ νέου διαμορφωμένη σκηνή του θεάτρου Προσκήνιο. 

Βοηθός μου στον προγραμματισμό και την οργάνωση του θεάτρου θα είναι η Γκέλυ Καλαμπάκα, η οποία υπογράφει και την οπτική ταυτότητα  του θέατρου.

Με την ελπίδα να πραγματοποιηθούν όλα με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν.”

 

Επιμέλεια: Κώστας Γεωργίου

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Youfly.com Team
Youfly.com Teamhttps://youfly.com/
Είμαστε μια ομάδα που αγαπάμε τις Τέχνες και τον Πολιτισμό. Βάζοντας τον εαυτό μας στη θέση του κοινού, δημιουργήσαμε το youfly.com για να φέρουμε την ψυχαγωγία αλλά και τη διασκέδαση ένα βήμα πιο κοντά μας. Η ειδησεογραφική μας πλατφόρμα έχει κεντρικό άξονα τον τομέα του Πολιτισμού και των Τεχνών. Εδώ θα βρείτε όλα τα τελευταία νέα, αφιερώματα, συνεντεύξεις και πρωτογενείς ειδήσεις, απόψεις και συζητήσεις, για θεατρικές παραστάσεις, μουσικές σκηνές, κινηματογραφικές ταινίες, εικαστικά δρώμενα, κυκλοφορίες βιβλίων, ειδήσεις για τα παιδιά, ψυχαγωγικά προγράμματα τηλεοπτικών καναλιών και υπηρεσιών streaming, όπως το Netflix!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ