24.3 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Δημήτρης Δημόπουλος: Καφρόκρεμα, κορονοϊός και νέα δεδομένα

O stand up κωμικός Δημήτρης Δημόπουλος ετοιμάζεται να μας παρουσιάσει μία ιδιαίτερη, ανατρεπτική παράσταση, την “Καφρόκρεμα”, η οποία αποτελείται από τα πιο σαρκαστικά και καυστικά κείμενα του.

Στη συνέντευξη που έδωσε στο Youfly.com, λοιπόν, μίλησε για τα νέα δεδομένα που έχει φέρει ο κορονοϊός, για το μέλλον του stand up στην Ελλάδα, για τα επόμενα σχέδια στην καριέρα του και πολλά ακόμη.

Είναι ένας από τους πιο γνωστούς και καταξιωμένους κωμικούς στο χώρο της κωμωδίας στην Ελλάδα – χωρίς υπερβολές. Ξεκίνησε το stand up comedy το 1996 από τις “Νύχτες Κωμωδίας” και μας χάρισε ασταμάτητο γέλιο με τις παραστάσεις του “Αντί Διδακτορικού” και “Υπερπαραγωγή”.

Δημήτρης Δημόπουλος 2020

Είναι ένας συνειδητοποιημένος κωμικός, ο οποίος μάλιστα έχει ασχοληθεί με την υποκριτική, την όπερα, τη μετάφραση, τη μεταγλώττιση και τα τουριστικά (ναι, κι όμως). Γνωρίζει γερμανικά, ισπανικά, αγγλικά και ρωσικά. Μάλιστα έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή ουκ ολίγες φορές.

Αφού κάναμε μία μίνι παρουσίαση του βιογραφικού του, ας συνεχίσουμε. 

Ο Δημήτρης Δημόπουλος θα παρουσιάσει την Καφρόκρεμα στο Cine Αλεξάνδρα στο Χαλάνδρι χαρίζοντας αξέχαστες στιγμές γέλιου και καφρίλας. Μία παράσταση που εκφράζει τόσο την καφρίλα των πιο κρυφών σκέψεών μας, όσο και την αφρόκρεμα των πιο ευγενών προθέσεών μας.

Η κωμωδία στην εποχή μίας πανδημίας

Μισάνοιχτη κουρτίνα παράσταση Καφρόκρεμα

Πώς είναι η κωμωδία στην εποχή του κορονοϊού;

Κατευθείαν στα βαθιά! Δεν ξέρω, ως δημιουργός μου φαίνεται πως είναι μουδιασμένη. Ίσως επειδή με την καραντίνα δεν είχαμε και πολύ χώρο να απλωθούμε επί σκηνής. Προσωπικά, όποτε μου λένε «καλά, τώρα με όλα αυτά που γίνονται, θα έχετε υλικό», χαμογελώ συγκαταβατικά γιατί δεν βρίσκω το κουράγιο να διαπραγματευτώ καλλιτεχνικά και να σχολιάσω όσα γίνονται.

Πώς νιώθετε με τα νέα δεδομένα που έφερε ο κορονοϊός, μάσκες, μειωμένη πληρότητα, social distancing;

Θα είναι η πρώτη παράσταση που θα κάνω με υποχρεωτική μάσκα στο κοινό την ώρα της παράστασης. Ήδη σκέφτομαι πώς θα είναι να γελά το κοινό με ηχομόνωση… Οι μειωμένες πληρότητες και οι αποστάσεις δεν μου έχουν φανεί ακόμα από σκηνής. Ως τώρα έχω παίξει σε ανοιχτούς χώρους όπου οι θέσεις μετακινούνταν κι έτσι οι αποστάσεις τηρούνταν χωρίς να υπάρχουν κενές θέσεις. Τώρα, όταν με το καλό μπούμε στους κλειστούς χώρους, δεν ξέρω πως θα μου φανεί να βλέπω κενές θέσεις ανάμεσα στο κοινό.

Ο Δημήτρης Δημόπουλος, η Καφρόκρεμα και το άγνωστο μέλλον

Δημήτρης Δημόπουλος Καφρόκρεμα συνέντευξη

Ποια είναι τα επόμενα βήματα στην καριέρα σας; Θα συνεχίσουν οι παραστάσεις της Καφρόκρεμας; Έχετε κάποιο άλλο project στο νου σας;

Τα επόμενα βήματα στην καριέρα μου είναι αρκετά μετέωρα αυτή την περίοδο. Σίγουρα θα συνεχίσω με τις μεταγλωττίσεις και τις μεταφράσεις, μιας και είναι δραστηριότητες που δεν επηρεάζονται τόσο. Το πλάνο για τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο για την Καφρόκρεμα ήταν να περιοδεύσω σε όσες περισσότερες πόλεις μπορούσα και να βιντεοσκοπήσω την παράσταση. Η οργάνωση μιας περιοδείας όμως είναι κάτι το δύσκολο και μια βιντεοσκόπηση σε ένα θέατρο με μειωμένη χωρητικότητα δεν με ενθουσιάζει ως ιδέα. Υπάρχουν πρότζεκτ εκτός του σταντ-απ, όμως δεν μπορώ να τα ανακοινώσω ακόμα. Θέλω και ελπίζω να πραγματοποιηθούν στο μέγιστο που θα επιτρέψουν οι περιστάσεις.

Ποια είναι η διαφορά της “Καφρόκρεμας” από τα άλλα δύο special που έχετε κάνει, “Αντί Διδακτορικού” και “Υπερπαραγωγή”;

Για μένα είναι η πιο απελευθερωτική παράσταση από τα σόλο που έχω κάνει ως τώρα! Την ευχαριστιέμαι πάρα πολύ και χαίρομαι που καταφέρνω να εκπλήσσω το κοινό και να προχωράμε μαζί προς νέα κωμικά μονοπάτια. Αν κάποιος έχει δει μόνο το «Αντί Διδακτορικού» ίσως και παραξενευτεί με την «Καφρόκρεμα». Όποιος, όμως, έχει δει και την «Υπερπαραγωγή» θα καταλάβει την εξέλιξη.

Και γιατί να μην την έχει δει; Την έχω ανεβάσει στο κανάλι μου στο YouTube όπως βιντεοσκοπήθηκε στο Θέατρο Σταθμός στο πλαίσιο του Dimopoulos Specials, όπου παρουσίασα όλα μου τα σόλο. Ναι, έκανα φεστιβάλ στον εαυτό μου, σιγά μην περίμενα να μου το κάνουν άλλοι!

Τι πρέπει να περιμένουν οι θεατές από την “Καφρόκρεμα”;

Να μην περιμένουν τίποτα! Να έρθουν χωρίς προσδοκίες και να επιτρέψουν στους εαυτούς τους τη χαρά της έκπληξης. Πολλοί φίλοι μου αναρωτιούνται πώς γίνεται και πάω και βλέπω τόσες παραστάσεις τον χρόνο. Η απάντησή μου είναι η εξής: πηγαίνω όσο πιο ανοιχτός μπορώ στο να παρακολουθήσω τον κόπο, τη δουλειά και την τέχνη όσων συμμετείχαν σε αυτό που θα παρακολουθήσω.

Το stand up στην Ελλάδα και τα επόμενα σχέδιά του

Δημήτρης Δημόπουλος Καφρόκρεμα παράσταση 2020

Πιστεύετε ότι το stand up έχει μέλλον στην Ελλάδα; Ποια είναι η γνώμη σας για την ελληνική κωμική σκηνή και την ανταπόκριση του κοινού σε αυτή;

Φυσικά και έχει μέλλον, εδώ έχει πια παρελθόν, υπάρχουν συνάδελφοι που σε λίγο καιρό θα κλείσουν 30 χρόνια στο σταντ-απ. Η ελληνική σταντ-απ σκηνή αυτή τη στιγμή προσφέρει ένα πλήθος κωμικών που μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε γούστο. Θέλετε καυστικό χιούμορ; Έχουμε! Θέλετε κωμωδία παρατήρησης; Έχουμε! Θέλετε λογοπαίγνια; Μουσική; Χορό; Εντάξει, χορό δεν έχουμε ακόμα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις… Η ανταπόκριση του κοινού είναι πολύ ενθαρρυντική. Κάτι που φάνηκε και από την παρουσία του στις παραστάσεις όσων κωμικών τόλμησαν να περιοδεύσουν το καλοκαίρι.

Απ’όσο ξέρω έχετε μία ιδιαίτερη αδυναμία στην Όπερα και τη μουσική. Έχετε σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, την οπερέτα «Σατανερί», κι έχετε γράψει, επίσης μεταξύ άλλων, «Το Λυκόφως των Χρεών» και το «Yasou Aida!». Για το «Yasou Aida!», μάλιστα, βραβευτήκατε με τον Έπαινο «Κάρολος Κουν» 2012. Πείτε μας δυο λόγια για την εμπειρία σας σε αυτό το χώρο. Πόσο διαφορετικός είναι από το stand up;

Η μεγάλη τους διαφορά είναι πως ενώ το σταντ-απ είναι μια μοναχική τέχνη, το μουσικό θέατρο είναι μια συλλογική τέχνη. Στο σταντ-απ είσαι συγγραφέας, σκηνοθέτης και παρουσιαστής του έργου σου. Στο μουσικό θέατρο έχεις ένα πλήθος ειδικοτήτων που συνεργάζεσαι, όπου η συλλογικότητα είναι προαπαιτούμενο για να παραχθεί έργο. Αυτό είναι κάτι που χαίρομαι που μπορώ να ζω: από τη μία να είμαι μόνος μου και από την άλλη να συνεργάζομαι με τόσο κόσμο.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή κι ο Επίλογος της συνέντευξης

Εθνική Λυρική Σκηνή Δημόπουλος Σατανερί

Δεδομένου ότι έχετε συνεργαστεί και στο παρελθόν με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως μεταφραστής στα έργα «Ωραία μου Κυρία», «Once», «Νυχτερίδα» και «Πιμπινόνε». Πώς ήταν η εμπειρία να συνεργάζεστε με την Εθνική Λυρική Σκηνή; Ποιες μπορεί να είναι οι δυσκολίες;

Η συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως μεταφραστής αποτελεί πάντα μια από τις αγαπημένες μου προκλήσεις, μιας και κάθε έργο που συνεργαζόμαστε είναι τόσο διαφορετικό. Η μετάφραση και ειδικά στίχων είναι η ενασχόληση που μπορεί να με κάνει να βυθιστώ τόσο που μπορεί να ξεχάσω και να φάω (και όσοι με ξέρετε προσωπικά, με ξέρετε τι φαγανό που είμαι).

Το γεγονός πως οι παραπάνω μεταφράσεις μου παρουσιάστηκαν σε παραγωγές της ΕΛΣ είναι μια μεγάλη ευθύνη. Μια ακόμα μεγαλύτερη τιμή και μια ακόμα μεγαλύτερη χαρά να μπορώ να υποκλίνομαι ως συντελεστής μια παράστασης ανάμεσα σε εξαιρετικούς μαέστρους, σκηνοθέτες, σκηνογράφους, ενδυματολόγους και φυσικά τραγουδιστές και ηθοποιούς.

Σαν απολογισμός της μέχρι τώρα δουλειά σας στο χώρο του “θεάματος” κι ό,τι συνεπάγεται, μπορείτε να μας πείτε δυο τρεις στιγμές που θα σας μείνουν αξέχαστες κι ένα όνειρο που δεν έχετε εκπληρώσει ακόμα, αλλά ελπίζετε να το κάνετε στο μέλλον.

Πολλές αξέχαστες στιγμές, θα αρκεστώ σε αυτή που μου ήρθε με το που διάβασα την ερώτηση. Όταν μετά από μία εβδομάδα των πιο αγχωτικών προβών που είχα κάνει ποτέ, κάναμε πρεμιέρα (και μοναδική παράσταση) το Stand-Up Symphony με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και κοιταζόμασταν κουρασμένοι και ενθουσιασμένοι με τους συντελεστές. Δεν χωρούσε στο μυαλό μας πόσο πετυχημένο ήταν το εγχείρημα μας να συνδυάσουμε σταντ-απ με συμφωνική μουσική. Η παράσταση ήταν να επαναληφθεί τον Μάιο που μας πέρασε, όμως ακυρώθηκε. Ελπίζω να μας δοθεί πολύ σύντομα η ευκαιρία να επαναληφθεί αυτή η τόσο μοναδική παράσταση.

Το όνειρό μου για το μέλλον, αυτή τη στιγμή, είναι να παρέλθει το συντομότερο αυτό που ζούμε και να επιστρέψουμε, όχι στην προηγούμενη «κανονικότητα», αλλά σε μια νέα, όπου θα έχουμε μάθει κάτι παραπάνω μετά απ’ όσα περνάμε.

Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για την Καφρόκρεμα, που θα παρουσιάσει ο Δημήτρης Δημόπουλος στο Χαλάνδρι.

Δείτε επίσης όλες τις stand up comedy παραστάσεις για το 2020 – 2021 μέχρι στιγμής.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) της πηγής προέλευσης Youfly.com.

Ζωή Καραθανάση
Ζωή Καραθανάση
Απόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήδη από τα παιδικά μου χρόνια είχα μία ιδιαίτερη αδυναμία στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τις τέχνες γενικότερα. Σύντομα, μέσα από τη σχολή, αλλά και διάφορα σεμινάρια στη δημιουργική γραφή και την παραγωγή βίντεο, ανακάλυψα την αγάπη μου για τον πολιτιστικό κλάδο. Έχω ασχοληθεί ερασιτεχνικά με το ραδιόφωνο και το ντοκιμαντέρ, ενώ έχω εργαστεί ως αρθρογράφος και copywriter. Γνωρίζω αγγλικά και γαλλικά, ενώ λατρεύω επίσης το θέατρο, τα ταξίδια, το χορό και το stand up comedy.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ