Μπαράζ θεατρικών ακυρώσεων από δήμους της Αττικής

Μπαράζ θεατρικών ακυρώσεων από δήμους της Αττικής

Σαν να μην έφτανε η κενή «υποσχετική» της στήριξης του Πολιτισμού από τις Περιφέρειες της χώρας, με πρώτη την Αττική, όπου βλέπουμε μπαράζ θεατρικών ακυρώσεων λόγω κορονοϊού, ξεκίνησαν και οι Δήμοι της Αττικής να βάζουν άκυρο στο θεατρικό αποκαλόκαιρο, αφήνοντας παραγωγούς και καλλιτέχνες ξεκρέμαστους…

Θυμάστε τα προ κορονοϊού αποκαλόκαιρα που όσοι θίασοι περιόδευαν, επέστρεφαν στην Αττική και τους δήμους της  – 53, αν δεν κάνω λάθος, συνολικά – για παραστάσεις;

Στην μετά κορονοϊού εποχή σαν κάποιος να το έχει βάλει στόχο, με άλλοθι τη «δημόσια υγεία», να το ξεθεμελιώσει και αυτό…

Τρέμουν καλλιτέχνες και παραγωγοί όταν χτυπά τα πρωινά το τηλέφωνο. Ποιος δήμος θα ακυρώσει σήμερα τις εκδηλώσεις του και θα τους αφήσει ξεκρέμαστους.

Τρεις διαφορετικές παραστάσεις των Θεατρικών Επιχειρήσεων Τάγαρη, ο «Οιδίποδας» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία, Δημήτρη Καραντζά, με τους Μιχάλη Σαράντη, Μαρία Κεχαγιόγλου, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, το «Δάφνες και πικροδάφνες» των Δημήτρη Κεχαΐδη – Ελένης Χαβιαρά, με τους Πέτρο Φιλιππίδη (και σκηνοθεσία), Τάσο Χαλκιά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Θανάση Πατριαρχέα και το «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει», με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη (και σκηνοθεσία), Ναταλία Δραγούμη, Μέμο Μπεγνή, Ευαγγελία Μουμούρη ακυρώθηκαν μαζί με τις εκδηλώσεις του Δήμου Αιγάλεω. Από τον φόβο του κορονοϊού (αίφνης). Ενώ είχε προηγηθεί, με αντίστοιχο άλλοθι, ο Κορυδαλλός. 

«Κάθε πρωί δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει», μου είπε ο Μάρκος Τάγαρης. «Κάναμε διαφήμιση για τις παραστάσεις που ακυρώθηκαν. Δεν έφτανε το πρόβλημα, έχουμε και επιπλέον ζημία. Βέβαια στον κορονοϊό τι να κάνεις; Δεν μπορείς να κάνεις επανάσταση. Χώρια που αρχίζει με το φόβο να μειώνεται η προσέλευση». 

Αυτός ο φόβος, η καλλιεργούμενη τρομοκρατία, είναι που… φοβίζει περισσότερο από την πανδημία. «Με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρχει ενδιαφέρον από το κοινό στο τέλος», όπως το θέτει ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης

theatro:baraz-theatrikon-akyroseon-apo-dimous-tis-attikis-moumoulidis

Την Τετάρτη, οι ηθοποιοί της παράστασης «Προσοχή, ο φίλος δαγκώνει» έλαβαν και μήνυμα ότι πλέον η περιοδεία τους τελειώνει και είναι ελεύθεροι.  

Όπως και του «Οιδίποδα». Για τον οποίο ο Δημήτρης Καραντζάς ανέβασε την Τετάρτη στο Facebook: «ΑΚΥΡΩΣΗ: η τελευταία παράσταση του Οιδίποδα στις 3 Σεπτεμβρίου στο Αιγάλεω μόλις ακυρώθηκε – όπως και όλες οι παραστάσεις του Δήμου Αιγάλεω για λόγους πρόληψης. Στα θέατρα, τους ελάχιστους δημόσιους χώρους που υπάρχει έλεγχος και τηρούνται τα μέτρα». 

theatro:baraz-theatrikon-akyroseon-apo-dimous-tis-attikis-dimitris-karantzas

Από δε τις «Δάφνες και πικροδάφνες» ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, επίσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξεσπάθωνε: «Προς όλους τους πολιτικούς άρχοντες που ακυρώνουν παραστάσεις κλείνοντας τα θέατρα δήθεν για να προστατέψουν (από τον πιο ασφαλή χώρο) τους ψηφοφόρους τους! Σταματήστε να διασπείρετε τον φόβο! Είναι θλιβερό και επικίνδυνο! Στα θέατρα από την αρχή έχουμε λάβει αυστηρά μέτρα ασφάλειας και τα τηρούμε! Δεν έχει βρεθεί ούτε ένα κρούσμα το οποίο να προκύπτει ότι κόλλησε τον ιό επειδή συγχρωτίστηκε σε θέατρο!» 

Η έκρηξη του Ασπιώτη για τις ακυρώσεις παραστάσεων

Την πέμπτη της – συνολικά – ακύρωση (είπαμε… μπαράζ θεατρικών ακυρώσεων) μέτρησε και η «Αντιγόνη» , σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, με τους Ιωάννα Παππά, Γιώργο Χρυσοστόμου, Λουκία Μιχαλοπούλου, Μάνο Καρατζογιάννη, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη και Δημήτρη Σαμόλη. Το εντυπωσιακό είναι ότι μόνον ελάχιστοι δήμοι της Αττικής είναι εκείνοι που επιμένουν να συνεχίζουν τις παραστάσεις τους, μην υποκύπτοντας στο διαρκώς καλλιεργούμενο κύμα φόβου. 

«Ο φόβος είναι ο χειρότερος σύμβουλος στην κρίση», μου λέει ο Θέμης Μουμουλίδης. «Άλλο η υπευθυνότητα, άλλο τα μέτρα και άλλο η διασπορά φόβου». Με θύματα, εν τέλει, τους πάνω από 60.000 εργαζόμενους στις παραστατικές τέχνες.  

Ο ίδιος στο facebook ανήρτησε: «ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΟΡΑΤΟΙ! ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο…ΠΑΤΟΥΛΗΣ, αυτό φαίνεται να είναι το σύνθημα αρκετών δημοτικών αρχών στο λεκανοπέδιο. 

Οταν πριν κάποιες εβδομάδες ο κ. Πατούλης ακύρωνε αυθαίρετα το σύνολο των εκδηλώσεων που επιχορηγούσε η Περιφέρεια Αττικής, δεν αντιδράσαμε. Βέβαια δεν είχαμε αντιδράσει και στον τρόπο που έγινε η επιλογή των παραγωγών που θα «αγόραζε» η Περιφέρεια! 

Δεν αντιδράσαμε όχι μονο στο μπαράζ θεατρικών ακυρώσεων, αλλά ούτε όταν με παρέμβαση της περιφέρειας άλλαζε τον Ιούλιο το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ όλων των εκδηλώσεων στους δήμους της Αττικής για να «χωρέσουν» οι δωρεάν επιλογές της περιφέρειας, με αποτέλεσμα πολλοί να προσδοκούν σημαντικά έσοδα από την Περιφέρεια Αττικής κι έτσι να σιωπούν… καρτερικά αναμένοντας… 

Οταν ακυρώθηκαν τα ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ δεν αντιδράσαμε, ίσως γιατί εμείς «είμασταν εκτός προγράμματος, οπότε τι μας νοιάζει»… 

Ακυρώνεται και το Φεστιβάλ Αισχύλεια 2020

Γενικά «αντιδρούμε» και μόνον … διαδικτυακά, οταν ο «πόλεμος» έρχεται στο σπίτι μας… 

Το Υπουργείο Πολιτισμού βρήκε ισχυρό άλλοθι στο «αυτοδιοίκητο» που δεν του επιτρέπει να παρέμβει!!! Ωστόσο ΦΡΟΝΤΙΣΕ να ανακοινώσει «δυναμικές» επιχορηγήσεις στις διοικήσεις των περιφερειών (ναι, λίγο πριν τις ακυρώσεις). Χωρίς να μας πει τι έγιναν αυτές οι επιχορηγήσεις. 

Για τα 100 εκατομμύρια (!!!) Που ανακοίνωσε στις αρχές του καλοκαιριού η υπουργός και που κάποιοι την πίστεψαν και αποθέωσαν τα ΜΜΕ θα μιλήσουμε στο τέλος . 

Μνημειώδης είναι η απάντηση του γενικού γραμματέα πολιτικής προστασίας στο ερώτημα του δημάρχου Νέαπολης ΣΥΚΕΩΝ, όπου επικαλείται ΦΕΚ (που μάλλον δεν έχει ποτέ διαβάσει) για την πρόταση του να ακυρωθούν τα Μερκούρεια. Κανείς δεν αντέδρασε και δεν πήρε είδηση πως το εν λόγω ΦΕΚ εξαιρεί ρητά από τις απαγορεύσεις τις ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ «σε ανοιχτά οργανωμένα θέατρα όπου τηρούνται όλα τα μέτρα»… Και ακυρώθηκαν τα ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ. Και ο δήμαρχος έχει ισχυρό άλλοθι μια ΑΚΥΡΗ επιστολή!!! 

Και η ΔΙΑΘΕΣΗ δεν είναι αντιπολιτευτική! Είναι λύπη για όσα ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ συμβαίνουν ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ! Και έρχεται ο χειμώνας όπου ΠΡΟΦΑΝΩΣ και θα συνεχιστεί το ίδιο αυθαίρετο τοπίο. 

Το ερώτημα είναι αν ο χώρος του σύγχρονου πολιτισμού μπορεί , για πρώτη φορά, ΕΝΩΜΕΝΟΣ να αντιδράσει, να παρέμβει, να ζητήσει διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες. Να διεκδικήσει το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ. 

Είναι προφανές πως η Κυβέρνηση δύσκολα θα αποφασίσει να οδηγήσει σε κλείσιμο τις χειμερινές αίθουσες γιατί αυτό θα σήμαινε και αντίστοιχες, έστω στοιχειώδεις, αποζημιώσεις. 

Επομένως το μαρτύριο της σταγόνας θα συνεχίζεται οσο ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΑΟΡΑΤΟΥΣ… 

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε εκείνους που σε μια εποχή παράνοιας και αυθαιρεσίας, αντιστέκονται. 

Μπράβο λοιπόν στις δημοτικές αρχές Αχαρνών, Βριλησσίων, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Παπάγου, Πειραιά, Πετρούπολης που αντιστέκονται και βοηθούν με τον τρόπο τους τον σύγχρονο πολιτισμό». 

Δεν υπάρχει σωτηρία, ήταν η επωδός του Θέμη Μουμουλίδη, στην κουβέντα μας. «Με 0,21% του προϋπολογισμού δεν κάνεις Πολιτισμό. Είμαστε μακράν οι τελευταίοι στην Ευρώπη. Όταν η Βουλγαρία δαπανά το 1,2%». Ούτε λόγος, βέβαια, για συγκροτημένη και συντονισμένη πολιτιστική πολιτική. Πόσω μάλλον σε αυτό το ζοφερό τοπίο των ακυρώσεων. Πάντα με άλλοθι – και μόνον – τη «δημόσια υγεία»… 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

Ακολούθησε το YouFly στο Google News! Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του youfly.com



About Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης

Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, βρέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να σπουδάζει Κτηνιατρική! Ενώ, στο μεταξύ, ξεκίνησε μια δημοσιογραφική πορεία, που κρατάει τέσσερις δεκαετίες, από την ιστορική «Ακρόπολη», με το… νυφικό της Νταϊάνας, στο διεθνές τμήμα της εφημερίδας (λόγω γλωσσών). Νοέμβριο του 1981 ξεκίνησε να εργάζεται στο Γραφείο Βορείου Ελλάδος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ». Συνεργάστηκε με τον «Ταχυδρόμο» και το «Marie Claire», σε μεγάλες συνεντεύξεις και με το Ραδιόφωνο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης «Ράδιο 105». Αλλά και ως ανταποκριτής της Σουηδικής Ραδιοφωνίας και σε ρεπορτάζ με το «60 Minutes» του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CBS. Συμμετείχε στην πρώτη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Δίφωνο», με τον «Ιστό» και πέρασε από την ΕΣΗΕΜΘ στην ΕΣΗΕΑ. Όταν, στην Αθήνα πλέον από το 1991, πέρασε στην αρχισυνταξία του Πολιτιστικού Τμήματος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», πρώτα υπό τη διεύθυνση του αείμνηστου Λέοντα Β.Καραπαναγιώτη. Εξέδωσε τα βιβλία «Αληθινά παραμύθια», «Με μουσικές εξαίσιες, με φωνές» και τη συλλογή διηγημάτων «Καπετάν Άγρα και Παραμυθίας γωνία». Συνεργάστηκε με τους ραδιοσταθμούς Innersound, Mood Radio και πλέον με το LaVitaRadio και με τον ιστότοπο Protagon.gr και από τον Ιούνιο του 2020 με το πολιτιστικό youfly.com.
Copy link
Powered by Social Snap