Το μέλλον της μουσικής απειλείται από τις streaming πληρωμές

Κραυγές αγωνίας από τους καλλιτέχνες, καθώς ο τρόπος με τον οποίο πληρώνονται για το music streaming απειλεί το μέλλον της μουσικής.

Συγκεκριμένα ο Guy Garvey, frontman των Elbow, είπε ότι μπορεί να ακούγεται δραματικό αλλά αν οι μουσικοί δεν έχουν να πληρώσουν το ενοίκιο του σπιτιού τους δεν μπορούμε να να έχουμε την μουσική που θέλουμε στην διάθεση μας. Μάλιστα ο γνωστός μουσικός έδωσε και πιο αναλυτικά στοιχεία.

Τα πενιχρά έσοδα του streaming θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της μουσικής

Είναι δεδομένο ότι η πανδημία Covid – 19 έκανε τα έσοδα των καλλιτεχνών να είναι στο χειρότερο δυνατό επίπεδο. Οι νέοι μουσικοί, οι οποίοι βασίζονται σε κέρδη από live πραγματικά θα υποφέρουν, συμπλήρωσε εμφατικά ο κιθαρίστας των Radiohead, Ed O’ Brien.

μέλλον μουσικής σε κίνδυνο λόγω streaming

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του υποψήφιου για βραβείο Mercury, Nadine Shah, που υποστήριξε πως τα κέρδη από τα streaming είναι πενιχρά. Τα λόγια αυτά του Shah έχουν πολλούς υποστηρικτές στην μουσική σκηνή. Απλώς αρκετές φορές δεν εκφράζονται ανοιχτά τέτοιες απόψεις γιατί κυριαρχεί ο φόβος. Πολλοί ανησυχούν ότι αν μιλήσουν ανοιχτά δεν θα βρίσκονται πλέον στα playlists και θα αρχίσουν να περιθωριοποιούνται.

Η  έρευνα γύρω από το θέμα εντατικοποιήθηκε αφότου οι καλλιτέχνες έπρεπε να περάσουν ένα χρόνο χωρίς ουσιαστικά έσοδα, λόγω της πανδημίας. Μάλιστα στην αρχή του lockdown η Ένωση Μουσικών ξεκίνησε μια εκστρατεία με τίτλο Keep Music Alive. Ταυτόχρονα τρέχει μια διαδικτυακή καμπάνια με hashtag #BrokenRecord. Αυτή επιδιώκει να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες στο τρόπο με τον οποίο μοιράζονται τα κέρδη από τις streaming υπηρεσίες. Μεταξύ των δισκογραφικών, των καλλιτεχνών και των ίδιων των υπηρεσιών.

Πολύ χαμηλές οι προμήθειες για κάθε stream

Πάντως αυτό το θέμα δεν είναι πρόσφατο καθώς είναι μια ιστορία με αρκετά μεγάλο παρελθόν. Χαρακτηριστικά να πούμε ότι το Spotify υπολογίζεται πως πληρώνει μεταξύ 0,002 € και 0,0038 € για κάθε τραγούδι. Η Apple κοστολογεί 0,0059 € το καθένα ενώ το youtube ακόμα λιγότερα. Όλα αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στους κατόχους δικαιωμάτων, που είναι ένας γενικός όρος που καλύπτει τα πάντα. Από τις τεράστιες δισκογραφικές εταιρείες μέχρι τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Συνήθως οι τελευταίοι φτάνουν να λαμβάνουν μόνο το 13% των εσόδων.

Οι ίδιες οι δισκογραφικές από την άλλη φαίνεται πως όχι απλά δεν ζημιώνονται αλλά αυξάνουν τα κέρδη τους από αυτήν την κατάσταση. H συνολική έρευνα πάντως συνεχίζεται καθώς θα πρέπει να ακουστεί και η άποψη της ίδια της βιομηχανίας της μουσικής για το θέμα.

Δείτε επίσης:

About Χρήστος Χρήστου

Χρήστος Χρήστου
Απόφοιτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου. Περάσματα από sites, εφημερίδες και αίθουσες μοντάζ. Ιδανικά θα περιέγραφε τον 7ο τελικό του NBA, έναν καθηλωτικό Grand Prix στο Interlagos ή έναν αγώνα σνούκερ του Ρόνι Ο’Σάλιβαν. Μιλάει αγγλικά και γερμανικά. Τον τελευταίο καιρό μυείται στο χώρο του Θέατρου και των Τεχνών... Why Not?