12.3 C
Athens
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, 2022

Πέννυ Μπαλτατζή: «Στήριξη στους νέους καλλιτέχνες»

Τι μας λείπει περισσότερο στη μουσική, κατά την Πέννυ Μπαλτατζή;

«Οι όμορφοι, καθαροί συναυλιακοί χώροι, που να είσαι περήφανος όταν παίζεις σε αυτούς». Και η στήριξη στους νέους καλλιτέχνες, που έχει εκλείψει πλέον. Αυτά και άλλα είναι το δικό της «τραγούδι» πίσω από τα τραγούδια της.

Να ξεκινήσουμε από τα τραγούδια και τις συναυλίες, εν μέσω κορονοϊού; Ή να πάμε στο μότο «Ας κρατήσουν οι χοροί και (τότε) θα βρούμε αλλιώτικα, στέκια επαρχιώτικα»;

Η Πέννυ Μπαλτατζή ξεκινάει και από τα δύο την κουβέντα μας. Και από τα τραγούδια και από τα στέκια.

Πέννυ Μπαλτατζή: «Στήριξη στους νέους καλλιτέχνες»

Καταρχάς σήμερα επέλεξε να συμμετέχει στη «Συναυλία των 11» (κατά την κινηματογραφική «Συμμορία των 11»), με έντεκα νέους και παραγωγικούς καλλιτέχνες που επιμένουν κόντρα στο τρέχον. «Ξορκίζοντας το φόβο και την κρίση που άφησε πίσω του το διάστημα του lockdown», όπως λένε.

Στην Τεχνόπολη, σήμερα Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020 και ώρα 21:00.

Οι «11» είναι οι Κατερίνα Ζευγαρά, Λαμπρινή Καρακώστα, Ιουλία Καραπατάκη, Δημήτρης Μπάκουλης, Κωνσταντίνα Πάλλα, Βασίλης Πασλίδης, Βασίλης Πετρίδης, Βασίλης Ράλλης, Άγγελος Φάμελος, Νεφέλη Φασούλη, Άννα Ψυχογιού. 

«Πρέπει να δώσουμε βήμα σε νέους καλλιτέχνες και νέες μουσικές. Εύχομαι αυτό να είναι ένα βήμα για να μην χάσουν την ελπίδα αυτοί οι νέοι καλλιτέχνες», είναι το σχόλιο της Πέννυς Μπαλτατζή. «Να συνεχίσουν να δουλεύουν με τη μουσική. Διότι ακούω πολύ κόσμο να θέλει να εγκαταλείψει». 

Το βρίσκει, μου λέει, τρομακτικό αυτό. «Και μένα μου πέρασε από το μυαλό να κάνω και άλλα πράγματα. Κανείς δεν σου δίνει κίνητρο, τελικά. Και αυτό είναι το πιο θλιβερό. Πώς εσύ θα συνεχίσεις το τραγούδι σε ένα σύστημα, στο οποίο δεν υπάρχει ουσιαστικά τίποτα για να στηρίζει τους καλλιτέχνες του;  

Και παραγωγικά με τρομάζει όλο αυτό. Πως θα παράξεις μουσική, τραγούδι, αν δεν μπορείς να το πληρώσεις;» 

Η ίδια δοκίμασε στην αρχή του καλοκαιριού ένα νέο για την Ελλάδα τρόπο παραγωγής.

Πέννυ Μπαλτατζή: «Στήριξη στους νέους καλλιτέχνες»

Έχει έτοιμα εννέα τραγούδια, που θα ολοκληρωθούν και θα κυκλοφορήσουν με τη μικρή έστω, βοήθεια του ίδιου του κοινού τους. Το οποίο, κατά έναν τρόπο, τα προαγοράζει με τον οβολό του, μέσω της πλατφόρμας crowdfunding, «Give & Fund».

Μια πλατφόρμα που προσπαθεί να ανοίξει δρόμο, χάρη και στην «ψυχή» της, τον παραολυμπιονίκη της κολύμβησης Γιάννη Χατζήμπεη. Για το συνολικό ποσό που είχε βάλει ως στόχο η Πέννυ Μπαλτατζή, μέσω της πλατφόρμας, ήτοι 31.500 ευρώ για όλο το πακέτο ήχου και εικόνας του πρωτότυπου για τα ελληνικά δεδομένα άλμπουμ της, έχει ήδη συγκεντρωθεί σχεδόν το 1/3.

Το καλοκαίρι «πάγωσε» λίγο τα πράγματα, μου εξηγεί. Και ακόμη και οι μεγαλύτεροι χορηγοί που σκόπευαν να συμβάλλουν (ακόμη και ομογενειακές κοινότητες σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Λουξεμβούργο και Γερμανία) άφησαν να περάσει ο Αύγουστος.  

Θα αφήσει τα πράγματα να της δείξουν το δρόμο. «Μπορεί και να μην πάμε τελικά στη Σαντορίνη, για να γυρίσουμε τα βίντεο. Είναι μια συμβολική προσπάθεια. Δεν σώζουμε τον κόσμο.  

Όσο για τη Σαντορίνη, την ήθελα, επίσης για συμβολικό λόγο: Επειδή μετά την έκρηξη του ηφαιστείου το νησί αναγεννήθηκε ύστερα από την καταστροφή, έτσι και ύστερα από τούτη την καταστροφή θέλαμε να δείξουμε πως γεννιέται κάτι νέο, όχι μόνον τραγουδιστικά, αλλά και ως νέος τρόπος παραγωγής». 

Στο μεταξύ, την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου ανοίγει μαζί με τον Σταύρο Σιόλα («Της Άρνης το νερό», «Διόδια»), την Ευτυχία Μητρίτσα και τη Ρένα Μόρφη, ένα νέο φεστιβάλ σε έναν νέο χώρο, καλοκαιρινό:

Το City Garden Festival (by Christmas Theater), στο Γαλάτσι. Υπό το γενικό τίτλο «Ο γύρος του κόσμου με ελληνικά τραγούδια». Και τον ειδικό, στη συναυλία, «Ταξιδιώτες του παντός». 

Κάπως έτσι βρεθήκαμε να μιλάμε για τα «στέκια (τα) αλλιώτικα».

Πέννυ Μπαλτατζή: «Στήριξη στους νέους καλλιτέχνες»

Με δυο λόγια γι’ αυτά που δεν υπάρχουν στα μέρη μας, κατά την Πέννυ Μπαλτατζή. Τουλάχιστον με τα σωστά, αν όχι υψηλά, στάνταρντς.  

«Χρειαζόμαστε νέους συναυλιακούς χώρους. Δεν έχουμε», ξεκινάει. Και φέρνει ένα παράδειγμα: το 2013, δούλεψε, ως Penny and The Swingin’ Cats, σε έναν ιδιαίτερο χώρο στου Ψυρρή. Το TinPan Alley. «Είχε και ράμπα αναπήρων και τουαλέτες αναπήρων, ήταν όλα πεντακάθαρα, υπήρχε ένας σεβασμός. Και είχε και βραβευμένα – σε επίπεδο design – τραπεζοκαθίσματα σε στυλ Lego.  

«Δεν εμφανιζόμουν στους υπάρχοντες λίγους χώρους», λέει, «επειδή δεν μου άρεσαν. Σε κάποιους δεν τολμούσα να δεχτώ κόσμο στα καμαρίνια και καθόμουν στην αίθουσα. Άλλοι δεν είχαν καν τα βασικά για όλους τους θεατές και για εκείνους με αναπηρίες. Ή την στοιχειώδη καθαριότητα. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν χώροι, στους οποίους να είσαι περήφανος που παίζεις σε αυτούς». 

Χώρια, μου εξηγεί, που το στυλ είναι «αν σου κάνει, αλλιώς να πας αλλού». Και ο καλλιτέχνης που θέλει να δουλέψει, χρειάζεται και άνθρωπο για την επικοινωνία και ενορχηστρώσεις και ενοικίαση στούντιο για τις πρόβες και χρήματα για τη χορηγούμενη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προβολή. «Α και για να εξηγούμαι. Δεν μιλάω για τσάμπα. Μιλάω για να δουλεύουν και να πληρώνονται όλοι». 

«Χρειαζόμαστε χώρους. Αυτό μου λείπει στα μέρη μας. Όμορφοι, καθαροί συναυλιακοί χώροι», επαναλαμβάνει με έμφαση. «Πιστεύω ότι μετά από αυτό που ζούμε τώρα, θα υπάρξει και η ανάγκη και η αλλαγή.  

Δεν γίνεται να συνεχίζεται αυτό που κάναμε. Πάμε και παίζουμε, και κάνουμε τους κομάντο. Και δεν λέω. Έχω παίξει και σε πανηγύρια… που πάει σύννεφο. Αλλά θέλω να αλλάξω τη ζωή μου προς το καλύτερο. Να την εξελίξω».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ YOUFLY.COM ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ. 

Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, βρέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να σπουδάζει Κτηνιατρική! Ενώ, στο μεταξύ, ξεκίνησε μια δημοσιογραφική πορεία, που κρατάει τέσσερις δεκαετίες, από την ιστορική «Ακρόπολη», με το… νυφικό της Νταϊάνας, στο διεθνές τμήμα της εφημερίδας (λόγω γλωσσών). Νοέμβριο του 1981 ξεκίνησε να εργάζεται στο Γραφείο Βορείου Ελλάδος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ». Συνεργάστηκε με τον «Ταχυδρόμο» και το «Marie Claire», σε μεγάλες συνεντεύξεις και με το Ραδιόφωνο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης «Ράδιο 105». Αλλά και ως ανταποκριτής της Σουηδικής Ραδιοφωνίας και σε ρεπορτάζ με το «60 Minutes» του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CBS. Συμμετείχε στην πρώτη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Δίφωνο», με τον «Ιστό» και πέρασε από την ΕΣΗΕΜΘ στην ΕΣΗΕΑ. Όταν, στην Αθήνα πλέον από το 1991, πέρασε στην αρχισυνταξία του Πολιτιστικού Τμήματος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», πρώτα υπό τη διεύθυνση του αείμνηστου Λέοντα Β.Καραπαναγιώτη. Εξέδωσε τα βιβλία «Αληθινά παραμύθια», «Με μουσικές εξαίσιες, με φωνές» και τη συλλογή διηγημάτων «Καπετάν Άγρα και Παραμυθίας γωνία». Συνεργάστηκε με τους ραδιοσταθμούς Innersound, Mood Radio και πλέον με το LaVitaRadio και με τον ιστότοπο Protagon.gr και από τον Ιούνιο του 2020 με το πολιτιστικό youfly.com.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
57,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
11,300ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,642ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ