22.9 C
Athens
Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022

Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων: Ο Μπετόβεν ως θεραπεία κατα του Κορονοϊού

Μπετόβεν ζωντανά στη Σύρο αλλά και μέσω Διαδικτύου ετοιμάζεται να παρουσιάσει, ιαματικά, από τις 12 Αυγούστου το 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων.

Γράφει ο Παύλος Ηλ.Αγιαννίδης

Από την εποχή του Πυθαγόρα, πατέρα των Μαθηματικών (και της… χορτοφαγίας), έχει αξιοποιηθεί η θεραπευτική ιδιότητα της μουσικής. Στο Αιγαίο, όχι πολύ μακριά από το νησί του Πυθαγόρα, τη Σάμο, η μουσική «απλώνει» και σήμερα ιαματικό δίχτυ προστασίας, σε ένα περίφημο φεστιβάλ, που οδεύει στην 16η διοργάνωσή του. 


«Η μουσική αποτελούσε ανέκαθεν ένα πολύτιμο συναισθηματικό καταφύγιο για τους ανθρώπους, ιδίως σε δύσκολους καιρούς, αλλά και μια πηγή έμπνευσης, ισορροπίας, γαλήνης, καθώς και μια θαυμάσια αφορμή για σύμπραξη, συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών και επικοινωνία», λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων, στη Σύρο, ο φημισμένος βιολονίστας και ειδικός στη μουσική δωματίου, Γιάννος Μαργαζιώτης. 

«Η μουσική δωματίου, της οποίας το Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων έχει υπάρξει δυναμικός πρεσβευτής τα τελευταία δεκαέξι χρόνια, είναι ένα λαμπρό παράδειγμα της δυνατότητας που προσφέρει η κλασική μουσική για συν-δημιουργία και παραγωγή έργου με καταλυτική πνευματική και ψυχολογική επίδραση σε όσους το βιώνουν, πάνω και κάτω από τη σκηνή». 

Και συνεχίζει: «Φέτος, αν και οι συνθήκες ήταν αντίξοες λόγω της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης, το Φεστιβάλ με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην τοπική κοινωνία που το έχει αγκαλιάσει και στηρίξει με θέρμη την τελευταία δεκαπενταετία, αναπροσάρμοσε τον αρχικό σχεδιασμό του, ώστε να πραγματοποιήσει ένα υψηλού επιπέδου πρόγραμμα συναυλιών, αξιοποιώντας κάθε δυνατό μέσο που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, ώστε οι δράσεις του να εγγυώνται την τήρηση των όρων υγιεινής και ασφάλειας θεατών, τεχνικών και καλλιτεχνών, χωρίς να υποβαθμίζεται η καλλιτεχνική τους αξία ή να εμποδίζεται η απεύθυνσή τους στο ευρύ κοινό». 

Η 16η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων είναι αφιερωμένη στον εμβληματικό συνθέτη Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, με αφορμή τα 250 χρόνια από τη γέννησή του.


Όπως λέει ο Γιάννος Μαργαζιώτης στο Youfly.com, το φεστιβάλ «ηχογράφησε και μαγνητοσκόπησε σπουδαία έργα του με την υποστήριξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην ευγενώς παραχωρηθείσα μεγάλη αίθουσα δοκιμών της, με τη συμμετοχή μουσικών της Ορχήστρας της, των σολίστ Αλεξίας Μουζά (πιάνο) και Γιάννου Μαργαζιώτη (βιολί), σε μουσική διεύθυνση Νίκου Χαλιάσα, καθώς και του Κουαρτέτου Εγχόρδων Αθηνών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, για να προβληθούν διαδικτυακά σε παγκόσμια εμβέλεια». 

Δεν θα μπορούσε όμως να μη δώσει το «παρών» και στη Σύρο, όπως κάθε χρόνο. Έτσι, στις 12 και 13 Αυγούστου 2020, η Έπαυλη Τσιροπινά στην Ποσειδωνία θα φιλοξενήσει δύο συναυλίες του Φεστιβάλ με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών (από μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών), τον κοντραμπασίστα Χρήστο Κομισόπουλο και το μαέστρο Νίκο Χαλιάσα. Στην πρώτη συναυλία θα εμφανιστώ και το Γιάννο Μαργαζιώτη ως σολίστ. Μια συναυλία η οποία θα δοθεί προς τιμή του Ιατρικού, Νοσηλευτικού, Διοικητικού και εν γένει προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου «Βαρδάκειο & Πρώιο», με την υποστήριξη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. 


Για την ιστορία, το Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων, γεννήθηκε μέσα από το κοινό όραμα των τεσσάρων μελών της οργανωτικής του επιτροπής, των Φώτη Καραγιαννόπουλου, Κώστα Φωτόπουλου, Γιώργου Φουφόπουλου και του Γιάννου Μαργαζιώτη, με στόχο «να μυήσουμε τον κόσμο της Σύρου, κατοίκους και επισκέπτες, στα διαχρονικά αριστουργήματα της κλασικής μουσικής, αποκαλύπτοντας ένα αισθητικό περιβάλλον στο οποίο δύσκολα έχουν πρόσβαση οι κάτοικοι των νησιών και αποκεντρωμένων περιοχών της χώρας». 

Η αναμετάδοση των μαγνητοσκοπημένων έργων θα πραγματοποιηθεί από τις 14 Αυγούστου μέσα από την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ: http://www.festivalcyclades.com  και τη σελίδα https://www.facebook.com/festivalcyclades. Με τη 12μελή ορχήστρα δωματίου από μουσικούς της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής (ΟΛΣ), το Γιάννο Μαργαζιώτη στο βιολί, την Αλεξία Μουζά-Αρένας στο πιάνο και το Νίκο Χαλιάσα στο πόντιουμ. Πάντα με έργα Μπετόβεν )κοντσέρτα, ρομάντσες κ.λπ.) και με ιαματική μουσική. 

Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης
Από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, βρέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να σπουδάζει Κτηνιατρική! Ενώ, στο μεταξύ, ξεκίνησε μια δημοσιογραφική πορεία, που κρατάει τέσσερις δεκαετίες, από την ιστορική «Ακρόπολη», με το… νυφικό της Νταϊάνας, στο διεθνές τμήμα της εφημερίδας (λόγω γλωσσών). Νοέμβριο του 1981 ξεκίνησε να εργάζεται στο Γραφείο Βορείου Ελλάδος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ». Συνεργάστηκε με τον «Ταχυδρόμο» και το «Marie Claire», σε μεγάλες συνεντεύξεις και με το Ραδιόφωνο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης «Ράδιο 105». Αλλά και ως ανταποκριτής της Σουηδικής Ραδιοφωνίας και σε ρεπορτάζ με το «60 Minutes» του αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου CBS. Συμμετείχε στην πρώτη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Δίφωνο», με τον «Ιστό» και πέρασε από την ΕΣΗΕΜΘ στην ΕΣΗΕΑ. Όταν, στην Αθήνα πλέον από το 1991, πέρασε στην αρχισυνταξία του Πολιτιστικού Τμήματος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», πρώτα υπό τη διεύθυνση του αείμνηστου Λέοντα Β.Καραπαναγιώτη. Εξέδωσε τα βιβλία «Αληθινά παραμύθια», «Με μουσικές εξαίσιες, με φωνές» και τη συλλογή διηγημάτων «Καπετάν Άγρα και Παραμυθίας γωνία». Συνεργάστηκε με τους ραδιοσταθμούς Innersound, Mood Radio και πλέον με το LaVitaRadio και με τον ιστότοπο Protagon.gr και από τον Ιούνιο του 2020 με το πολιτιστικό youfly.com.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
55,721ΥποστηρικτέςΚάντε Like
11,003ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,739ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ