Ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού, Ντάριο Φραντσεσκίνι, ανακοίνωσε χθες το θάνατο ενός μύθου: της Μόνικα Βίτι. Η Μούσα του Αντονιόνι, η ηθοποιός που ενσάρκωσε την ηρωίδα ενός πνευματικού κινήματος τη δεκαετία του 1960, έφυγε χθες σε ηλικία 90 ετών.
Ήταν μια ξανθιά Ιταλίδα. Δίπλα της οι ανταγωνίστριες της πάλευαν να διακριθούν, χαμένοι κάτω από τον καταρράκτη των μαύρων μαλλιών τους. Δεν ήταν δίκαιο! Όμως αυτή η φωτογενής ξανθιά τραβούσε τα βλέμματα σαν μαγνήτης.
Μόνικα Βίτι: Η πορεία της
Η Maria Luisa Cencia, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 3 Νοεμβρίου 1931. Ως παιδί ήταν ντροπαλή. Της είχαν δώσει το παρατσούκλι το κοριτσάκι με τα επτά “μεσοφόρια”…
Στα 15 της, ανέβηκε στη σκηνή, γράφτηκε στην Εθνική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης, έπαιξε μια 40χρονη γυναίκα στην οποία ανακοινώθηκε ο θάνατος του γιου της. Κατά τα άλλα, ήταν υπέροχη στο θέατρο παίζοντας ελληνικές τραγωδίες, Μπέκετ, Ιονέσκο. Το 1955 πήρε τον πρώτο της ρόλο στον κινηματογράφο. Σε κωμωδία. Η σωματική της διάπλαση ξεχωρίζει. Ένας σκηνοθέτης της ζητά να αλλάξει τη μύτη της. Ένας άλλος της γράφει: «Ψάχνω για μια καλή ηθοποιό, άσχημη και συμπαθητική, είσαι τέλεια». Το 1956, την ανακάλυψε ο πιο διανοούμενος σκηνοθέτης του ευρωπαικού κινηματογράφου,o Μικελάντζελο Αντονιόνι. Αναζητούσε μια ιδιαίτερη φωνή για να ντουμπλάρει τη φωνή της Αγγλίδας Ντόριαν Γκρέι στην ταινία του Le Cri . Κι από τότε, όλα άλλαξαν!
Η Μόνικα Βίτι έγινε η Μούσα μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη. Οι δυο τους έζησαν ένα μεγάλο πάθος. Μαζί έκαναν μαγικές ταινίες: Περιπέτεια, Έκλειψη, Νύχτα, Κόκκινη Έρημος. Έζησαν μαζί, αγαπήθηκαν πολύ και γέλασαν πολύ!
«Αντίο Μόνικα Βίτι, αντίο βασίλισσα το ιταλικού σινεμά. Η σημερινή είναι μία ημέρα μεγάλης θλίψης, μία μεγάλη καλλιτέχνις και μία μεγάλη Ιταλίδα χάθηκε», είπε στην ανακοίνωσή του ο Ιταλός Υπουργός Πολιτισμού
Ήταν μια γυναίκα με δυνατή προσωπικότητα, τεράστια γοητεία και μια χαρακτηριστική βραχνή φωνή που η ατάκα της στην Κόκκινη Έρημο θα μείνει στην ιστορία της κινηματογραφικής ατάκας: «με πονάνε τα μαλλιά μου»!
Η κριτική την αποθεώνει, το κοινό τη λατρεύει, τη θαυμάζει, την ερωτεύεται κι εκείνη κερδίζει βραβεία και είναι η απόλυτη ανταγωνίστρια σταρ θρυλικών σταρ όπως ηΣοφία Λόρεν, η Τζίνα Λολομπριτζίτα, η Κλαούντια Καρντινάλε
Μπορεί να παίξει τα πάντα. Από τους πιο δραματικούς ως τους πιο κωμικούς ρόλους.
Οι “μεγάλοι” του ευρωπαικού κινηματογράφου τη θέλουν πρωταγωνίστρια στις ταινίες τους.
Από τον Μπουνιουέλ, τον Έτορε Σκόλα και τον Μονιτσέλι ως τον Φασμπίντερ , τον Ρίζι και τον Κάρλο ντι Πάλμα που αφού χωρίσει (ξαφνικά) με τον Αντονιόνι, θα γίνει σύντροφος της
Μοιραία γυναίκα του κινηματογράφου και “μοιραία κωμικός”, όπως τη χαρακτήριζε ο Μονιτσέλι, η Μόνικα Βίτι ήταν έμπνευση για τους σκηνοθέτες όχι μόνο για το υποκριτικό ταλέντο της και την τεράστια γκάμα της, αλλά και για την απαράμιλλη ομορφιά της.
Το 1989 αποτραβήχτηκε από τα κινηματογραφικά πλατό. Έζησε απομονωμένη στη Ρώμη. Κι εγώ που τη θαύμασα γιατί από την πρώτη στιγμή που την είδα να φωτίζει με τη γοητεία και το χαμόγελο της τη μεγάλη οθόνη σα να ήταν βγαλμένη από πίνακα Αναγεννησιακού ζωγράφου, θέλω να τη φαντάζομαι να περνάει τις μέρες της βλέποντας ταινίες της. Τον εαυτό της δίπλα στον Αλέν Ντελόν, τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, τον Αλμπέρτο Σόρντι, τον Ούγκο Τονιάτσι, τον Μισέλ Πικολί, τον Μάικλ Κέιν . Και να χαμογελάει…
Αντίο Μόνικα
Δείτε ακόμα: Κάτια Γκουλιώνη: Οι «8 γυναίκες», 2 καινούργιες ταινίες, τα βραβεία και το Metoo
Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.