22.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Κατερίνα Χέλμη: Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει για τους ρόλους της σπουδαίας ηθοποιού

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης αποχαιρετά την Κατερίνα Χέλμη και θυμάται τους ρόλους της σπουδαίας ηθοποιού.

Ηθοποιοί που ο ρόλος τους, τους σφράγισε επαγγελματικά

Υπάρχουν κάποιοι ηθοποιοί από αυτούς που εργάστηκαν εντατικά στον ελληνικό κινηματόγραφο στα χρόνια του ‘50 και του ’60, οι οποίοι παίζοντας συνήθως τον ίδιο ρόλο ταυτίστηκαν τόσο πολύ με τον ρόλο που ακόμα και αν δεν ήταν το πιο σημαντικό που έκαναν στην καριέρα τους, τους σφράγισε επαγγελματικά. Η Ελένη Ζαφειρίου ας πούμε έμεινε στην κοινή συνείδηση όλων μας ως τυραννισμένη μάνα, ενώ είχε αλωνίσει την Επίδαυρο δίπλα στην Παξινού. Ο Λαυρέντης Διανέλλος το ίδιο ως πατέρας. Η Τασσώ Καββαδία ως κακιά και στρίγγλα μεγαλοαστή. Ο Σπύρος Καλογήρου ως σκληρός και μοχθηρός τύπος. Ο Αρτέμης Μάτσας ως ύπουλο κάθαρμα κλπ κλπ. Σε αυτούς πρέπει να βάλουμε και τον Σταύρο Παράβα που προσπάθησε με νύχια και με δόντια, για πάνω από τριάντα χρόνια να αποβάλει τον ρόλο του Φίφη.

Κατερίνα Χέλμη – Η εντυπωσιακή γυναίκα που έγινε γνωστή κυρίως από τους ρόλους της στον κινηματογράφο

Κατερίνα Χέλμη Κόκκινα Φανάρια

Η Κατερίνα Χέλμη έπαιξε στο θέατρο πολλά και αξιόλογα έργα του κλασικού και μοντέρνου δραματολογίου. Ήταν μια γυναίκα εντυπωσιακή, με προσωπικότητα, ήταν παντρεμένη με τον καθηγητή και ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Σβολόπουλο, διευθυντή του Ιδρύματος Καραμανλή, έναν πολύ αξιόλογο και σοβαρό άνθρωπο  -που σημαίνει ότι και η ίδια διέθετε μια καλλιέργεια-, δεν ήταν από τους ηθοποιούς που απασχόλησαν τη δημοσιότητα για λάθος λόγους εκτός της δουλειάς της, αλλά η μορφή της να σέρνεται στο πάτωμα στα πόδια του Κώστα Κούρτη και να φωνάζει «μην φεύγεις Ντόρη θα φαρμακωθώ» έχει σφραγίσει περισσότερο την μνήμη όλων μας από οτιδήποτε άλλο. Στα «Κόκκινα φανάρια» ήταν ένα από τα «κορίτσια» του οίκου ανοχής – καμπαρέ στην Τρούμπα, αλλά θες ο ρόλος θες ο τρόπος που την έστησε ο Βασίλης Γεωργιάδης απ’ όλη την υπέροχη ταινία που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ, αυτή η σκηνή, που την παίζει είναι η αλήθεια με όλη της την ψυχή, έβαλε υπογραφή. Έτσι κι αλλιώς η Κατερίνα Χέλμη δεν υπήρξε ποτέ ενζενί και στην πρώτη της εμφάνιση στο σινεμά το 1957 στα δεκαοχτώ της μόλις χρόνια, αν πιστέψουμε την ημερομηνία γέννησής της που λέει 1939 αν και ο ρόλος είναι για ενζενί, η ίδια φαίνεται εμφανώς ντάμα.

Κατερίνα Χέλμη ηθοποιός

Υπερασπίστηκε με πάθος τους έτσι κι αλλιώς «παράξενους» και «προχωρημένους» ρόλους για την εποχή

Από τη μια τα «Κόκκινα Φανάρια» από την άλλη η πόρνη του υπογείου στο «Νόμο 4000» του Δαλιανίδη όπου και εκεί δίνει ρεσιτάλ ιδιαίτερα στο ντουέτο με τον Βασίλη Διαμαντόπουλο με τη φράση «έχω και εγώ τιμή, να εδώ…» όπου δείχνει την καρδιά της είναι σπαρακτική. Από εκεί και πέρα οι ρόλοι της ήταν ή σε παρόμοιους ρόλους ή σε ρόλους κακιάς γυναίκας. Από την πόρνη στον «Ίλιγγο» του Δαλιανίδη στην στρίγγλα σταρ στο «Η αγάπη μας» του Κώστα Καραγιάννη αλλά και η πολύ ενδιαφέρουσα παρουσία της στο «Δρόμο του Λαμόρε» του Δημήτρη Μαυρίκιου.

Κατερίνα Χέλμη

Η Κατερίνα Χέλμη ενώ πότε δεν πήρε κακή κριτική για κάτι που έκανε στο θέατρο, εντούτοις «έγραψε» περισσότερο στο σινεμά, τουλάχιστον ίσως γιατί υπερασπίστηκε με πάθος τους έτσι κι αλλιώς «παράξενους» και «προχωρημένους» ρόλους για την εποχή που έπρεπε να παίξει. Όπως και να έχει επειδή το σινεμά προσφέρει έτσι κι αλλιώς μια μορφή αιωνιότητας, μαζί με ένα καλό ταξίδι προς την Κατερίνα Χέλμη οφείλουμε να της πούμε πως και δεν θα την ξεχάσουμε, αλλά και πως ο τρόπος με τον οποίο έπαιξε αυτούς τους ρόλους είναι πραγματικά πρότυπο για την ερμηνεία τους.

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης, είναι δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου και θεάτρου. Έχει γράψει μέχρι τώρα 20 βιβλία με θέμα την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, της νύχτας, του τραγουδιού και του μιούζικαλ και βιογραφικά βιβλία ανθρώπων του ελληνικού σινεμά. Αρθρογραφεί από το 1985 σε εφημερίδες, περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, προσφάτως και στο διαδίκτυο. Έχει επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για ανθρώπους όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη, ειδικό αφιέρωμα για την ιστορία του τραγουδιού στο ελληνικό σινεμά κ.α. Στην τηλεόραση έχει κάνει το πρώτο πρωινό του MEGA το Κοκτέιλ, εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA. Αυτό τον καιρό αρθρογραφεί βέβαια στο youfly.com και στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Κάνει καθημερινά εκπομπή στις 15:00 με 16:00 στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολουθηστε μας
65,000ΥποστηρικτέςΚάντε Like
13,090ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,546ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΔΗΜΟΦΙΛΗ