ad

Η Εφημερίς Των Κυριών

Has expired
Act Main Photo
Κατηγορία Μουσική παράσταση
Παίζεται από
Ημέρες θεάματος Σάββατο 18:15
Χώρος Ιδιόμελο - Χώρος τέχνης

Κριτική Θεάματος

0/5

Σκηνοθεσία

Ηθοποιοί

Κείμενο

Περιγραφή

« Εφημερίς Των Κυριών»

της Ευσταθίας

για τρεις παραστάσεις στο Ιδιόμελο

«Διαβάζοντας την «Εφημερίδα των Κυριών» πιο πολύ θαυμάζεις το μεγαλείο της προσφοράς  και το τι θα πει πάθος κι αγάπη κι ενθουσιασμός και πίστη σε μια ιδέα, τι θα πει να πετάς στα ουράνια σαν ένας ερωτευμένος έφηβος  και μαζί σου να πετάει η ομάς!»

Ένα θρυλικό έντυπο  μιας τεράστιας προσωπικότητας του 19ου αι.,  συγκινεί και εμπνέει μία σύγχρονη τραγουδοποιό, ώστε να  δημιουργήσει  μια παράσταση. 

 «Η Εφημερίς των Κυριών», που εξεδόθη για πρώτη φορά στις 8 Μαρτίου του 1887 από την Καλλιρρόη Παρρέν,  ξαναδιαβάζεται από την Ευσταθία σε μια παράσταση μετά μουσικής. Η πρώτη εφημερίδα φτιαγμένη από γυναίκες για γυναίκες. Γυναίκες μιας άλλης εποχής, χωρίς  βασικά δικαιώματα, μην έχοντας πρόσβαση στη μόρφωση και καμία εξουσία πάνω στον εαυτό τους. 

Στην παράσταση δεσπόζουν κείμενα της εφημερίδας γραμμένα από την πένα της εκδότριάς της, της πρώτης ελληνίδας φεμινίστριας, της Καλλιρρόης Παρρέν, η οποία με την Εφημερίδα της  συνετέλεσε στην αφύπνιση του γυναικείου φύλου στην Ελλάδα.   

Η ηθοποιός Ανδρομάχη Μαρκοπούλου, ούσα μυημένη εδώ και χρόνια στη μαγεία της ανάγνωσης  της Εφημερίδος, ταυτίζεται με την Καλλιρρόη Παρρέν και γίνεται σιγά σιγά η φωνή της που διασχίζει τους αιώνες για να έρθει στα δικά μας αυτιά. 

Ο Χάρης Μπότσης  στο πιάνο, εμπλέκεται μουσικά με την υπέροχη ελληνική γλώσσα της Εφημερίδος των Κυριών αντιπαραθέτοντας παλιές και σύγχρονες μελωδίες  ή εντελώς καινούργιες, γραμμένες από την Ευσταθία για την παράσταση καθώς και τραγούδια όλων των εποχών που σχολιάζουν με τον τρόπο τους την κλιμακούμενη δράση. 

Τέλος, η Νίκη Μαυροειδή ενσαρκώνει μία αδικημένη γυναικεία μορφή, άγνωστη στους περισσότερους, που με μεταφυσικό τρόπο θέλει να μας πει τη δική της αληθινή ιστορία  από μιαν ανάγκη να δικαιωθεί η ίδια και μαζί μ’ αυτήν και όλες οι γυναίκες της γενιάς της που δεν είδαν τα όνειρά τους να γίνονται πραγματικότητα.

ad